شروع نظرسنجی ششمین دوره جشن موسیقی ما

یک‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
مردم و کارشناسان در نظرسنجی «موسیقی ما» شرکت دارند و تندیس‌های طلایی جشن هم به دو بخش مردمی و کارشناسی تقسیم می‌شود.
تبلیغات

جشن موسیقی ما یکی مهم‌ترین رویداد موسیقی کشور است که هر سال طی یک شب برای معرفی برگزیدگان موسیقی و با حضور تمامی فعالان این هنر و با همت سایت خبری تحلیلی «موسیقی ما» برگزار می‌شود. جشنی که شاید مشابه آن کمتر وجود داشته باشد. چرا که مشارکت هنرمندان مطرح از استاد محمدرضا شجریان، همایون شجریان و علیرضا قربانی تا رضا بهرام و مهراد جم و آرون افشار و... بی‌سابقه است. تاکنون پنج دوره از جشن سالانه «موسیقی ما» در تهران برگزار شده که بازتاب زیادی میان مخاطبان و هنرمندان عرصه موسیقی داشته است. برترین‌های این رویداد هم براساس یک نظرسنجی بزرگ که توسط سایت «موسیقی ما» برگزار می‌شود، انتخاب و معرفی خواهند شد. در این نظرسنجی مردم و کارشناسان شرکت دارند و تندیس‌های طلایی جشن «موسیقی ما» هم به دو بخش مردمی و کارشناسی تقسیم می‌شود.

ششمین دوره جشن موسیقی ما چه زمانی و کجا برگزار می‌شود؟

ششمین دوره جشن سالانه «موسیقی ما» دوم آذرماه و با حضور هنرمندان سرشناس عرصه موسیقی برگزار می‌شود. سالن هتل اسپیناس پالاس تهران قرار است برای اولین‌بار میزبان این رویداد بزرگ باشد که در آن طیف بیشتری از مخاطبان هم امکان حضور خواهند داشت. نظرسنجی موسیقی مربوط به ششمین دوره این رویداد که بزرگ‌ترین نظرسنجی این هنر در ایران محسوب می‌شود، قرار است از طریق سایت جشن سالانه «موسیقی ما» اجرا شود. امسال برای مخاطبانی که در این نظرسنجی شرکت کنند، شانس شرکت در قرعه‌کشی بلیت‌های جشن سالانه «موسیقی ما» در نظر گرفته شده است. به این ترتیب علاقه‌مندان هر ژانر می‌توانند در این شب باشکوه زیر یک سقف در کنار هنرمندان محبوب خود نظاره‌گر معرفی هنرمندان برگزیده باشند.

نظرسنجی موسیقی ما

دوره‌های قبل نظرسنجی موسیقی ما

اولین جشن سالانه «موسیقی ما» روز نهم تیرماه و با شعار جشن همدلی اهالی موسیقی ایران در تالار وحدت تهران برگزار شد. در جریان این رویداد برترین‌های موسیقی ایران در سال ۱۳۹۱ از طریق نظرسنجی که در آن بیش از هزار فعال عرصه موسیقی و بیش از یکصدهزار نفر از مخاطبان شرکت کرده بودند، معرفی شدند. جشن سالانه «موسیقی ما» از همان اولین دوره چند نکته حائز اهمیت داشت که آن را با سایر رویدادهای موسیقی کشور به‌طور کامل متمایز می‌کرد. مهم‌ترین آن‌ها برگزاری این رویداد توسط بخش خصوصی است. پایگاه خبری تحلیلی «موسیقی ما» به‌عنوان خبرگزاری تخصصی حوزه موسیقی ایران، صفر تا صد برگزاری رویداد جشن سالانه «موسیقی ما» را مدیریت و اجرایی می‌کند. همچنین شعار اصلی تمامی ادوار جشن سالانه «موسیقی ما» هم دیگر تمایز این رویداد است. چون برای اولین‌بار در تاریخ موسیقی ایران در قالب این برنامه است که هر سال تمامی هنرمندان موسیقی فارغ از سبک و سمت و سن زیر یک سقف کنار هم جمع می‌شوند. اتفاقی که شاید به‌عنوان مثال در حوزه سینما سابقه‌ای چندین ساله داشته باشد اما در موسیقی هیچگاه رویدادی نبوده است که در آن جوانان و اساتید شانه به شانه یکدیگر، تجلی شعار همدلی اهالی این هنر باشند. نکته حائز اهمیت دیگر درباره جشن سالانه «موسیقی ما» این است که در هر دوره آن از دو استاد پیشکسوت حوزه موسیقی تقدیر ویژه به عمل می‌آید. اساتید کیهان کلهر، لوریس چکناواریان، شهرام ناظری و حسین خواجه‌ امیری (ایرج) برخی از پیشکسوتانی هستند که تاکنون در جشن‌های «موسیقی ما» مورد تقدیر قرار گرفته‌اند. یکی دیگر از بخش‌های مهم این جشن در هر سال هم اهدای جایزه ویژه به دو فعال باسابقه و سرشناس این هنر است. محمد صالح علا، پری زنگنه، قاسم عابدین، فخری ملک‌پور و زنده‌یاد ناصر فرهودی برخی از هنرمندان مطرح و باسابقه‌ای هستند که تاکنون جوایز ویژه جشن «موسیقی ما» به آن‌ها اهدا شده است.

جشن موسیقی ما

علاوه بر تندیس‌های جشن‌های سالانه «موسیقی ما» که برندگان آن‌ها در کانون توجه رسانه‌ها و مخاطبان قرار می‌گیرند، این رویداد بی‌سابقه طی پنج دوره گذشته بخش‌های خبرساز دیگر هم داشته است. یکی از خبرسازترین اتفاقات هر سال جشن «موسیقی ما» اجراهای زنده آن است. چرا که شاید در طول سال کمتر شاهد این باشیم که اساتید موسیقی ایرانی و کلاسیک و نواحی نظاره‌گر اجراهای ستاره‌های موسیقی پاپ باشند. فارغ از اجراهای زنده، اساتید موسیقی ایران در این رویداد بزرگ اهداکننده تندیس‌های طلایی «موسیقی ما» به هنرمندان جوان هستند؛ هنرمندانی که شاید آثارشان مورد نقد همان اساتید هم باشد. اما شعار همیشگی جشن «موسیقی ما» یعنی همدلی اهالی موسیقی ایران باعث می‌شود تا یک شب در سال همه نقدها کنار گذاشته شود و شیرینی دریافت تندیس طلایی «موسیقی ما» از دست اساتید برای ستاره‌های جوان دوچندان شود. همین اتفاق باعث خلق قاب‌های ماندگار و بی‌تکراری در ادوار جشن سالانه «موسیقی ما» شده است. قاب‌هایی که با استقبال مخاطبان تمامی سبک‌های موسیقی و رسانه‌های داخلی و بین‌المللی مواجه می‌شود. چرا که هر سال پس از برگزاری جشن سالانه «موسیقی ما» رسانه‌های مطرح داخلی و خارجی و همچنین صفحات و گروه‌های طرفداری هنرمندان چند روز به تحلیل اتفاقات و بازنشر ویدئوها و عکس‌های این رویداد می‌پردازند. سیروان خسروی، احسان خواجه امیری، محسن یگانه، مهدی یراحی، ماکان بند، هوروش بند، فرزاد فرزین، محمد علیزاده، علی زندوکیلی، رضا یزدانی، حامی و زنده‌یاد مرتضی پاشایی از جمله ستاره‌های موسیقی پاپ هستند که تاکنون موفق به کسب تندیس طلایی «موسیقی ما» شده‌اند.

طی سال‌های گذشته جشن سالانه «موسیقی ما» با چند اتفاق دراماتیک هم همراه بوده است. از جمله کسب تندیس طلایی بهترین ترانه‌سرای سال برای زنده‌یاد «افشین یداللهی» که از جمله حامیان این اتفاق موسیقایی بود؛ یا اجرای زنده و کسب تندیس مرحوم مرتضی پاشایی در سومین جشن سالانه «موسیقی ما» در حالی که دقیقاً سه ماه بعد از این اتفاق، او از دنیا رفت.

اتفاق خبرساز دیگر درباره جشن سالانه «موسیقی ما» هم مجری‌ها و کارگردان‌های پنج دوره گذشته آن است. در ادوار گذشته این جشن احسان علیخانی، احسان کرمی، سیامک انصاری و فرزاد حسنی به‌عنوان مجری روی صحنه این برنامه حضور داشته‌اند. مجید برزگر، سیامک احصایی و مرتضی شجاعی کارگردان‌های سال‌های گذشته جشن «موسیقی ما» هستند.

با همه این اتفاقات، جشن سالانه «موسیقی ما» طی سال‌های گذشته منتقدان و موافقان زیادی داشته است. استاد محمدرضا شجریان، استاد فرهاد فخرالدینی، همایون شجریان، علیرضا قربانی، مهدی یراحی، محمد علیزاده، فرزاد فرزین، محسن یگانه، سیروان خسروی، احسان خواجه امیری، حامی، مرحوم مرتضی پاشایی، روزبه بمانی، کارن همایونفر، مهیار علیزاده، هوروش بند و ماکان بند از جمله هنرمندانی هستند که تاکنون روی صحنه این جشن و در صفحات خود و همچنین در مصاحبه‌ها به حمایت از رویداد جشن سالانه «موسیقی ما» پرداخته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات