نتایج تیم رنو در گرندپری ژاپن ۲۰۱۹ مردود اعلام شد

شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در پی اعتراض تیم فرمول یک ریسینگ پوینت به تخلف رنو در گرندپری ژاپن، داوران پس از بررسی به نقض قوانین به‌وسیله‌ی تیم فرانسوی رأی دادند؛ بنابراین، ۹ امتیاز تیم رنو مردود اعلام شد.
تبلیغات

نتایج تیم فرمول یک رنو در گرندپری ژاپن مردود اعلام شد؛ بدین‌معنی که ۹ امتیاز کسب‌شده به‌دلیل عنوان ششمی دنیل ریکیاردو و جایگاه دهمی نیکو هالکنبرگ از آن‌ها پس گرفته می‌شود. پس از اتمام این مسابقه، تیم فرمول یک ریسینگ پوینت به‌دلیل استفاده‌ی رنو از سیستم ترمز پیش‌تنظیم‌شده با تغییر خودکار در خودروهای RS19 و نقض قوانین و مقررات ورزشی و فنی و بین‌المللی FIA، اعتراض خود را علیه خودروساز فرانسوی به FIA ارائه داد.

renault formula one / فرمول یک رنو

به‌گفته‌ی مسئولان ریسینگ پوینت، این سیستم ازطریق فیلم‌های دوربین مشاهده‌شدنی بود و نشان می‌داد در خودروهای رانندگان رنو، تغییر تعادل ترمز بدون دست‌کاری رانندگان انجام می‌شود. فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی بعد از مسابقه‌، ECU و غربیلک فرمان استفاده‌شده در خودروهای ریکیاردو و هالکنبرگ را بررسی کرد و تشخیص داد سیستم توصیف‌شده آن‌طورکه ریسینگ پوینت می‌گوید، پیش‌تنظیم‌شده نیست. آن‌ها همچنین به این نتیجه رسیدند که رنو از راه‌حل‌های نوآورانه برای سوءاستفاده از ابهامات خاص در قوانین استفاده می‌کند؛ اما چنین کاری نقض مقررات فنی مسابقات فرمول یک نیست.

renault formula one / فرمول یک رنو

با‌این‌حال، مشخص شد رنو مقررات ورزشی فرمول یک درزمینه‌ی کمک به راننده را نقض کرده است. در قوانین فرمول یک آمده است راننده باید خودرو را به‌تنهایی و بدون کمک‌گرفتن هدایت کند. داوران اعلام کردند در سیستم ترمز رنو رانندگان از انجام برخی تنظیمات در طول مسابقه معاف می‌شوند و این مسئله نقض قوانین به‌شمار می‌رود. 

رنو پس از دریافت موضوع صلاحیت‌نداشتن سیستم ترمز برای استفاده در خودروهای این تیم گفت:

با‌توجه‌به موضوع توصیف این سیستم به‌عنوان کمک‌راننده و تغییرپذیری مجازات‌های اختصاص‌یافته در موارد مشابه، تیم فرمول یک رنو روش و اصول استفاده‌ی خود را در چهارچوب تعیین‌شده‌ی FIA لحاظ خواهد کرد.

چنین صحبتی ممکن است به‌معنای درخواست تجدیدنظر دربرابر تصمیم FIA باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات