حمایت موسسه خیریه سگال از بیماران فلج مغزی

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
موسسه خیریه سگال در راستای کمک‌رسانی به خانواده‌‌ی بیماران فلج مغزی در جهت تامین هزینه‌های دارو و درمان و فرهنگ‌سازی، فعالیت خود را در سال ۱۳۹۶ آغاز کرد.
تبلیغات

فلج مغزی عارضه‌ای است که در زمان تولد برای کودکان تازه متولدشده در اثر پایین‌بودن سطح اکسیژن اتفاق می‌افتد که باعث کاهش سطح اکسیژن در مغز و بروز عارضه‌های فیزیکی در کودک می‌شود. عوارض ناشی از کاهش اکسیژن در مغز می‌تواند منجر به از کار افتادن بخشی از اعضای بدن یا از کارافتادگی کل بدن، قدرت تکلم یا تحرک سر شود.

در صورتی که کودک از ابتدا نزد متخصص ارجاع داده شود و با تشخیص زودهنگام با فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و کاردرمانی در بعضی از موارد بهبودی صددرصدی حاصل می‌شود. گاهی عارضه‌ی فلج مغزی را به‌اشتباه با عقب‌افتادگی ذهنی یا سایر بیماری‌های مشابه اشتباه می‌گیرند و کودک تا سالهای سال با این بیماری دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. درحالی‌که درمان چنین کودکانی فقط تا قبل از ۱۴ سالگی امکان‌پذیر است. با تشخیص درست و به هنگام می‌توان زندگی دوباره به آنها بخشید.

موسسه خیریه سگال در راستای کمک‌رسانی به خانواده‌‌ی بیماران فلج مغزی در جهت تامین هزینه‌های دارو، درمان و فرهنگ‌سازی در زمینه این بیماری فعالیت خود را در سال ۱۳۹۶ آغاز کرد. موسسه سگال با جذب کمک‌های نقدی خیرین عزیز تا به امروز فعالیت خود را حفظ کرده و امیدوار است که با جذب کمک‌های گسترده‌تر، کودکان بیشتری را تحت حمایت و پوشش خود قرار دهد و این امر ممکن نخواهد بود مگر با مساعدت و همیاری شما عزیزان.

راه‌های کمک به کودکان معصوم فلج مغزی

۱. کمک نقدی۲. درمانیاری۳. استند تسلیت۴. دریافت قلک۵. تاج گل تسلیت

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات