گزارش تابستان ۹۸ کافه بازار از دستگاه‌های اندرویدی منتشر شد

یک‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
مطالعه 4 دقیقه
کافه بازار در گزارش تابستان ۹۸، اطلاعات آماری جالبی از دستگاه‌های اندرویدی کاربران خود از جمله بیشترین کلمات جست‌وجو شده ارائه داد.
تبلیغات

کافه بازار در گزارش فصلی تابستان ۹۸ اطلاعات دستگاه‌های اندرویدی از جمله بیشترین کلمات جست‌وجو شده، درصد کاربران هر برند گوشی موبایل، تغییرات نصب‌ فعال دسته‌های مختلف، میانگین نصب فعال برنامه‌های پرطرفدار، بیشترین رشد در تعداد برنامه و درصد افزایش تعداد کاربران خریدکننده‌ی هر دسته را منتشر کرد. انتشار این اطلاعات، به ایجاد فضای رقابتی‌تر در این صنعت کمک کرده و به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند از تغییرات مهم هر دوره آگاه شوند.

یکی از بخش‌های جالب اطلاعات آماری منتشر شده از سوی کافه بازار مربوط به درصد کاربران هر برند تلفن همراه است. امسال نیز مانند سال گذشته، سامسونگ و پس از آن هواوی بیشترین درصد را به خود اختصاص داده‌اند و کمترین درصد به کاربران ایسوس و شیائومی تعلق دارد.

گزارش تابستان ۹۸ کافه بازار

بخش بعدی گزارش اطلاعات مربوط به درصد خریدکننده‌ی هر برند تلفن همراه در دسته‌ها‌ی بازی (تصویر اول) و دسته‌های برنامه (تصویر دوم) است.

گزارش تابستان ۹۸ کافه بازار

یکی دیگر از اطلاعات جالب و مفید برای توسعه‌دهندگان اندروید، درصد تعداد برنامه‌ها در هر دسته است. جدول زیر نشان می‌دهد، از مجموع برنامه‌های موجود در بازار چه سهمی در هر دسته قرار می‌گیرد. امسال نیز مانند سال گذشته، بیشترین دسته‌ی برنامه‌ها یعنی ۱۸ درصد آن‌ها به دسته‌ی آموزشی و بیشترین دسته‌ی بازی‌ها یعنی ۳ درصد آن‌ها به دسته‌ی تفننی تعلق دارند. آب‌وهوا، رفت‌آمد، شبیه‌سازی و استراتژی صفر درصد از سهم دسته‌بندی برنامه‌ها و بازی‌های کافه بازار را دارا هستند.

گزارش تابستان ۹۸ کافه بازار

در بخش درصد رشد تعداد برنامه‌ها در هر دسته، برنامه‌های مرتبط با خرید (۱۰ درصد) بیشترین رشد، کتاب‌ها و منابع (۱ درصد) کم‌ترین رشد را داشته‌اند. در بخش بازی نیز بیشترین رشد مربوط به کلمات و دانستنی‌ها (۵ درصد) و کم‌ترین رشد مربوط به بازی‌های اکشن (۱ درصد) بوده است.

گزارش تابستان ۹۸ کافه بازار

در بخش میانگین نصب فعال برنامه‌های پرطرفدار هر دسته، میزان نصب فعال ۲۰ برنامه در پایان فصل تابستان نشان داده شده است (تصویر اول)؛ همچنین در بخش درصد تغییرات نصب فعال، نشان داده شده که مجموع نصب فعال برنامه‌های هر دسته از انتهای فصل پیش تا انتهای فصل تابستان چند درصد تغییر داشته است (تصویر دوم).

گزارش تابستان ۹۸ کافه بازار

اطلاعات مربوط به درصد افزایش تعداد کاربران خریدکننده‌ی هر دسته، بخش دیگری از گزارش فصلی کافه بازار را تشکیل می‌دهد. در این نمودار میزان افزایش مجموع تعداد کاربران خریدکننده‌ی هر دسته در فصل تابستان مشخص شده است.

گزارش تابستان ۹۸ کافه بازار

درنهایت یکی از جذاب‌ترین بخش‌های گزارش مربوط به پرتکرارترین عبارت در جستجوی بازار است. طبق اطلاعات منتشر شده، بازی (۱۰۰ درصد) و واتساپ (۷۵ درصد) بیشترین عبارات جست‌وجو شده، اپارات (۱۳ درصد) و ایمو (۱۵ درصد) کم‌ترین عبارات جست‌وجو شده در کافه بازار هستند.

گزارش تابستان ۹۸ کافه بازار
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات