افزایش فروش رپتور درمقابل هایلوکس؛ زنگ‌خطر برای تویوتا

یک‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فورد رنجر توانست برای هفت‌امین ماه متوالی، پرفروش‌تر از تویوتا هایلوکس در بازار استرالیا باشد. وانت ژاپنی، پرفروش‌ترین خودروی استرالیا در سال‌های اخیر بوده است.
تبلیغات

نسخه‌ی چهارچرخ محرک فورد رنجر برای هفتمین ماه پیاپی، توانست در بازار استرالیا فروش بیشتر از تویوتا هایلوکس ثبت کند. این بزرگ‌ترین موفقیت  در این بازار اقیانوسیه است. تویوتا هایلوکس با احتساب تمامی نسخه‌های آن، در چهار سال گذشته پرفروش‌ترین خودرو استرالیا بوده است و در‌حال‌حاضر نیز، موقعیتی بی‌نظیر در این بازار دارد.

Toyota Hilux

اطلاعات اولیه‌ی نوامبر نشان می‌دادند فروش خودرو برای نوزدهمین ماه همچنان روند نزولی خود را حفظ کرده و طولانی‌ترین رکورد از زمان بحران اقتصادی یک دهه‌ی پیش استرالیا است. هشت خودروساز از بین دَه خودروساز پرفروش در بازار استرالیا با کاهش فروش محصولات مواجه هستند. هولدن با وجود حضور در بین دَه خودرو پر فروش این کشور، از سال ۱۹۴۸ تاکنون، در اکتبر امسال بدترین وضعیت را تجربه کرده است.

هیوندای پشت‌سر تویوتا در مقام دوم و بالاتر از مزدا قرار دارد و برند کیا نیز به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی این بازار در رتبه‌ی چهارم فروش قرار دارد. سوبارو نیز ماه سختی را سپری کرد که این امر به‌دلیل تأمین‌نشدن قطعات به‌دلیل بروز طوفان در ژاپن بود. سایر برندها مانند میتسوبیشی و مزدا هم از ابتدای سال تا نوامبر دچار کاهش فروش شده‌اند.

میتسوبیشی asx

در‌این‌میان، خبر خوشحال‌کننده‌ای هم برای خریداران خودرو وجود دارد؛ چون نمایندگی‌ها می‌خواهند به هر طریق ممکن جنس خود را به مشتری بفروشند؛ به‌همین‌دلیل، قیمت اکثر خودروها در بازار کاهش پیدا کرده است. خبر جالب دیگر دراین‌زمینه پیشی‌گرفتن تویوتا RAV4 از تویوتا کرولا در بازار فروش این ماه است که چنین اتفاقی اولین‌بار در تاریخ رخ می‌دهد. مزدا ۳ نیز که روزگای پرفروش‌ترین خودرو بازار استرالیا بود، حالا حتی در بین دَه خودرو پرفروش نیز دیده نمی‌شود و در مقام یازدهم قرار دارد. دلیل این موضوع تغییر سلیقه‌ی خریداران از خودروهای کوچک به‌سمت شاسی‌بلندها است. 

در این فهرست، دَه برند پرفروش استرالیا در اکتبر ۲۰۱۹ را مشاهده می‌کنید.

رتبه

خودروساز

میزان فروش

(دستگاه خودرو)

افزایش یا کاهش فروش

(درصد)

۱

تویوتا

۱۶۹۸۵ 

کاهش ۴.۶ درصدی

۲

هیوندای

۷۴۶۰ 

افزایش ۴ دهم درصدی

۳

مزدا

۶۳۷۰

کاهش ۲۲.۱ درصدی

۴

کیا

۵۰۶۰

افزایش ۱۰.۵ درصدی

۵

فورد

۴۸۹۰

کاهش ۸.۸ درصدی

۶

میتسوبیشی

۴۶۹۵

کاهش ۲۴.۵ درصدی

۷

فولکس واگن

۴۲۲۰

کاهش ۱۲.۷ درصدی

۸

نیسان

۴۰۱۰

کاهش ۵.۴ درصدی

۹

سوبارو

۳۳۰۰ 

کاهش ۲۴.۴ درصدی

۱۰

هولدن

۳۰۸۵

کاهش ۴۱.۳ درصدی

در فهرست زیر نیز، دَه خودرو پرفروش استرالیا در اکتبر ۲۰۱۹ را ملاحظه می‌کنید.

رتبه

خودرو

میزان فروش

(دستگاه خودرو)

افزایش یا کاهش فروش

(درصد)

۱

تویوتا هایلوکس

۳۵۱۵

کاهش ۷.۲ درصدی

۲

فورد رنجر

۳۱۶۰

کاهش ۳.۴ درصدی

۳

هیوندای i30

۲۲۱۵

افزایش ۸.۱ درصدی

۴

تویوتا RAV4

۲۱۳۰

افزایش ۳۴.۷ درصدی

۵

تویوتا کرولا

۲۱۱۵

کاهش ۲۰.۵ درصدی

۶

کیا سراتو

۱۸۲۵

افزایش ۳۶.۵ درصدی

۷

مزدا CX-5

۱۷۰۵

کاهش ۱۷.۳ درصدی

۸

نیسان ایکس تریل

۱۵۹۰

کاهش ۳.۲ درصدی

۹

تویوتا پرادو

۱۵۱۰

افزایش ۸.۸ درصدی

۱۰

میتسوبیشی ASX

۱۴۹۰

کاهش ۱۴.۳ درصدی

مدلی از مزدا ۳ که تصویر آن را در بالا می‌بینید، سال ۲۰۱۱ به سلطه‌ی ۱۵ ساله‌ی هولدن کومودور بر بازار استرالیا پایان داد و در سال ۲۰۱۲ نیز، پرفروش‌ترین خودرو استرالیا باقی بماند. تویوتا کرولا نیز بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ پرفروش‌ترین مدل در بازار این کشور بود. 

از سال ۲۰۱۶، تویوتا هایلوکس به پر‌فروش‌ترین خودرو استرالیا تبدیل شد. این اولین‌بار بود که یک مدل وانت چنین عنوانی به‌دست می‌آورد. هایلوکس این موفقیت را برای سه سال متوالی حفظ کرده و آمارهای فعلی نیز  تکرار این مقام برای سال چهارم را نشان می‌دهند. در‌حال‌حاضر برای دومین سال پیاپی، دو خودرو پرفروش بازار استرالیا هر دو وانت هستند که اولی تویوتا هایلوکس و دومی فورد رنجر است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات