مانیتور ریزر رپتور برای خرید در دسترس قرار گرفت

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ریزر رپتور نخستین مانیتور گیمینگ ریزر به‌شمار می‌آید که مدتی پیش به‌صورت رسمی معرفی شد و ظاهرا اکنون با قیمت ۷۰۰ دلار قابل‌تهیه است.
تبلیغات

ریزر محصولات متعددی را در حوزه‌‌ی گیمینگ تولید و روانه‌ی بازار می‌کند؛ اما این شرکت تاکنون هیچ‌گاه به عرصه‌ی تولید مانیتورهای گیمینگ وارد نشده بود. بااین‌حال این شرکت مدتی پیش با معرفی اولین مانیتور گیمینگش در نمایشگاه CES 2019، به‌صورت رسمی وارد صنعت تولید مانیتور گیمینگ شد. ریزر با تولید مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچ فوق عریض Razer Raptor نشان داده است که قصد دارد محصولات سخت‌افزاری متنوع‌تری را نسبت به قبل روانه‌ی بازار کند. ریزر رپتور در حقیقت نخستین مانیتور گیمینگ ریزر به‌شمار می‌آید و از حاشیه‌های اندکی در اطراف نمایشگر بهره‌مند است.

مانیتور ریزر در کنار بهره‌مندی از طراحی جذاب، از فناوری فری‌سینک (FreeSync) شرکت AMD پشتیبانی می‌کند و گستره‌ی رنگی وسیعی را پوشش می‌دهد. مانیتور گیمینگ ریرز رپتور از ساعاتی پیش با قیمت ۷۰۰ دلار در دسترس قرار گرفته است.

ریزر رپتور برای نمایش محتوای بصری از نمایشگری IPS با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل (QHD) استفاده می‌کند که در اطراف آن شاهد حاشیه‌هایی به‌ضخامت ۲/۳ میلی‌متر هستیم؛ حاشیه‌های اندک کنار نمایشگر باعث شده‌اند ریزر رپتور ظاهری مدرن و جذاب پیدا کند. همان‌طور که بالاتر گفتیم، مانیتور گیمینگ ریزر از فناوری فری‌سینک پشتیبانی می‌کند؛ فری‌سینک، فناوری اختصاصی AMD برای رقابت با جی-سینک انویدیا است که اجرای روان بازی‌های ویدئویی را امکان‌پذیر می‌کند.

ریزر رپتور / Razer Raptor

مانیتور جدید ریزر افزون بر موارد یادشده در حالت معمول دارای زمان پاسخ‌دهی ۷ میلی‌ثانیه است که این میزان با بهره‌گیری از Overdrive و کاهش Motion Blur می‌تواند به‌ترتیب به ۴ و ۱ میلی‌ثانیه کاهش یابد.

ریزر رپتور همچنین دارای نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۱۴۴ هرتز است و ۹۵ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. افزون بر موارد یادشده، این مانیتور از فناوری HDR هم پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی ۴۲۰ نیت را ارائه می‌دهد. همچنین ریزر رپتور دارای نسبت تصویر ۱۶:۹، زاویه‌ی دید ۱۷۸ درجه‌ی افقی و عمودی و نسبت کنتراست ۱۰۰۰:۱ است.

زبان طراحی ریزر رپتور به‌گونه‌‌ای است که تا حد زیادی ما را به یاد محصولات پیشین این شرکت می‌اندازد. این مانیتور از بدنه‌ای آلومینیومی به رنگ مشکی مات استفاده می‌کند و در اطرف پایه‌‌اش از نورپردازی LED اختصاصی ریزر با نام Razer Chroma بهره می‌گیرد. دارندگان ریزر رپتور می‌توانند این مانیتور را تا ۹۰ درجه به سمت عقب خم نمایند تا از این طریق به‌راحتی به درگاه‌های مختلف آن دست پیدا کنند.

ریزر رپتور / Razer Raptor

ریزر رپتور از تنوع درگاه خوبی بهره می‌گیرد؛ در این محصول شاهد یک درگاه HDMI، یک درگاه دیسپلی‌پورت (DisplayPort)، یک درگاه USB-C (با امکان شارژدهی) و دو درگاه USB-A 3.1 هستیم. در کنار این موارد، صفحه‌ی پشتی ریزر رپتور با پارچه و فلز پوشانده شده است.

در ضمن در قسمت پشتی پایه‌ی مانیتور، حفره‌های باریکی برای پنهان کردن کابل‌های ماینتور جای گرفته‌اند. به‌علاوه مانیتور ریزر رپتور دارای حالت‌های مختلف گیمینگ برای انجام بازی‌های ژانر FPS، مسابقه‌ای، MMO و... است. این مانیتور همچنین از حالت خاصی برای استریم بازی پشتیبانی می‌کند. خریداران این محصول در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۰ آبان ۱۳۹۸) به آن دسترسی پیدا خواهند کرد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد ریزر رپتور دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات