با ای دیتا SSD مناسب را تهیه کنید

سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر سیستم رومیزی یا لپ‌تاپ شما کُند شده است و به ارتقا نیاز دارد، مسلما می‌دانید در این وضعیت اقتصادی، بهترین انتخاب برای رفع این مشکل حافظه‌های SSD است.
تبلیغات

حافظه‌ی SSD نسل جدید حافظه‌ها است که سرعتش حداکثر ۳۰ برابر بیشتر از هاردهای معمولی است و تمامی عملکردهای سیستم شما را بهبود می‌بخشد؛ از بالاآمدن ویندوز گرفته تا بازشدن نرم‌افزارها، تسریع خروجی‌های گرافیکی و حتی افزایش سرعت لودشدن بازی‌ها.

اگر قصد داشته باشید SSD بخرید و سری به بازار بزنید، احتمالا با نام‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید که یا در این حوزه ناشناخته‌ و بی‌کیفیت‌اند و سابقه‌ای در تولید SSD و طیف گسترده‌ای از محصولات ندارند. بعضی مدل‌ها نیز قیمت بسیار هنگفتی دارند و 90 درصد مدل‌های ارزان هم عملکرد رضایت‌بخشی ارائه نمی‌کنند. در‌این‌میان، ای‌دیتا (ADATA) تنها برندی است که توانسته برعکس این برندها، بهترین عملکرد را با مناسب‌ترین قیمت و در‌نظر‌گرفتن تمام سلیقه‌ها و بودجه‌ها ارائه کند. قبل از اینکه به‌سراغ چرایی برتری ای‌دیتا برویم، اگر با SSD آشنا نیستید، می‌توانید با تماشای ویدئو زیر با این نوع حافظه و ویژگی‌ها و مدل‌های آن بیشتر آشنا شوید.

چرا ای‌دیتا؟ چرا بهترین؟

طبق آمار، معتبرترین رسانه‌ی ماژول‌های حافظه، یعنی DRAMeXchange، ای‌دیتا دومین تولیدکننده‌ی SSD در دنیا محسوب می‌شود؛ برندی که امسال مهم‌ترین رسانه‌های سخت‌‌افزاری دنیا مانند PCWorld و PCmag و TomsHardware مدل SX8200 پرو آن را به‌عنوان بهترین SSD دنیا برگزیدند. این علاوه‌بر عنوان‌هایی است که بسیاری از رسانه‌های معتبر دیگر به محصولات این شرکت داده‌اند؛ عنوان‌هایی مانند بهترین مدل ازلحاظ ارزش خرید و بهترین مدل M.2. ای‌دیتا برای ثابت‌کردن جایگاه خود در دنیای SSD به این امر بسنده نکرده و امسال پرسرعت‌ترین SSD دنیا، یعنی مدل S50 را عرضه کرد؛ مدلی که سرعت انتقال فایل آن به پنج‌هزار مگابایت‌بر‌ثانیه هم می‌رسد.

مقاله‌ی اصلی رسانه‌ی TomsHardware را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید. درکنار مقام‌هایی که ای‌دیتا در سال گذشته کسب کرد، یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های آن علاوه‌بر عملکرد بی‌نظیر، تنوع محصولی بسیار زیاد و انعطاف‌پذیر آن است که درادامه، به آن اشاره می‌شود.

برای اقتصادی‌ها

اگر به‌دنبال مدلی اقتصادی هستید، ای‌دیتا در دسته‌ی مدل‌های ۲/۵ اینچی با مدل SU650 و در دسته‌ی مدل‌های M.2 با SX6000 Lite حواسش به جیب شما است و با کمتر از ۴۰۰ هزار تومان پرسرعت‌ترین مدل در این رده را دراختیار شما می‌گذارد.

برای کاربران نیمه‌حرفه‌ای

اگر به‌دنبال مدلی می‌گردید که عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و از طرفی نمی‌خواهید هزینه بسیار زیادی کنید، مدل‌هایی مانند SU900 و SU800 و SX6000 پرو می‌توانند با هزینه‌ای حدودا یک‌میلیون‌تومانی بهترین عملکرد ممکن را دراختیار شما بگذارند.

برای گیمرها

معمولا گیمرها علاوه‌بر عملکرد و بازده، به ظاهر محصول هم توجه خاصی نشان می‌دهند و در چند سال اخیر، بیشتر به‌دنبال مدل‌هایی با ظاهری بسیار مدرن و نورپردازی RGB گشته‌اند تا کیسی خیره‌کننده بسازند. ای‌دیتا حتی نیاز این افراد را نیز در نظر گرفته و مدل‌هایی با ظاهر و رنگ‌ هیجان‌انگیز مثل S11 پرو و حتی مدل‌هایی با نورپردازی RGB مثل S40G به بازار عرضه کرده است که حتی سخت‌پسندترین گیمرها را نیز راضی می‌کند.

برای حرفه‌ای‌ها

حرفه‌ای‌ها هیچ‌چیز غیر از عملکرد برایشان مهم نیست. ای‌دیتا در چند سال گذشته، توانسته عملکرد خود را در همه رده‌‌های محصولی به‌رخ رسانه‌های دنیا بکشد. اتفاقی که امسال با اول‌شدن مدل SX8200 پرو در بسیاری از فهرست‌های پیشنهادی معتبر کامل شد و مهر تأییدی بر برتری ای‌دیتا در‌این‌زمینه زد؛ مدلی که بیشترین سرعت ممکن را با مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت دراختیار کسانی می‌گذارد که می‌خواهند با نهایت سرعت کارهایشان را انجام دهند.

تنها گارانتی پنج‌ساله در ایران

محصولات ای‌دیتا علاوه‌بر تمام ویژگی‌های مذکور از خدمات گارانتی بی‌رقیب آونگ هم بهره می‌برند و تنها SSDهایی هستند که گارانتی پنج‌ساله دارند. این خدمات علاوه‌بر دوام بسیار زیاد خود محصولات است؛ در حدی که عمر SSDهای ای‌دیتا در بیشتر موارد چند برابر مدل‌های هم‌رده بوده و TBW بسیار زیادی دارند.

ابزار هوشمند انتخاب SSD

با توجه به تمام توضیحات گفته‌شده، شاید همچنان برایتان سؤال باشد که کدام مدل از SSDها با سیستم شما سازگار است و بهتر نیاز شما را برطرف می‌کنند. برای حل این مسئله می‌توانید از ابزار هوشمند انتخاب SSD در سایت آونگ استفاده کنید تا براساس سیستم و نیاز بهترین SSD به شما معرفی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات