هواوی در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی، ۴۲ درصد از بازار چین را ازآنِ خود کرد

چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در سه‌ماهه‌ی سوم امسال، هواوی با فروش ۴۱/۵ میلیون گوشی هوشمند، ۴۲ درصد از بازار چین را به خود اختصاص داده است.
تبلیغات

هواوی سهم خود از بازار گوشی‌های هوشمند چین را به ۴۲ درصد رساند. براساس اطلاعات مؤسسه تحلیلی کانالیس، تعداد تلفن‌های هوشمندی که هواوی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار کرده، دوسوم افزایش یافته است؛ زیرا مصرف‌کنندگان داخلی پس از تحریم ایالات‌ متحده‌ی آمریکا از هواوی حمایت کردند. با وجود تحریم ایالات‌ متحده‌ی آمریکا که هواوی را از همکاری با شرکت‌های آمریکایی منع و تأمین قطعات اصلی را مختل کرد، این غول فناوری چین تسلط خود بر بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند را تقویت کرده است.

هواوی که اکنون دومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان به‌شمار می‌رود، توانسته بود تا آبان‌ سال جاری، معافیت موقت از تحریم‌های آمریکا دریافت کند. بااین‌حال، تبلیغات و خریدهای میهن‌پرستانه باعث شده است گوشی‌های هوشمند هواوی در چین فروخته شود و همین امر باعث جبران رکود فروش این شرکت در بازارهای جهانی شود.

با اینکه فروش گوشی‌های هوشمند در چین در سه‌ماهه‌ی سوم امسال درمقایسه‌با مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته است، گوشی‌های هوشمند هواوی ۴۱/۵ میلیون دستگاه از ۹۷/۸ میلیون دستگاه فروخته‌شده در بازار چین را به‌خود اختصاص داده‌اند.

نیکول پنگ، نائب‌رئیس بخش موبایل کانالیس، درباره‌ی این موضوع می‌گوید:

هواوی بین خود و دیگر فروشندگان شکاف بزرگی ایجاد کرد. موقعیت برتر هواوی این قدرت را می‌دهد تا وارد مذاکره با زنجیره‌ی تأمین شود و سهم خود را از فروش آن‌ها افزایش دهد.

رشد هواوی به‌ضرر رقبای اصلی مانند اوپو، ویوو، شیائومی (1810.HK) و اپل (AAPL.O) بود که روی‌هم ۵۰ درصد از سهم بازار را در سه‌ماهه‌ی سوم ازآنِ خود کردند که درمقایسه‌با سال گذشته، کاهش ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد.

پنگ افزود:

فروش سه‌ماهه‌ی سوم اپل در چین ضعیف‌ترین آمار فروش سه‌ماهه‌ی این شرکت در پنج سال گذشته است. بااین‌حال، اپل از زمان عرضه‌ی آیفون ۱۱ فروش خود را افزایش داده است و مشتریان مایل‌اند دو یا سه هفته پس از عرضه‌ی محصول جدید منتظر بمانند.

هواوی اعلام کرده است از ابتدای سال جاری میلادی تا هفته‌ی گذشته، بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه گوشی در جهان فروخته است. این میزان ۶۴ روز زودتر از مدت مشابه سال گذشته فروخته شده است. با وجود فشارهای ایالات‌‌ متحده‌ی آمریکا، سود هواوی همچنان رو‌به‌افزایش و درآمد آن در سه‌ماهه‌ی سوم امسال ۲۷ درصد افزایش یافته است.

طبق اعلام کانالیس، پرچم‌دار هواوی، میت ۳۰ پرو نسخه‌ی 4G که در سپتامبر (شهریور) رونمایی شد، عامل مهم در موفقیت این فصل هواوی نیست؛ زیرا اکثر افراد منتظرند تا نسخه‌ی 5G این گوشی هواوی اواخر امسال معرفی شود.

پنگ می‌گوید:

 باتوجه‌به روابط حسنه با اپراتورها و داشتن کنترل روی اجزای اصلی 5G ازجمله تراشه، هواوی برای افزایش سلطه‌ی خود در 5G موضع قدرتمندی دارد. این موضوع فشار زیادی به ویوو و اوپو و شیائومی می‌آورد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات