حالت عکاسی نجومی به‌صورت غیررسمی به پیکسل‌های قدیمی گوگل اضافه شد

شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
حالت عکاسی نجومی، اخیرا از طریق به‌روزرسانی جدید نسخه‌ی مودشده‌ی اپلیکیشن دوربین گوگل برای پیکسل‌های قدیمی منتشر شده است.
تبلیغات

گوگل اخیرا پرچمدار جدیدش یعنی پیکسل ۴ گوگل (Google Pixel 4) را روانه‌ی بازار کرده و همزمان نسخه‌ی جدید اپلیکیشن رسمی Google Camera را نیز برای این گوشی و گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل ۳ در دسترس قرار داده است. در فاصله‌ی کوتاهی پس از انتشار نسخه‌ی ۷/۲ از اپلیکیشن دوربین گوگل، برنامه‌نویسان دست‌به‌کار شده‌اند و نسخه‌ی جدید مودشده‌ی (تغییریافته‌ی) آن را نیز در دسترس قرار داده‌اند.

نسخه‌ی جدید Google Camera Mod شامل قابلیت‌های ویژه‌ای که است در نسخه‌‌های پیشین در دسترس نبودند. یکی از قابلیت‌های دوربین پیکسل ۴ که شدیدا مورداستقبال قرار گرفته و به‌صورت رسمی برای گوشی‌های قدیمی‌تر از پیکسل ۳ منتشر نمی‌شود، حالت عکاسی نجومی (Astrophotography) است؛ قابلیتی که به کاربر امکان می‌دهد از طریق گوشی خود تصاویر زیبایی را با جزئیات بالا از آسمان شب ثبت کند. در تصاویر ثبت‌شده با حالت عکاسی نجومی، حتی ستارگان دیده می‌شوند.

پیکسل 4 گوگل / Google Pixel 4

اخیرا برنامه‌نویسان نسخه‌ی مودشده Google Camera 7.2 را منتشر کرده‌اند که قابلیت زوم با وضوح بالا (Super Res Zoom) را در کنار عکاسی نجومی به پیکسل‌های قدیمی‌ می‌آورد.

زوم با وضوح بالا یکی از ویژگی‌هایی بود که سال گذشته هنگام معرفی و عرضه‌ی پیکسل ۳ در دسترس قرار گرفت. این قابلیت به‌صورت ویژه توسط گوگل طراحی شده است و روشی نرم‌افزاری به‌شمار می‌آید که از طریق آن می‌توان تصاویر سوژه‌های بسیار دور را نیز ثبت کرد. به‌لطف این قابلیت، پیکسل ۳ به‌جای اینکه هنگام زوم کردن تصویر اصلی را کراپ کند، چندین تصویر را روی هم قرار می‌دهد و آن‌ها را ترکیب می‌کند تا تصویر نهایی کیفیت بهتری داشته باشد.

برای استفاده از قابلیت عکاسی نجومی، تنها کافی است وارد حالت نایت سایت (Night Sight) شوید. پیکسل ۴ وقتی در مکانی ثابت یا روی تری‌پاد قرار گیرد، به‌صورت خودکار حالت عکاسی نجومی را فعال می‌کند. در صورت فعال بودن حالت عکاسی نجومی، پس از فشار دادن دکمه‌ی شاتر، گوشی بین ۱ تا ۴ ثانیه برای ثبت کامل تصویر زمان صرف می‌کند. حالت عکاسی نجومی پیش‌تر از طریق نسخه‌ی ۷/۱ اپلیکیشن رسمی گوگل برای گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل 3a نیز در دسترس قرار گرفته بود. 

ظاهرا نسخه‌ی جدید Google Camera Mod به‌صورت ویژه روی پیکسل ۲ آزمایش شده و به‌خوبی کار کرده است؛ با این حال امکان نصب آن روی پیکسل‌های قدیمی‌تر نیز وجود دارد. 

پیکسل 4 گوگل / Google Pixel 4

بخشی از تغییرات نسخه‌ی ۷/۲ اپلیکیشن Google Camera Mod (که از آن با نام GCam هم یاد می‌شود) شامل این موارد است: فعال‌سازی حالت عکاسی نجومی برای پیکسل ۱ و پیکسل ۲؛ فعال‌سازی امکان فوکوس در حالت نایت سایت و فعال‌سازی زوم با وضوح بالا در حالت معمولی و همچنین حالت نایت سایت.

برای اینکه بتوانیم قابلیت‌های موجود در پیکسل‌های جدید را در دیگر دستگاه‌های هوشمند نیز مشاهده کنیم، لازم است این قابلیت‌ها ابتدا به پیکسل‌های قدیمی پورت شوند. نسخه‌ی تغییریافته‌ی اپلیکیشن Google Camera روشی بسیار محبوب برای آوردن قابلیت‌های دوربین پیکسل‌های جدید به پیکسل‌های قدیمی و البته دستگاه‌های دیگر است که می‌تواند بهبودهای مهمی را در دوربین آن‌‌ها اعمال کند تا تصویربرداری از طریق گوشی‌های موردبحث، جذاب‌تر از قبل شود. اپلیکیشن دوربین گوگل یکی از بهترین اپلیکیشن‌های دوربین است و از قابلیت‌های منحصربه‌فرد متعددی بهره می‌گیرد تا تجربه‌ی لذت‌بخشی را از تصویربرداری به کاربر منتقل کند.

قابلیتی نظیر نایت سایت یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدید اپلیکیشن دوربین گوگل محسوب می‌شود و شدیدا مورداستقبال قرار گرفته است؛ نایت سایت جزو قابلیت‌هایی است که تقریبا تمامی دارندگان گوشی‌های هوشمند به کار کردن با آن علاقه دارند. نسخه‌ی جدید گوگل کمرا مود فعلا تنها روی پیکسل‌ها کار می‌کند؛‌ بنابراین اگر یکی از گوشی‌های گوگل را ندارید، در حال حاضر نمی‌توانید از قابلیت‌های جدیدی نظیر عکاسی نجومی استفاده کنید. با این حال اپلیکیشن موردبحث به‌مرور زمان برای دستگاه‌های دیگری نیز منتشر خواهد شد.

اگر دارنده‌ی یکی از گوشی‌های پیکسل هستید، می‌توانید با مراجعه به این صفحه در وب‌سایت XDA-Developers نسخه‌ی جدید Google Camera Mod را برای دستگاه‌تان دریافت کنید. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی گوگل را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری پیکسل درکنار گالری تصاویر رسمی دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات