سامسونگ استفاده از رم ۱۲ گیگابایتی و UFS 3.0 را در میان‌رده‌ها امکان‌پذیر کرد

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ امکانی را فراهم آورده تا گوشی‌های میان‌رده نیز قابلیت استفاده از حافظه‌ی رم بیشتر از ۱۰ گیگابایت را داشته باشند.
تبلیغات

سامسونگ به‌عنوان‌ یکی‌از بزرگان بازار گوشی‌‌های هوشمند، تجربه‌ی فراوانی درباره‌ی این دستگاه‌ها و سخت‌افزار آن‌ها دارد. حال کره‌ای‌ها با تکیه به همین تجارب، در رویداد سالانه‌ی Samsung Tech Day که به‌تازگی برگزار کرده‌اند، از تولید انبوه نخستین حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی مبتنی‌بر LPDDR4X و uMCP خبر داد.

به بیان ساده‌تر، سامسونگ امکانی را برای گوشی‌های میان‌رده فراهم آورده تا این دستگاه‌ها نیز طعم استفاده استفاده از میزان رمِ بالاتر از ۱۰ گیگابایت را بچشند؛ اتفاقی که به‌دلیل کاهش فاصله‌ی تجربه‌ی کاربری دستگاه‌های میان‌رده با پرچم‌داران گران‌قیمت بازار، قطعا به سود کاربران تمام خواهد شد.

Samsung Memory Package

uMCP یا پکیج چندتراشه‌ای مبتنی‌بر UFS از تراشه‌ی ۲۴ گیگابیتی LPDDR4X سامسونگ استفاده می‌کند. وقوع چنین چیزی باعث شده تا چشم‌بادامی‌ها قادر به بهره‌گیری از حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی در دستگاه‌های پرچم‌دار و میان‌رده باشند. سامسونگ برای تحقق هدف یادشده، ۴ تراشه‌ی ۲۴ گیگابیتی LPDDR4X را با یک حافظه‌ی فوق‌سریع eUFS 3.0 NAND در قالب پکیجی واحد ترکیب کرده است. 

این پکیج حافظه نزدیک‌به ۱/۵ برابر ظرفیت بیشتری نسبت‌به پکیج ۸ گیگابایتی پیشین دارد و به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد حافظه‌هایی با نرخ تبادل داده‌ی ۴۲۶۶ مگابیت‌بر‌ثانیه را در تولیدات خود به‌کار گیرند. افزون‌بر موارد یادشده، پشتیبانی روان از تصویربرداری 4K و هوش‌مصنوعی بهبود‌یافته از دیگر ارمغان‌های تغییرات جدید برای گوشی‌های میان‌رده بوده است. 

البته سامسونگ دو پکیج را ارائه کرده است. پکیج نخست که رم ۱۲ گیگابایتی را در اختیار میان‌رده‌ها قرار می‌دهد از ۴ تراشه‌ی ۲۴ گیگابیتی (۳ گیگابایتی) با حافظه‌ی eUFS 3.0 NAND تشکیل شده و پکیج ۱۰ گیگابایتی نیز از دو تراشه‌ی ۲۴ گیگابیتی (۳ گیگابایتی) و ۲ تراشه‌ی ۱۶ گیگابیتی (۲ گیگابایتی) با حافظه‌ی eUFS 3.0 NAND شکل گرفته است. 

سامسونگ درنظر دارد تا به‌سرعت موجودی این حافظه‌ها را در انبارهایش افزایش دهد؛ زیرا آن‌طور که از شواهد برمی‌آید، میان‌رده‌های آتی این شرکت برای رقابت بهتر با رقبا از مقدار رم بالاتری بهره می‌برند.

دیدگاه خود را در‌این‌رابطه با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات