گزارش مالی سونی در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ منتشر شد

پنج‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
سونی روز گذشته در گزارشی به تشریح عملکردش در سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۱۹ که مصادف با سه‌ماهه‌ی سوم سال معمولی ۲۰۱۹ است، پرداخت.
تبلیغات

سونی با انتشار گزارش مالی جدید اعلام کرد که سود عملیاتی‌اش در سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۱۹ رشدی ۱۶ درصدی داشته و به بیشترین میزان خود در یک سه‌ماهه‌ی دوم سال در تاریخ رسیده است. آمار موردبحث به‌لطف افزایش میزان فروش حسگرهای دوربین این شرکت به‌دست آمده است؛ درواقع میزان فروش حسگرهای دوربین سونی به‌حدی بوده که خسارت‌های بخش گیمینگ را نیز جبران کند.

عملکرد سونی در سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۱۹ بهتر از چیزی بوده که این شرکت در ابتدا انتظارش را داشته است. سونی در سال جاری توانسته درآمد بسیار خوبی از طریق فروش محصولاتش کسب کند، اما نتوانسته است برخی از رکوردهای سال گذشته را تکرار کند.

هرچه زمان می‌گذرد، شرکت‌های گوشی‌ساز بیشتری به تولید دوربین‌های چندگانه در محصولات‌ بالارده‌شان تمایل نشان می‌دهند؛ این موضوع باعث شده است میزان تقاضا برای حسگرهای تصویر ساخته‌شده توسط سونی بالا رود و این شرکت بتواند درآمد بیشتری کسب کند. آمار نشان می‌دهد که دیگر بخش‌های مربوط به گوشی‌های هوشمند با سرعت کمتری در حال بهبود هستند و در این بین دوربین آن‌ها با سرعت بالایی در حال پیشرفت است.

سونی

یکی از شرکت‌هایی که افزایش تقاضا برای دوربین‌های سونی را رقم زده، اپل است. اپل مدتی پیش جدیدترین گوشی‌هایش را معرفی کرد؛ آیفون ۱۱ پرو در پنل پشتی‌اش از سه دوربین مجزا بهره می‌گیرد. شمار دوربین‌های پنل پشتی این دستگاه، یک عدد بیشتر از دوربین‌های پنل پشتی پرچمداران سال پیش است. اپل سعی کرده با این کار پا جای پای رقبایی نظیر سامسونگ و هواوی بگذارد تا از قافله جا نماند. 

براساس گزارش مالی جدید، درآمد عملیاتی سونی در بازه‌ی زمانی بین ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۱۹ به ۲۷۹ میلیارد ین (معادل ۲/۶ میلیارد دلار آمریکا) رسیده است. این میزان، ۱۹ درصد بیشتری از چیزی است که اکثر تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌ بودند. در ضمن میزان سود کسب‌شده توسط بخش حسگر دوربین این شرکت با افزایشی ۵۹ درصدی به ۷۶/۴ میلیارد ین رسیده است که در نوع خود رکوردی جدید به‌شمار می‌آید.

میزان تقاضا برای حسگرهای تصویر سونی همواره درحال افزایش است

سود بخش دوربین سونی در سه‌ماهه‌ی مالی دوم ۲۰۱۹ بیشترین سود کسب‌شده توسط این کسب‌و‌کار در طول یک بازه‌ی زمانی سه‌ماهه به‌شمار می‌آید. در راستای افزایش تقاضا برای حسگرهای سونی، این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد کارخانه‌ی جدیدی در شهر ناگاساکی برای تولید حسگر راه‌اندازی کند.

افزون بر موارد یادشده، در گزارش مالی جدید سونی آمده که میزان سوددهی کسب‌و‌کار گیمینگ این شرکت ۲۸ درصد کاهش یافته و به ۹۰/۶ میلیارد ین رسیده است. خبرگزاری رویترز می‌گوید، کاهش میزان فروش کنسول بازی ۶ ساله‌ی پلی‌استیشن ۴ تأثیر به‌سزایی روی این اتفاق داشته است. 

گوگل و اپل دو شرکت بزرگی هستند که اخیرا به‌طور جدی در حوزه‌ی سرویس‌های استریم بازی ورود کرده‌اند؛ موضوعی که برای سونی چالش‌برانگیز است و رقابت را در این حوزه شدیدتر از قبل می‌کند. سونی برای رقابت بهتر با این رقبای جدید و قدرتمند، تصمیم گرفت هزینه‌ی اشتراک سالانه‌ی سرویس گیمینگ مبتنی بر فضای ابری PlayStation Now را با کاهشی ۴۰ درصدی به ۵۹/۹۹ دلار برساند.

سونی

نکته‌ی جالب‌توجه در گزارش مالی جدید، کاهش بیشتر میزان فروش گوشی سونی بوده است. آمار نشان می‌دهد، سونی در طول سه‌ماهه‌ی مالی دوم ۲۰۱۹ تنها ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند به‌فروش رسانده است؛ یعنی ۸۸ درصد کمتر از میزانی که در ابتدا پیش‌بینی کرده بود. 

سونی در ابتدا پیش‌بینی کرده بود که بتواند در طول سال جاری میلادی ۸۱۰ میلیارد ین سود کسب کند؛ اما در پی عملکرد خوب در سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۱۹، این میزان را به ۸۴۰ میلیارد ین افزایش داد. ۲۳ تحلیلگر شناخته‌شده‌ی بازار اوایل امسال پیش‌بینی کردند که سونی می‌تواند در یک بازه‌ی زمانی ۱۲ ماهه، ۸۴۸ میلیارد ین سود به جیب بزند. ناگفته نماند که این شرکت سال ۲۰۱۸ توانسته بود ۸۹۴ میلیارد ین سود کسب کند. ارزش سهام سونی از اوایل آوریل ۲۰۱۹ تاکنون به‌میزان ۳۲ درصد افزایش یافته است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد گزارش مالی جدید سونی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات