تولید دوربین‌های سری EOS کانن از مرز ۱۰۰ میلیون گذشت

پنج‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
کانن، به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح دوربین در بازارهای جهانی، تولید ۱۰۰ میلیون دوربین عکاسی با لنز قابل تعویض سری EOS را جشن گرفت.
تبلیغات

تاریخچه‌ی فعالیت کانن نشان می‌دهد که این شرکت به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی دوربین‌های تصویربرداری دیجیتال در بازارهای جهانی موفق به تولید ۱۰۰ میلیون دوربین عکاسی با لنز قابل تعویض سری EOS شده است. کانن این موفقیت بزرگ را جشن گرفت. 

در مهرماه سال جاری، کانن با تولید دوربین بدون آینه‌ی EOS R که اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ معرفی شده بود، توانست آمار تولید دوربین‌های بدون آینه‌ی خود را به رقم ۱۰۰ میلیون دوربین سری EOS برساند.

کانن

تنوع دوربین‌ها و همچنین مجموعه‌ی گسترده‌ی لنزهای سری EF کانن باعث شده این شرکت بتواند نیازهای انواع کاربران و مخاطبان خود را پاسخگو باشد. هرچند کانن سخت در تلاش است تا بتواند مرزهای جدیدی را در تصویربرداری درنوردد و محصولاتی توسعه‌یافته‌تر به بازار عرضه کند. کاربران بسیاری از دوربین‌های کانن سری EOS به‌راحتی استفاده می‌کنند و به‌همین جهت کانن توانسته به مدت ۱۶ سال متوالی از سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۸، سهم بازار خوبی را در بازارهای جهانی از آن خود کند.

با مروری بر تاریخچه‌ی دوربین‌های سری EOS کانن، مشهود است که:

دوربین EOS 650 در مارس ۱۹۸۷ به بازار عرضه شد. نسل بعدی این دوربین مجهز به فوکوس خودکار SLR نخستین دوربین با بهره‌مندی از مانت الکترونیکی لنز بود که در بازارهای جهانی عرضه شد. در آن مقطع زمانی، ابتدا تولید دوربین‌های سری EOS در کارخانه‌ی فوکوشیما آغاز شد و اکنون در کارخانه‌های مختلفی ازجمله تایوان، میازاکی، ناگازاکی و اویتا تولید می‌شود.

هم‌زمان با تولید و عرضه‌ی دوربین EOS 650، کانن به توسعه‌ی محصولات نوآورانه‌ی دیگری ادامه داد. در سال ۱۹۸۹ دوربین بالارده‌ی EOS-1 و در سال ۱۹۹۳ دوربین EOS Rebel به بازار عرضه شد. کانن در آن مقطع زمانی دوربین‌های بسیار متنوعی را برای کاربران آماتور تا حرفه‌ای به بازار عرضه کرد.

Canon DSLR

از سال ۲۰۰۰ به بعد و با روی کار آمدن دوربین‌های SLR دیجیتال (DSLR)، کانن محصولات متنوع‌تر و البته جذاب‌تری را به بازار معرفی کرد. دوربین‌های سری EOS کانن در آن مقطع زمانی مفهوم دوربین تصویربرداری با کیفیت بالا را به ‌تصویر می‌کشید. کانن از طریق فناوری پیشرفته‌ی حسگرهای CMOS و پردازنده‌های تصویر DIGIC موفق شد دوربین‌هایی با کیفیت تصویربرداری بالارده به بازار عرضه کند.

در سال ۲۰۰۳، دوربین EOS Rebel کانن معرفی و به بازار عرضه شد که دوربینی از نوع دوربین‌های DSLR با وزنی سبک و البته قیمتی مناسب بود. با معرفی EOS Rebel، تنوع دوربین‌های دیجیتال با لنز قابل تعویض کانن بیشتر از قبل شد.

در سال ۲۰۱۲، دوربین‌های سری EOS 5D کانن با لنز قابل تعویض، گزینه‌ی مناسبی برای تصویربرداری ویدئویی و همچنین تصویربرداری دیجیتالی، حرفه‌ای و سینمایی معرفی شدند. دوربین‌های کانن به‌صورت حرفه‌ای در صنعت تولید فیلم مورد استفاده قرار گرفت. کانن به مسیر خود ادامه داد و در سال ۲۰۱۸ دوربین EOS R System را معرفی کرد که از مانت RF جدید پشتیبانی می‌کرد.

دوربین‌های سری EOS کانن از سرآغاز تولید تاکنون توانسته‌اند نظر کاربران و مخاطبان مختلفی را به خود جلب کنند. طیف گسترده‌ای از کاربران مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند باتوجه به نیاز خود از دوربین‌های این سری کانن به‌راحتی استفاده کنند. کانن به سرعت، راحتی و کیفیت بالای تصویر اهمیت ویژه‌ای قایل است. این شرکت همواره درتلاش بوده تا بتواند دوربین‌های سری EOS را با فناوری‌های جدید به‌روز رسانی کرده و ارتقا دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات