مایکروسافت با استودیوهای واقعیت ترکیبی امکان ضبط ویدئو ۳۶۰ درجه را فراهم می‌کند

یک‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
استودیوهای واقعیت افزوده‌ی مایکروسافت برای تولید هولوگرام واقعیت ترکیبی معرفی شدند و امکان ضبط ویدئوهای ۳۶۰ درجه را خواهند داد.
تبلیغات

مایکروسافت تعدادی استودیو واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) در سراسر جهان تأسیس کرده که به تولید‌کنندگان این امکان را می‌دهد هولوگرامی با عملکردی پویا بسازند. درواقع، در این استودیوها می‌توان محتوای ثبت‌شده را به‌صورت هولوگرام واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و تصاویر دوبُعدی ارائه کرد.

در‌حال‌حاضر، استودیوهای واقعیت افزوده‌ای با ۱۰۶ دوربین هماهنگ معمولی و دوربین‌های مادون‌قرمز برای ضبط اجراهای پویا در سان‌فرانسیسکو و لس آنجلس و لندن ارائه شده‌اند. به‌تازگی نیز مایکروسافت ویدئویی ۳۶۰ درجه منتشر کرده که به بینندگان این امکان را می‌دهد با استفاده از هدست VR یا با کامپیوتر و ماوس، به‌سادگی در چنین استودیویی گشت‌و‌گذار کنند. درواقع، ویدئو کاملا در حالت ۳۶۰ درجه ارائه شده و کاربران می‌توانند ویدئو را در زوایای مختلف تماشا کنند.

استودیوی مایکروسافت

در‌حال‌حاضر، این فناوری عمدتا در ایجاد محتوا برای سرگرمی ارائه شده است؛ اما در زمینه‌های آموزشی نیز بسیار کاربردی خواهد بود. مایکروسافت برای همه‌ی پلتفرم‌ها، ازجمله Magic Leap، محتوا تولید می‌کند و این استودیو برای صنعت سه‌بُعدیکه زیرمجموعه‌ای از واقعیت ترکیبی مایکروسافت محسوب می‌شود، پیشرفتی بزرگ و جذاب است. مایکروسافت امیدوار است این فناوری به‌اندازه‌ی Photobooths (اتاقک‌هایی برای عکس‌های سلفی) متداول شود و در تولید و ایجاد هولوگرام به تولیدکنندگان کمک کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات