ابرخودرو جدید و ۸۳۰ اسب‌بخاری لامبورگینی تا سال ۲۰۲۰ رونمایی می‌شود

سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ابرخودرو جدید لامبورگینی که از پیشرانه‌ی خورجینی ۱۲ سیلندر ۶/۵ لیتری با قدرت ۸۳۰ اسب‌بخار بهره می‌برد، مخصوص پیست خواهد بود.
تبلیغات

سرانجام شایعات درست از آب درآمد و لامبورگینی ازطریق بخش موتوراسپرت خود، یعنی اسکوادرا کورسه، قرار است مدل مخصوص پیست جدیدی تولید کند. اگرچه این ابرخودرو تا سال آینده رونمایی نخواهد شد، خودروساز سنت‌آگاتا بلونیزه مشتاق بود آخر هفته‌ی گذشته، اولین تیزر ویدئویی از این گاو خشمگین را به‌عنوان بخشی از پیش‌نمایش ارائه‌شده در طول مسابقات فینال جهانی سوپرتروفئو رونمایی کند که در پیست خرز دلافرونترا اسپانیا برگزار شد. 

ویدئویی که به‌عنوان پیش‌نمایش پخش شد، این فرصت را به ما می‌دهد تا بال عقب بزرگ ساخته‌شده از فیبرکربن را به‌عنوان بخشی از بسته‌ی آیرودینامیکی تحسین کنیم که دریچه‌ی هوای سقفی فیبرکربنی را نیز شامل می‌شود. طرح گرافیکی «۶۳» روی بدنه شبیه به تصاویر لامبورگینی اونتادور SVJ 63 است و به سال تولد لامبورگینی در ۱۹۶۳ اشاره می‌کند. ازجمله دیگر مشخصات درخورتوجه این خودرو می‌توان به ورودی دوگانه‌ی هوا در کاپوت جلو و چرخ‌های مجهز به قفل مرکزی با لاستیک‌های پیرلی و ترمز برمبو (Brembo) اشاره کرد.

 Lamborghini

ابرخودرو جدید لامبورگینی براساس مدل پرچم‌دار این شرکت ساخته شده است و از پیشرانه‌ی ۶/۵ لیتری V۱۲ تنفس طبیعی بهره می‌برد. ابرخودرو مذکور از نسخه‌ی بدون محدودیت پیشرانه استفاده می‌کند؛ به این معنی که مهندسان مجبور نیستند محدودیتی در پیشرانه اعمال کنند و لازم نیست محدودیت‌های شبیه مدل جاده‌ای را برای انطباق با قوانین در آن رعایت کنند.

قدرت خروجی نهایی این خودرو ۸۳۰ اسب‌بخار است که ۶۰ اسب‌بخار بیشتر از مدل SVJ خواهد بود. شایان ذکر است قدرت ازطریق جعبه‌دنده‌ی سکوئنشال ۶ سرعته Xtrac منتقل می‌شود که جایگزین جعبه‌دنده‌ی هفت‌سرعته ISR موجود در مدل جاده‌ای خواهد شد. یکی از نکات برجسته‌ی این ابرخودرو دیفرانسیل مکانیکی با قفل خودکار است.

اگر به شایعات پیشین اعتماد کنیم، بخش اسکوادرا کورسه این ابرخودرو را با نام لامبورگینی اونتادور SVR عرضه خواهد کرد. مدل جدید SVR به‌عنوان خودرو مخصوص پیست، ولی بدون داشتن سری مسابقات اختصاصی تعریف می‌شود.

Lamborghini Aventador SVJ

گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید ابرخودرو لامبورگینی اونتادور SVR به ۴۰ دستگاه محدود خواهد شد و قرار است تحویل به مشتری از سال ۲۰۲۱ آغاز شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات