رودی هوین،‌ توسعه‌دهنده مشهور ویندوزفون به مایکروسافت پیوست

به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت با جذب رودی هوین، توسعه‌دهنده‌ی شناخته‌شده‌ی ویندوزفون، برنامه‌های جسورانه‌ای برای آینده پلتفرم‌های نرم‌افزاری خود دارد.

از ابتدای خلق پلتفرم ویندوزفون، رودی هوین یکی‌از نام‌هایی بوده که همواره نامش در کنار این پلتفرم قرار می‌گرفت. او تاکنون روی چندین برنامه‌ی محبوب برای ویندوزفون و ویندوز ۱۰ کار کرده است؛ برنامه‌هایی نظیر 6Tag (کلاینت اینستاگرام)، Swapchat (کلاینت اسنپ‌چت)، 6Sec (کلاینت واین) و... که اثرگذاری به‌سزایی در کم‌کردن تأثیر خلأ نرم‌افزاری موجود در پلتفرم‌های یادشده داشته‌اند. 

با‌این‌حال، این توسعه‌دهنده‌ی محبوب، پس‌از مدتی دست از توسعه‌ی پروژه‌های شخصی برداشت و برای ساخت برنامه‌ی یونیورسال ویندوزی دراپ‌باکس، راهی این شرکت شد؛ اتفاقی که موجب قطع‌شدن فعالیت مستقل وی شد. 

از رودی هوین همواره به‌عنوان یکی‌از توسعه‌دهندگان نزدیک به مایکروسافت یاد شده است. حال در ادامه‌ی این ارتباطات نزدیک، رودی هوین در توییتی که امروز در صفحه‌ی توییترش منتشر کرده، رسما از ورودش به مایکروسافت و همکاری مستقیمش با این غول نرم‌افزاری خبر داده است. طبق گفته‌ی وی، رودی هوین از‌این‌پس در نقش سرپرست توسعه‌ی مهندسی نرم‌افزاری مایکروسافت حرفه‌اش را ادامه خواهد داد. 

او در توییتی که درباره‌ی این موضوع منتشر کرد، گفت:

پس‌از ۹ سال همکاری نزدیک با مایکروسافت، اکنون زمانش برای من رسیده تا یک قدم بیشتر بردارم و به‌صورت رسمی به آن‌ها ملحق شوم. 

هم‌اکنون من بخشی از تیم PAX هستم و با این تیم در جهت ساخت تجارب اپلیکیشنی عالی و پروژه‌های OSS برای دستگاه‌های فعلی و آینده ویندوز ۱۰ کار خواهم کرد.

ملحق‌شدن رودی هوین به مایکروسافت در این بازه‌ی زمانی از اهمیت فراوانی برخوردار است. همان‌طور که می‌دانید، مایکروسافت ماه گذشته در جریان رویداد ۱۰ مهر خود علاوه‌بر دستگاه‌های جدید سرفیس نئو و سرفیس دوئو، از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ ایکس برای دستگاه‌های تاشدنی رونمایی کرد. ردموندی‌ها در رویداد موردبحث، دلیل رونمایی پیش‌از‌موعدشان از محصولات یادشده را تشویق توسعه‌دهندگان به ساخت اپلیکیشن‌های جدید و سازگاری برنامه‌های پیشین با فرم‌فکتور جدید عنوان کردند. حال ورود رودی هوین به‌عنوان یکی از توسعه‌دهندگان پرنفوذ و محبوب ویندوزی به مایکروسافت، قطعا تأثیر به‌سزایی در ترغیب جامعه‌ی توسعه‌دهندگان به ساخت برنامه‌های جدید برای پلتفرم‌های جدید ردموندی‌ها خواهد داشت. 

مایکروسافت سرفیس نئو / Microsoft Surface Neo

افزون‌بر‌این، هم‌اکنون با‌توجه‌به معرفی فرم‌فکتور‌های جدید، اهمیت برنامه‌های یونیورسال بیش‌از‌پیش شده‌اند؛ زیرا این برنامه‌ها به‌دلیل ساختار مدرنی که دارند، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا با یک‌بار کدنویسی، ساخته‌ی نرم‌افزاری خود را برای طیف وسیعی از دستگاه‌ها منتشر کنند. 

ماه گذشته نیز در یک مطلب وبلاگی که درباره‌ی پلتفرم یونیورسال منتشر شد، مشخصا درباره‌ی وجود این پلتفرم در چشم‌انداز مایکروسافت صحبت شد؛ به‌ویژه آنکه به‌دلیل معرفی فرم‌فکتور‌های جدید، وجود چنین راهکاری بیش‌از پیش کارآمد جلوه می‌کند. 

در این مطلب وبلاگی آمده است:

پلتفرم یونیورسال فاصله‌ی زیادی تا مرگ دارد؛ زیرا این پلتفرم یکی‌از ستون‌های اصلی آینده ویندوز محسوب می‌شود. یادآور می‌شویم که بخش عمده‌ای از برنامه‌های پیش‌فرض و اجزا‌ی ویندوز نظیر منوی استارت، اکشن سنتر، تنظیمات و... همگی یونیورسال هستند. همچنین باید یادآور شویم که مایکروسافت سرمایه‌‌گذاری زیادی روی این فناوری انجام داده است:‌ (Ink، Windows ML، ONNX و...) 

ساده بگوییم؛ پلتفرم یونیورسال تنها فناوری‌ای است که به توسعه‌دهنده اجازه می‌دهد تا برنامه‌ی خود را به‌صورت بومی روی هر نسخه‌ای از ویندوز ۱۰ اعم از سیستم‌عامل ایکس‌باکس، ویندوز لایت و ویندوز Core OS‌ اجرا کنند؛ در‌این‌میان، دسترسی کاملی به قابلیت دستگاه‌های مختلف ویندوزی وجود دارد. 

باتوجه‌به‌گفته‌ی بالا، انتظار می‌رود که شاهد حضور پررنگ‌تر پلتفرم یونیورسال در دستگاه‌های جدید مایکروسافت باشیم؛ همچنین ورود رودی هوین قطعا در این امر تأثیرگذار خواهد بود. 

وب‌سایت ویندوزسنترال در گفت‌و‌گویی که امروز با رودی هوین انجام داده، از وی درباره‌ی اهمیت نقشی که قبول کرده، پرسیده است.

[پذیرفتن موقعیت جدید همراه‌با] اتفاقات نمادین بود. من از ۲۱ اکتبر ۲۰۱۹ کارم را در مایکروسافت شروع کردم؛ دقیقا ۹ سال پس‌از انتشار ویندوزفون ۷! جدا از این موضوع، تیم من هم‌اکنون در زیر چتر جو بلفیوری فعالیت می‌کند؛ یکی‌از شخصیت‌هایی که در ابتدا باعث شد تا من نسبت‌به ویندوزفون علاقه پیدا کنم؛ بنابراین افتخار بزرگی است که من به این تیم ملحق شده‌ام؛ ملحق‌شدن به کسی که پیش‌تر برای چندین‌ماه به‌صورت دورکار برای ساخت نسخه‌ی متن‌باز اپلیکیشن ماشین‌حساب همکاری کرده بودم. از آنجایی که به‌صورت رسمی به این خانواده ملحق شده‌ام، بسیار هیجان‌زده‌ام تا در آینده پروژه‌هایی که هم‌اکنون روی آن‌ها کار می‌کنیم، نمایش دهیم؛ پروژه‌هایی که هم برای دستگاه‌های فعلی و دستگاه‌های آتی درنظر گرفته شده‌اند.

هوین علاوه‌بر گفته‌ی بالا، اظهارنظری درباره‌ی وضعیت پلتفرم یونیورسال داشت:

من یکی‌از اعضای فعال در جامعه‌ی توسعه‌دهندگان برنامه‌های یونیورسال بودم و این موضوع تغییری نخواهد کرد. بخش عمده‌ای از برنامه‌های پیش‌فرض ویندوز یونیورسال هستند و تیم من نیز صاحب بسیاری از کتاب‌خانه‌های متن‌باز [مربوط‌به آن] است؛ کتاب‌خانه‌هایی نظیر Windows Community Toolkit یا Microsoft Graph Toolkit. پلتفرم یونیورسال یک فناوری شگفت‌انگیز است؛ به‌ویژه با آمدنِ ویندوز ۱۰ ایکس. از‌این‌رو اگر توسعه‌دهنده‌ای هستید که به کمک نیاز دارد، مایکروسافت برای کمک آمادگی دارد. 

دیدگاه خود را در‌این‌باره با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. به‌نظر شما حضور این توسعه‌دهنده‌ی محبوب در مایکروسافت می‌توانند به برنامه‌های ردموندی‌ها در جهت غنی‌سازی پلتفرم‌ خود با ترغیب توسعه‌دهندگان شخص‌ثالث برای ساخت برنامه‌های باکیفیت کمکی کند؟

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید