هزینه سفر به باکو را چگونه اداره کنیم؟

پنج‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
وقتی صحبت سفر خارجی می‌شود اولین چیزی که به ذهن می‌رسد این است که چطور با کمترین هزینه سفر خوبی به مقصد مورنظرمان داشته باشیم؟ هزینه‌های سفر به باکو را بشناسید تا بتوانید به راحتی برای آن برنامه‌ریزی کنید.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، شرقی‌ترین پایتخت قاره‌ی اروپا و بزرگ‌ترین شهر و همچنین بزرگ‌ترین بندر جمهوری آذربایجان است. این شهر در ساحل غربی دریای خزر در شبه‌جزیره‌ی آب‌شوران قرار دارد و یکی از مناطق نفت‌خیز جهان به شمار می‌رود. باتوجه‌به روند پیشرفت باکو، طولی نمی‌کشد که به یک دبی جدید در آسیا تبدیل خواهد شد. درواقع پس از سال ۲۰۱۴ و درآمدهای نفتی آذربایجان، این کشور مسیر پیشرفت را با سرعتی بالا درمی‌نوردد، به‌طوری که اکنون به یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری منطقه تبدیل شده است.

سفر به آذربایجان و باکو برای ما ایرانی‌ها به‌دلیل ارزش بالای دلار و حتی منات، یکی از سفرهای نسبتاً گران محسوب می‌شود، بااین‌حال اکثر هموطنان‌مان در طول تعطیلات (به‌خصوص تعطیلات نوروز که در آذربایجان نیز جشن گرفته می‌شود)، تمایل دارند به این کشور سفر کنند. البته در ایام غیر پیک می‌توانید به قیمت خوب و مناسب با وضعیت اقتصادی‌تان، به این کشور سفر کنید. اگر به‌دنبال سفر به باکو هستید، این مطلب را از دست ندهید؛ زیرا در ادامه هزینه سفر به این شهر زیبا را از ابعاد مختلف بررسی می‌کنیم.

قیمت تور باکو

باکو

سفر به باکو با تور می‌تواند به‌نوعی باعث کاهش هزینه‌های سفر شود. قیمت تور باکو در فصل‌های مختلف سال متغیر است؛ اما در حال حاضر، حداقل قیمت تور هوایی باکو برای سفر سه روزه، از حدود سه میلیون تومان آغاز می‌شود و برای سفر یک هفته‌ای، مبلغی در حدود ۶ میلیون تومان باید بپردازید.

شهر باکو به‌علت داشتن موقعیت مناسب برای گردشگری از نظر مناظر طبیعی، دیدنی‌های تاریخی باکو و مکان‌های تفریحی که دارد، هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران ایرانی به خود است. به‌دلیل مناظر طبیعی‌ای که این کشور دارد، تور زمینی باکو بهترین انتخاب برای گردشگران است تا در حین مسیر از جاذبه‌های طبیعی کشور آذربایجان دیدن کنند. هزینه‌ی سفر زمینی به باکو حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان تا دو میلیون تومان و نهصد هزار تومان برای چهار روز و سه شب می‌شود.

هزینه اقامت در هتل‌های باکو

باکو

در باکو به هیچ عنوان برای پیدا کردن محل اقامت به مشکل برنمی‌خورید؛ چراکه در این شهر زیبا انواع و اقسام محل‌های پذیرایی از مسافران، از هاستل و مسافرخانه گرفته تا هتل‌های بسیار لوکس و تماشایی، فراهم شده، هرچند قیمت هتل‌ های باکو باتوجه‌به میزان ستاره‌های هتل و امکانات آن متفاوت است. قیمت هاستل در باکو بسیار معقول است و با حدود ۴ دلار می‌توانید یک تخت در اتاق‌های همگانی هاستل داشته باشید. اگر موقعیت جفرافیایی هاستل و داشتن اتاق شخصی برای‌تان مهم است، باید نرخ را تا حدود ۳۰ دلار بالا ببرید.

مقاله‌های مرتبط:

    باتوجه‌به اینکه اجاره‌ی آپارتمان به تعداد شب‌های اقامت بستگی دارد و نه تعداد افراد، پس اجاره‌ی آپارتمان برای کسانی که خانوادگی یا گروهی سفر می‌کنند، خیلی مقرون‌‌به‌صرفه‌تر از گرفتن اتاق است و هزینه‌ی اقامت در باکو به‌شدت پایین می‌آید. قیمت اجاره‌ی آپارتمان از حداقل شبی ۱۰ دلار شروع می‌شود و به‌طور متوسط ۵۷ دلار هزینه برمی‌دارد.

    قیمت یک هتل خوب و با کیفیت از شبی ۴۰ دلار شروع می‌شود. اگر هتل در مرکز شهر باشد یا در طبیعت، ساحل یا مناطق خاص واقع شده باشد، قیمت آن در مقایسه با هتل‌های برون‌‌شهری یا ساده بیشتر است. اتاق هتل‌های چهارستاره‌ی معمولی حدود ۵۲ دلار قیمت دارد؛ این نرخ برای هتل‌های چهار ستاره‌ی لوکس تا شبی ۷۶ دلار هم می‌تواند بالا برود و بالاترین قیمت برای هتلی مثل هتل فورسیزن باکو است که متوسط قیمت اتاق‌های آن ۲۹۰ دلار می‌شود.

    هزینه خورد و خوراک در باکو

    باکو

    در سفر به باکو، طیف متنوعی از رستوران‌های لوکس، معمولی، فست فودها و کافه‌ها پیش روی شما است. با افزایش گردشگران باکو، تعداد رستوران‌های نزدیک به مناطق گردشگری بیشتر و بیشتر شده است که مبالغ زیادی برای غذاهای محلی دریافت می‌کنند؛ به‌خصوص در رستوران‌های خیابان نظامی و نزدیک به میدان فواره که قیمت غذاها گران‌تر است؛ اما اگر قبل از سفر تحقیق کنید، می‌بینید که قیمت غذاهای محلی باکو چندان گران نیست و می‌توانید با پرداخت مبلغی مناسب، غذاهای زیادی میل کنید. به‌عنوان مثال، در رستورانی که غذاها را با قیمت‌ مناسب عرضه می‌کند، هزینه‌ی سالاد و غذای اصلی حدود هشت دلار می‌شود. در رستوران‌های محلی‌تر می‌توانید همین غذا را با نصف قیمت سفارش دهید. در بیرون از شهر باکو هم قیمت غذا برای یک نفر بیشتر از ۴-۵ دلار نمی‌شود.

    فست فودهای زیادی در باکو فعالیت می‌کنند و گردشگران می‌توانند با هزینه‌ای بسیار کمتر، دلی از عزا درآورند. از آن‌جا که اغلب اقامتگاه‌های باکو، یک وعده صبحانه‌ را در خدمات خود ارائه کرده یا مبلغی حدود ۲٫۷ دلار را برای صبحانه دریافت می‌کنند و برخی مهمان‌خانه‌ها نیز با دریافت حدود ۵٫۴ دلار به مهمانان شام می‌دهند، هزینه‌ی خورد و خوراک به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

    هزینه حمل‌و‌نقل در باکو

    باکو

    باکو شهر چندان بزرگی نیست؛ اما سیستم حمل‌ونقل عمومی کارآمدی دارد و درکنار تاکسی و اتوبوس، گزینه‌های متنوعی همچون مترو، مینی‌بوس، دوچرخه و قطار برقی در آن وجود دارد. رفت‌وآمد در باکو فوق‌العاده ارزان است. هزینه‌ی مترو و اتوبوس برای سفر یک‌طرفه فقط ۰٫۱۲ دلار است. هزینه‌ی اتوبوس برای جابه‌جایی از فرودگاه بین‌المللی حیدر علی‌اف به مرکز شهر باکو تقریباً ۰٫۹۰ دلار می‌شود. بلیط الکتریکی باکو را با نام باکی کارت (BakıKart) می‌شناسند که قیمت آن به‌همراه شارژ معادل ۱٫۱۷ دلار و بلیط کاغذی، ۰٫۱۸ دلار می‌شود. با باکی کارت می‌توانید از تمامی خطوط اتوبوس و مترو استفاده کنید و ۱۰ بار سوار مترو و ۱۰ بار سوار اتوبوس شوید و به این ترتیب هزینه‌ی حمل‌ونقل‌تان را کاهش دهید.

    قیمت بلیط هواپیما تهران - باکو، بین یک میلیون و صد هزار تومان تا چهار میلیون و پانصد هزار تومان است. در صورتی هم که تمایل به سفر زمینی تهران - باکو دارید، در جریان باشید که بلیط اتوبوس تهران - باکو، ۲۸۰ هزار تومان است.

    هزینه بازدید از بهترین جاهای دیدنی باکو

    باکو

    قیمت جاذبه‌های باکو تفاوت چشمگیری با سایر شهرهای آذربایجان دارد؛ به‌عنوان مثال، ورودی موزه‌ها یا جاهای اصلی گردشگری باکو بیشتر به قیمت کشورهای اروپای غربی شباهت دارد. به‌طور میانگین قیمت ورودی جاذبه‌های اصلی باکو حدود ۳٫۸ تا ۸٫۲ دلار است و هزینه‌ی ورود به اکثر جاذبه‌های باکو نظیر موزه‌ها، برج دختر و کاخ شیروان شاه معمولاً ۵٫۹۰ دلار و هزینه‌ی سفر به آتشگاه و کوه آتشین با استفاده از حمل‌ونقل عمومی کمتر از ۱۰ دلار، بازدید از موزه فرش آذربایجان تقریباً ۴ دلار و ورودی پارک آبی دالغا بیچ برای روزهای عادی ۳۰ دلار و روزهای شنبه و یکشنبه، ۴۱ دلار می‌شود. گشت‌وگذار در شهر و دیدن جاهای توریستی با وسایل حمل‌ونقل عمومی دشوار است، پس ترجیحاً از تورهای روزانه‌ی شرکت‌های مختلف استفاده کنید تا سفر راحت‌تری داشته باشید که حدود ۲۷٫۳ دلار هزینه برمی‌دارد و شامل مبلغ ورودی مکان‌های توریستی نمی‌شود. تورهای خصوصی نیز گردشگران را با هزینه‌ی حدود ۷۰ دلار از باکو به قبوستان می‌برند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات