گوگل برای سرویس استیدیا بازی‌های انحصاری خواهد ساخت

شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با تأسیس استودیو‌های بازی‌سازی داخلی، قصد دارد هرساله بازی‌های انحصاری جدیدی برای سرویس ابری استیدیا منتشر کند.
تبلیغات

در ابتدای نسل هشتم، مایکروسافت به‌دلیل عملکرد نه‌چندان قوی در ساخت عناوین انحصاری برای کنسول بازی ایکس‌باکس وان، خیلی زود قافیه را به رقیب شرقی خود، یعنی سونی، خالق پلی‌استیشن ۴ باخت؛ اتفاقی که موجب شده است ردموندی‌ها برای جلوگیری از تکرار اشتباه پیشین در نسل آینده برنامه‌ریزی پرهزینه‌ای کنند. 

حال گوگل به‌عنوان‌ یکی‌ از بازیگران تازه‌وارد صنعت بازی، قصد دارد با بنیان‌گذاری استودیو‌های بازی‌سازی داخلی، بازی‌های انحصاری متعددی برای سرویس گیمینگ ابری استیدیا بسازد و اشتباه مایکروسافت را تکرار نکند. 

مقاله‌های مرتبط:

    مارس امسال، گوگل از ورودش به عرصه‌ی ساخت بازی سخن گفت؛ موضوعی که طبق گفته‌ی اهالی این شرکت، در ابتدا با گام‌های کوچک رخ خواهد داد.  با‌این‌حال، اهالی مانتین‌ویو برای تحقق اهداف خود در‌این‌زمینه، جید ریموند، یکی‌ از کهنه‌کار‌ترین بازی‌ساز‌ان را استخدام کردند که پیش‌تر سابقه‌ی فعالیت در یوبیسافت و الکترونیک آرتز را داشته است. ریموند احتمالا رهبری استودیو بازی‌سازی گوگل موسوم‌ به Stadia Games and Entertainment را برعهده خواهد گرفت.

    با‌این‌همه، روز گذشته ریموند مصاحبه‌ای کرد و در آن، از بلندپروازی‌های گوگل با احداث استودیو‌های بیشتر خبر داد. او با اشاره به این موضوع که گوگل در نظر دارد هرساله بازی‌های انحصاری جدیدی برای سرویس استیدیا منتشر کند، درباره‌ی برنامه‌های این غول دنیای اینترنت می‌گوید:

    برنامه داریم استودیو‌های داخلی بیشتری تأسیس کنیم. گوگل هم‌اکنون چند بازی‌ انحصاری در دست تولید دارد که از قدرت ابری استفاده می‌کنند. برای تجربه‌ی این انحصاری‌ها نیازی نیست گیمرها چهار سال منتظر بمانند تا دستشان به محتوای هیجان‌انگیزشان برسد. هرساله تعدادی از این بازی‌ها منتشر خواهند شد و این امر با گذشت هرسال شدت می‌گیرد.
    گوگل استیدیا / Google Stadia

    ریموند درادامه‌ی صحبت‌هایش به نکات هیجان‌انگیز دیگری نیز اشاره کرد. طبق ادعای او، انحصاری‌های استیدیا به‌سبب قدرت درخورتوجه مراکز پردازش گوگل کیفیتی ارائه می‌کنند که کنسول‌های بازی امروزی از ارائه‌ی آن ناتوان‌اند. به‌عنوان‌ نمونه، قدرت پردازش ابری این امکان را به توسعه‌دهندگان داده تا در بخش فیزیک اجسام کاملا بتوانند شبیه‌سازی کنند. همچنین، بازی‌ساز‌ان می‌توانند از دستیار صوتی گوگل اسیستنت در NPCها (شخصیت‌های درون بازی) بهره ببرند.

    فکر می‌کنید گوگل با وجود بازیگران کهنه‌کاری چون سونی و مایکروسافت و نینتندو، می‌تواند در حوزه‌ی بازی نیز موفق شود؟ دیدگاه خود را درباره‌ی این موضوع با ما و دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید. 

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات