قیمت گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی در بازار هند افزایش می‌یابد

یک‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی قصد دارد با افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند پرچم‌دارش در بازار هند، تصویر تولیدکننده‌ی دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه را برای همیشه تغییر دهد.
تبلیغات

بی‌شک بیشتر کاربران شیائومی را به‌عنوان تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند با قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه می‌شناسند. در چند سال اخیر، این شرکت چینی توانسته خود را به‌عنوان تولیدکننده‌ی دستگاه‌های ارزان‌قیمت در بازار مطرح کند؛ اما ظاهرا چینی‌ها قصد دارند حداقل در بازار هند این تصویر را تغییر دهند و به‌شکل دیگری ظاهر شوند.

گوشی‌های شیائومی سری ردمی K20 که علاوه‌بر بازار هند در بازارهای اروپایی نیز عرضه می‌شوند، پرچم‌داران قدرتمند و جدید شیائومی هستند که فروش چشمگیری برای شرکت رقم زده‌اند. اواخر شهریور گفته شد فروش ردمی K20 و K20 پرو از مرز سه‌میلیون دستگاه گذشت؛ درنتیجه، شیائومی قصد دارد برنامه‌های جدیدی برای فروش چنین دستگاه‌هایی دنبال کند. 

Xiaomi Mi 9T

سخن‌گوی شیائومی در گفت‌وگو با رویترز به این نکته اشاره و اعلام کرد شرکت قصد دارد برنامه‌های جدیدی در بخش فروش محصولات خود دنبال کند. وی درادامه‌ی صحبت‌هایش افزود:  

منحنی میانگین قیمت فروش (ASP) محصولات در حال افزایش است و در نظر داریم قیمت موبایل های هوشمند پرچم‌دار را افزایش دهیم. منظور از دستگاه‌های پرچم‌دار گوشی‌های هوشمندی با قیمت بیش از ۳۰ هزار روپیه (۴۲۲ دلار) است. 

گوشی‌های هوشمند سری ردمی و ردمی نوت شیائومی معمولا فروش درخورتوجهی در بازار هند دارند. دستگاه‌های سری ردمی K20 نشان دادند شیائومی می‌تواند برنامه‌های جدیدی در بخش فروش خود دنبال کند. نسخه‌ی ردمی کی ۲۰ پرو بین ۳۰۹ تا ۴۳۶ دلار در بازار هند فروخته می‌شود و شیائومی معمولا پرچم‌داران سری می را در این کشور عرضه نمی‌کند.

سخن‌گوی شیائومی درادامه‌ی صحبت‌هایش به رویترز اعلام کرد این شرکت قصد دارد تعداد فروشگاه‌های فیزیکی در هند را افزایش دهد. به‌نظر می‌رسد چینی‌ها در نظر دارند تا اواسط سال ۲۰۲۰، ۱۰ هزار فروشگاه در بازار هند راه‌اندازی کنند. در‌حال‌حاضر، درحدود ۶ هزار فروشگاه شیائومی در هند مشغول فعالیت هستند. درواقع این شرکت چینی برنامه‌های جدیدی برای کسب‌وکار خود در هند دنبال می‌کند.

پیش‌تر و در اوایل سال جاری نیز لی جون، مدیرعامل شیائومی، اعلام کرده بود گوشی‌های هوشمند بعدی شرکت با برچسب قیمت گران‌تری به بازار عرضه خواهند شد. وی گفته بود:

در بازار هند این‌گونه جا افتاده که برای گوشی‌های هوشمند شیائومی رقمی کمتر از ۲۰ هزار روپیه (تقریبا ۲۸۲ دلار) هزینه می‌شود. درواقع، قصد داریم این تصور را تغییر دهیم و با سرمایه‌گذاری بیشتر،  محصولات بهتری تولید کنیم. درنتیجه، در آینده قیمت گوشی‌های هوشمند شیائومی تا حدی افزایش پیدا خواهد کرد. 

وی درادامه‌ی صحبت‌هایش اظهار امیدواری کرد به‌زودی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار شیائومی با مشخصات و ویژگی‌های بهتر و البته برچسب قیمت گران‌تری به تناسب مشخصات دستگاه، به بازار عرضه خواهند شد.

آیا تغییر قیمت گوشی‌های هوشمند شیائومی می‌تواند تأثیری بر حجم فروش این برند بگذارد؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات