سهم خودروهای الکتریکی در بازار جهانی افزایش پیدا خواهد کرد

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت LG Chem پیش‌بینی کرده است که سهم خودروهای برقی از بازار خودرو تا سال ۲۰۲۴ به ۱۵ درصد خواهد رسید.
تبلیغات

شرکت ال‌جی کِم (LG Chem) یکی از پیش‌گامان تولید باتری برای خودروهای برقی است. این شرکت کره‌ای که مقر آن در شهر سئول قرار دارد، پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۲۴ فروش خودروهای برقی بیش از ۵ برابر فروش آن‌ها در سال ۲۰۱۸ خواهد شد و این خودروها ۱۵ درصد از بازار جهانی را در اختیار خواهند گرفت.

خودرو برقی / Electric Cars

LG Chem که در بین مشتریان آن نام‌هایی همچون فولکس واگن و جنرال موتورز دیده می‌شود، در مورد قیمت باتری خودروهای برقی نیز پیش‌بینی کرده که در آینده شاهد کاهش قیمت باتری‌ها خواهیم بود. براساس گفته‌ی این شرکت باتری بخش مهمی از قیمت خودروهای الکتریکی را تشکیل می‌دهد و معمولا یک سوم قیمت یک خودروی برقی مربوط به باتری آن است. براساس پیش‌بینی LG Chem قیمت باتری در سال ۲۰۱۵ به ازای هر کیلووات ساعت، ۲۰۰ دلار بود ولی این هزینه تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰ دلار به ازای هر کیلووات ساعت خواهد رسید. 

مدیرعامل LG Chem عنوان کرد که سخت‌گیرانه‌تر شدن قوانین در اروپا و چین مخصوصا از سال آینده و از سوی دیگر، توسعه‌ی سیستم خودران سبب گسترش هرچه بیشتر خودروهای برقی خواهد شد. او همچنین پیش پیش‌بینی کرد که خودروهای برقی بیش از قبل در دسترس عموم قرار خواهند گرفت و مدل‌های ارزان‌قیمت نیز به بازار معرفی خواهند شد و این مسئله با حمایت دولتمردان به افزایش سهم خودروهای برقی در بازار کمک خواهد کرد. پیش‌بینی شده است که فروش خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی از ۲/۴ میلیون دستگاه در سال گذشته به ۱۳/۲ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد یافت که چنین رقمی ۱۵ درصد از فروش خودرو را به خود اختصاص می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات