مایکروسافت و SAP، قرارداد سه‌ساله‌ی خدمات ابری امضا کردند

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
SAP به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری جهان، قرارداری را با هدف بهبود خدمات ابری با مایکروسافت امضا کرد که به مدت سه سال اجرا می‌شود.
تبلیغات

گروه نرم‌افزاری SAP خبر از عقد قرارداد با مایکروسافت در حوزه‌ی خدمات ابری داد. آن‌ها در همکاری با غول نرم‌افزاری جهان تلاش می‌کنند تا در دوره‌ای سه‌ساله، خدمات ابری خود را به مشتریان تجاری بهبود ببخشند. هدف نهایی، کمک به مشتریان در جابه‌جایی فرایندهای کسب‌وکار به فضای ابری است.

همکاری مایکروسافت و SAP به‌نام Embrace در منابع خبری ذکر شد. راهکار جدید به مشتریان امکان می‌دهد تا عملیات میزبانی شده در سرورهای از راه دور را مدیریت کنند. سرورهای مذکور توسط دیتابیس‌های پرچم‌دار SAP به‌نام S/4HAN مدیریت می‌شوند. مدیرعامل جدید SAP، جنیفر مورگان در بیانیه‌ای همراه‌با گزارش مالی فصل سوم شرکت، خبر همکاری با ردموندی‌ها را رسانه‌ای کرد و به خبرنگاران گفت:

ما خدمات پلتفرم ابری SAP را در مجموعه‌ای گردآوردی کردیم تا به مشتریان در توسعه، همگام‌سازی و هماهنگی سیستم‌های SAP، کمک کنیم.

مورگان در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت که محصول جدید از طریق کانال‌های توزیع مایکروسافت به فروش خواهد رفت. SAP کمی پیش از همکاری با مایکروسافت، تغییر مدیریتی مهمی را تجربه کرده بود. بیل مک‌درموت که سال‌ها به‌عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت می‌کرد، کمی پیش جای خود را به مورگان داد تا اولین مدیرعامل زن در شاخص بازار سهام بلوچیپ دکس مشغول به کار شود. او به‌همراه کریستین کلین، مدیرعامل مشترک SAP است.

SAP

همکاری SAP با مایکروسافت، آمار قرارداد خدمات ابری آن‌ها را در سه‌ماهه‌ی سوم، دوبرابر کرد. مشتریان SAP، همیشه از دشواری جابه‌جایی از مدل کاری این شرکت (سرویس‌های On-Premise) به سرویس‌های میزبانی‌شده از راه دور، شکایت داشتند. به‌همین دلیل آن‌ها تصمیم گرفتند تا با همکاری یکی از پیش‌گامان خدمات ابری در جهان، این نوع از خدمات را با بازدهی بیشتر به مشتریان ارائه کنند.

SAP علاوه بر مایکروسافت، با آمازون و گوگل هم در خدمات ابری همکاری می‌کند

SAP در حال حاضر همکاری نزدیکی در حوزه‌های متعدد با مایکروسافت دارد. خصوصا زیرمجموعه‌ی آژور، به‌عنوان یکی از مقاصد ارتباط و همکاری دو شرکت شناخته می‌شود. البته آن‌ها با گوگل و شرکت خدمات ابری آمازون AWS هم در حوزه‌های ابری همکاری می‌کنند.

تغییر تمرکز و اهمیت SAP از خدمات ابری تحت برند خودش، به‌عنوان یکی از فاکتورهای مهن در پیشرفت‌های مالی این شرکت محسوب می‌شود. حاشیه‌ی سود آن‌ها در فصل سوم سال جاری، با افزایش ۵/۴ درصدی به ۶۹ درصد رسید. شایان ذکر است آن‌ها برای سال ۲۰۲۳، حاشیه‌ی سود ۷۵ درصدی را پیش‌بینی کرده‌اند.

آمار SAP برای فصل سوم سال جاری میلادی، افزایش درآمد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. به‌علاوه سود عملیاتی آن‌ها رشد ۱۵ درصدی را در دوره‌ی مذکور تجربه کرده است. با اصلاحات نهایی و محاسبه‌ی هزینه‌های جزئی، سود عملیاتی، رشد ۱/۷ درصدی را نشان می‌دهد. علاوه بر گزارش مالی، پیش‌بینی‌های SAP برای ادامه‌ی سال و تا سال ۲۰۲۳ هم منتشر شد. آن‌ها پیش‌بینی‌های گذشته را تکرار کردند. گزارش نهایی در رویدادی در ۱۲ نوامبر به سرمایه‌گذاران اعلام می‌شود که در نیویورک برگزار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات