فهرست ویژگی‌های جدید نسخه بتا One UI 2.0 مبتنی بر اندروید 10 منتشر شد

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
مطالعه 5 دقیقه
فهرست ویژگی‌‌های جدید نسخه‌ی بتای One UI 2.0 نشان می‌دهد که سامسونگ همواره در فکر اعمال بهبودهایی مهم در رابط کاربری گوشی‌های هوشمندش است.
تبلیغات

سامسونگ همواره سعی می‌کند نسخه‌های جدید اندروید را تا چند نسل برای گوشی‌های هوشمند پرچمدارش در دسترس قرار دهد؛ اندروید ۱۰ به‌عنوان جدیدترین نسخه‌ی اندروید مدتی پیش به‌صورت رسمی از سوی گوگل منتشر شد. کره‌ای‌ها گفته‌اند که می‌خواهند اندروید ۱۰ را روی تقریبا تمامی دستگاه‌های اندرویدی جدیدشان در دسترس قرار دهند تا کاربران از ویژگی‌های جذاب و کاربردی این سیستم‌عامل بهره‌مند شوند. 

سامسونگ مدتی پیش به‌صورت رسمی نسخه‌ی بتای رابط کاربری One UI 2.0 را که مبتنی بر اندروید ۱۰ است برای برخی از گوشی‌هایش در دسترس قرار داد تا با استفاده از بازخوردهای کاربران، نسخه‌ی نهایی وان UI جدید را به‌ بهنیه‌ترین شکل ممکن بسازد. نخستین نسخه‌ی بتای وان UI 2.0 سامسونگ هم‌اکنون روی گوشی‌های گلگسی اس ۱۰، گلکسی اس 10e و گلکسی اس ۱۰ پلاس در کنار گلکسی نوت ۱۰ قابل‌دانلود است. نسخه‌ی موردبحث از رابط کاربری سامسونگ شامل ویژگی‌های جدید متعددی است که در ادامه یکایک آن‌ها را موردبررسی قرار خواهیم داد.

وان UI 2.0 سامسونگ

وان UI 2.0 تغییراتی را در منوهای Quick Settings و Smart Things اعمال می‌کند

با نصب جدیدترین نسخه‌ی وان UI تغییراتی در منوی تنظیمات سریع (Quick Settings) اعمال خواهد شد. بدین صورت که اگر نوار نوتیفیکیشن را به‌سمت پایین بکشید، متوجه خواهید شد که تاریخ دقیقا در زیر زمان به‌نمایش درمی‌آید. تغییر مهم دیگر نوار نوتیفیکیشن این است که ساعت و تاریخ دیگر در وسط صفحه نشان داده نمی‌شوند و به سمت چپ منتقل شده‌اند.

سامسونگ افزون موارد بالا، تغییراتی را نیز در منوی Smart Things اعمال کرده است. از این پس دستگاه‌های متصل به گوشی در زیر بخش Devices دیده خواهند شد. همچنین در به‌روزرسانی جدید وان UI ابزاری اختصاصی برای ضبط ویدئو از صفحه‌نمایش گنجانده شده است تا کاربران از این پس مجبور نباشند برای ضبط ویدئو از صفحه‌نمایش به استفاده از اپلیکیشن‌های متفرقه (ترد پارتی) روی بیاورند.

نسخه‌ی بتای وان UI 2.0 تغییرات به‌نسبت کوچکی را در منوی تنظیمات Device Maintainance نیز اعمال می‌کند. بر این اساس با نصب به‌روزرسانی موردبحث، بخش جدید باتری به منوی Device Maintainance اضافه می‌شود و به‌شما می‌گوید که دقیقا در چه زمانی باید شارژ معکوس دستگاه‌های دیگر از طریق گوشی خود را متوقف کنید. از قابلیت شارژ معکوس گوشی‌های سامسونگ با نام Wireless PowerShare یاد می‌شود.

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ / Samsung Galaxy S10

نسخه جدید وان UI حالت تاریک را به اپلیکیشن‌های بیشتری اضافه می‌کند

کنترل‌های مبتنی بر ژست‌های حرکتی یکی دیگر از قابلیت‌های مهم وان UI جدید به‌شمار می‌آیند. از این پس می‌توانید انگشت خودتان را از روی لبه‌ی پایین گوشی به سمت بالا بکشانید (سوایپ کنید) تا امکان مالتی‌تسکینگ فراهم شود.

در ضمن با کشیدن انگشت خود از لبه‌های کناری به سمت داخل نمایشگر، خواهید توانست به صفحه‌ی پیشین بازگردید. افزون بر موارد یادشده، پس از نصب نسخه‌ی جدید وان UI خواهید توانست از طریق دو بار فشار دادن دکمه‌ی هوم، امکان عملکرد تک‌دستی را فراهم کنید. به‌علاوه، وان UI 2.0 شامل قابلیت جدید شارژ القایی سریع است؛ این قابلیت تنها برای گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس در دسترس قرار خواهد گرفت.

به‌روزرسانی جدید رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ باعث تسهیل استفاده از اپلیکیشن Digital Wellbeing می‌شود. در صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن موردبحث از این پس سه مورد از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی خود استفاده می‌کنید، به‌نمایش درخواهند آمد. با ضربه زدن روی هر یک از این اپلیکیشن‌ها به اطلاعات بیشتری درمورد آن‌ها نظیر زمانی‌که در هر اپلیکیشن صرف کرده‌اید، دسترسی پیدا خواهید کرد. افزون بر موارد یادشده، سامسونگ در وان UI جدید حالت تاریک (Dark Mode) را به اپلیکیشن‌های بیشتری اضافه کرده است.

گلکسی نوت 10 پلاس / Galaxy Note10 Plus

One UI 2.0 امکان ضبط ویدئوی سلفی حرکت آهسته را به گوشی‌های سامسونگ می‌آورد

نسخه‌ی جدید وان UI همچنین تغییرات مهمی را در رابط کاربری دوربین گوشی‌های سامسونگ اعمال می‌کند. در رابط کاربری دوربین OneUI 2.0 از این پس تنها گزینه‌های خاصی شامل Live Focus ،Photo ،Video و Live Focus Video دیده می‌شوند. اگر می‌خواهید گزینه‌‌های بیشتری روی صفحه‌ی اصلی نقش ببندند، باید روی More ضربه بزنید. 

سامسونگ علاوه بر موارد بالا، امکان ضبط ویدئوی سلفی حرکت آهسته را نیز به وان UI جدید آورده است؛ قابلیتی که شباهت زیادی به اسلوفی (Slofie) در آیفون ۱۱ اپل دارد. برای استفاده از این قابلیت تنها کاری که باید بکنید این است که وارد حالت Slow-Mo شوید و دوربین سلفی را فعال کنید. بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که تا پیش از آغاز ضبط ویدئو،‌ امکان شخصی‌سازی تنظیمات مربوط به سلفی‌های حرکت آهسته وجود ندارد؛ اما به‌دنبال ضبط ویدئو خواهید توانست تغییراتی روی سرعت پخش آن‌ها اعمال کنید.

انیمیشن‌های جدید اندروید ۱۰ یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های این سیستم‌عامل به‌شمار می‌آیند و باعث می‌شوند تجربه‌ی کار با گوشی لذت‌بخش‌تر شود. انیمیشن‌های موردبحث به‌شکلی نرم و روان اجرا می‌شوند و جذابیت زیادی دارند. وان UI جدید که مبتنی بر اندروید ۱۰ است، انیمیشن‌های تازه‌ای را به گوشی‌های سامسونگ اضافه می‌کند.

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ / Samsung Galaxy S10

نکته‌ی جالب‌توجه درمورد وان UI 2.0 این است که رابط کاربری یادشده، سطل زباله را به اپلیکیشن‌های My Documents و Contacts اضافه می‌کند؛ بدین صورت که حذف هر سند در My Documents و هر مخاطب در Contacts، آن‌ها را به سطح زباله منتقل خواهد کرد تا اگر کاربر تمایل داشت، بعدا آن‌ها را برگرداند. مواردی که به سطح زباله منتقل می‌شوند، تا ۱۵ روز آنجا می‌مانند و پس از گذر این زمان، برای همیشه حذف خواهند شد. در کنار موارد یادشده، به‌روزرسانی جدید وان UI جلوه‌های بصری جدیدی را به Side Light اضافه می‌کند. 

گوگل هنگام معرفی اندروید ۱۰ اعلام کرد که این سیستم‌عامل از همان ابتدا شامل Android Auto خواهد بود. این یعنی کاربران دیگر نیاز نخواهند داشت تا به‌صورت جداگانه برای نصب آن از طریق گوگل پلی استور اقدام کنند. برای دسترسی به Android Auto می‌توانید به مسیر Settings -> Google -> Device Connections -> Android Auto بروید.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات