جعبه پیکسل 4 گوگل Easter Egg واقعیت افزوده دارد

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل در پشت جعبه‌ی پیکسل ۴، ایستر اگ (Easter Egg) جالبی قرار داده است که فقط ازطریق فناوری واقعیت افزوده می‌توان‌ آن را مشاهده کرد.
تبلیغات

عرضه‌ی گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل ۴، پرچم‌داران جدید گوگل، از چند روز پیش آغاز شده است. خریداران‌ پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ ال اخیرا متوجه شده‌اند گوگل در پشت جعبه‌ی این گوشی‌ها ایستر اگ (Easter Egg) خاصی قرار داده است که امکان دیدن آن فقط ازطریق فناوری واقعیت افزوده و با ابزار Google Lens وجود دارد. 

این نخستین‌بار نیست که گوگل در محصولات و سرویس‌هایش ایستر اگ قرار می‌دهد. این شرکت بارها در موتور جست‌و‌جوی محبوبش ایستر اگ‌ متنوعی به مناسبت‌های مختلف قرار داده است که با جست‌و‌جوی عبارات do a barrel roll و Atari breakout و Thanos می‌توانید برخی از آن‌ها را مشاهده کنید. بااین‌حال، ایستر اگ جعبه‌ی پیکسل ۴ با هدف خاصی در آن قرار داده شده است.

برای دیدن این ایستر اگ، به قسمت پشتی جعبه‌ی پرچم‌دار جدید گوگل نگاهی بیندازید. در این بخش، گوشی گوگل پیکسل ۴ را شاهد خواهید بود که در اطراف آن برخی اشیاء دیده می‌شوند. در همین حین، دوربین پیکسل ۴ را باز و قابلیت گوگل لنز را فعال کنید و دوربین را به‌سمت بخش پشتی جعبه نگه دارید. 

همان‌طورکه در ویدئو بالا می‌‌بینید، ایستر اگ جعبه‌ی پیکسل ۴ ازطریق گوگل لنز خودش را نشان می‌دهد. بدین‌صورت که ابتدا چند شکل رنگی روی صفحه ظاهر و سپس پیغام Welcome to #teampixel به‌ شما نشان داده می‌شود. سپس در این ایستر اگ، انیمیشن‌های دیگری می‌بینیم که در مدل‌های مختلف پیکسل ۴ (مشکی و سفید و نارنجی) اندکی با یکدیگر تفاوت دارند. درادامه، تصاویر ثبت‌شده ازطریق پیکسل ۴ یکی پس از دیگری روی صفحه ظاهر می‌شوند و گوگل از صاحب گوشی‌ می‌خواهد به صفحه‌ی رسمی گوشی‌های پیکسل در اینستاگرام ملحق شود. با ضربه‌زدن روی نمایشگر، به صفحه‌ی اینستاگرام اشاره‌شده منتقل خواهید شد.

همه‌ی این اتفاقات در حالی رخ می‌دهند که محیط فیزیکی اطراف جعبه‌ی گوشی همچنان در تصویر دیده می‌شود. این موضوع به‌خوبی برخی از توانایی‌های گوگل لنز به‌عنوان ابزار واقعیت افزوده‌ی پیشرفته را نشان می‌دهد. درواقع، گوگل ازطریق ایستر اگ اشاره‌شده هم تلاش کرده است شمار دنبال‌کنندگان صفحه‌ی اینستاگرام گوشی‌های پیکسل را افزایش دهد و هم برخی از توانایی‌های فناوری واقعیت افزوده را به‌شکلی جذاب به‌تصویر بکشد. اوایل سال جاری میلادی، گوگل قابلیت‌های مربوط به فناوری واقعیت افزوده را به اپلیکیشن لنز اضافه کرد و تاکنون سعی کرده است به روش‌های مختلفی توانایی‌های آن‌ را به‌نمایش بگذارد. اهالی مانتین‌ویو پیش‌تر از گوگل لنز برای مشاهده‌ی محتوای واقعیت افزوده‌ی یکی از تبلیغات مربوط به سریال Stranger Things استفاده کرده بودند.

مدتی پیش، رسانه‌های مختلف سراسر دنیا پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ ال را بررسی کردند و کارشناسان مختلف دیدگاه‌های متفاوتی درباره‌ی آن‌ها داشتند. هر دو این گوشی‌ها از دوربینی باکیفیت بهره می‌ببرند که توانسته است از مؤسسه‌ی DxOMark امتیاز ۱۱۲ را کسب کند. افزون‌بر‌این، گوشی‌های جدید گوگل ازلحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیار قوی هستند و عملکرد بسیار رضایت‌بخشی از خود نشان می‌دهند.

پیکسل 4 گوگل / Google Pixel 4

بااین‌همه‌‌، بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی فناوری باتری پیکسل ۴ و ۴ ایکس‌ ال را یکی از ضعف‌های بسیار مهم آن‌ها به‌شمار می‌آورند. داشتن باتری ضعیف همواره یکی از مشکلاتی بوده است که گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل از سال ۲۰۱۶ تاکنون با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. با مقایسه‌ی دو گوشی خانواده‌ی پیکسل ۴ گوگل متوجه می‌شویم که آن‌ها شباهت بسیار زیادی به‌هم دارند و تنها تفاوت مهم بین آن‌ها به ابعاد و قیمت عرضه‌شان برمی‌گردد. پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ ال پردازنده‌ی مرکزی مشابه دارند و ویژگی‌های نرم‌افزاری آن‌ها نیز کاملا مثل هم است. بااین‌حال، پیکسل ۴ ایکس‌ ال در‌مقایسه‌با مدل معمولی هم نمایشگر بزرگ‌تری دارد و هم از باتری پرظرفیت‌تری استفاده می‌کند؛ بنابراین، محصول بهتری به‌شمار می‌آید. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی ایستر اگ موجود در جعبه‌ی گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل ۴ گوگل چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود. همچنین، می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت موبایل شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از همین بخش استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات