اپلیکیشن Duet Display به اندروید می‌آید

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Duet Display، اپلیکیشنی که امکان استفاده از گوشی به‌عنوان نمایشگر ثانویه‌ی رایانه را فراهم می‌کند، به‌زودی به‌صورت رسمی برای اندروید نیز منتشر خواهد شد و از انحصار iOS درخواهد آمد.
تبلیغات

اندروید و iOS محبوب‌ترین سیستم‌های عامل موبایلی دنیا هستند که سال‌ها است با هم رقابت می‌کنند. برخی از اپلیکیشن‌های موبایلی برای هردوی این سیستم‌های عامل در دسترس هستند، اما برخی دیگر به‌صورت انحصاری برای یکی از آن‌ها توسعه داده شده‌اند و کاربران سیستم‌عامل دیگر، از آن اپلیکیشنِ به‌خصوص محروم‌اند. یکی از اپلیکیشن‌های جالبی که به‌صورت انحصاری برای iOS توسعه داده شده است،‌ Duet Display نام دارد. ظاهرا این اپلیکیشن قرار است به‌زودی از انحصار iOS درآید و روی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید هم در دسترس قرار گیرد.

Duet یک اپلیکیشن جذاب است که توسط گروهی از مهندسین سابق شاغل در اپل توسعه داده شده و این امکان را به کاربر می‌دهد که گوشی، تبلت یا کروم‌بوک خودش را به نمایشگری ثانویه برای رایانه‌های ویندوزی یا رایانه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل مک تبدیل کند.

اپلیکیشن Duet Display

استفاده از این اپلیکیشن کار ساده‌ای است و Duet محیط بسیار سرراستی دارد. به‌منظور استفاده از Duet باید اپلیکیشن را روی رایانه‌ی خود نصب و سپس آن را روی گوشی یا تبلت که قصد استفاده از آن به‌عنوان نمایشگر ثانویه را دارید، دانلود کنید. در مرحله‌ی بعد باید Duet را روی رایانه و گوشی خود اجرا و این دو دستگاه را از طریق کابل USB به یک‌دیگر متصل کنید. با انجام این کارها، امکان استفاده از گوشی یا تبلت به‌عنوان نمایشگر ثانویه‌ی رایانه فراهم می‌شود.

تیم توسعه‌دهنده‌ی Duet مدعی هستند که روند استفاده از این اپلیکیشن بدون هیچ‌گونه لگ صورت می‌پذیرد؛ در ضمن Duet به‌هیچ‌وجه مصرف باتری زیادی ندارد و شدیدا در این زمینه بهینه‌سازی شده است. قابلیت‌های مختلف لمسی نظیر زوم کردن و اسکرول، همچنان روی نمایشگر ثانویه در دسترس خواهند بود.

اپلیکیشن Duet Display

در وب‌سایت رسمی اپلیکیشن، تنها به نرم‌افزارهای پیش‌نیاز آن اشاره شده است و اطلاعاتی از سخت‌افزار لازم برای آن نداریم؛ در واقع نمی‌دانیم که دستگاه‌های مختلف به‌منظور اجراکردن Duet به چه نوع پردازنده‌، رم یا حافظه‌ی گرافیکی نیازمند هستند. در سایت رسمی Duet آمده است که امکان اجرای این اپلیکیشن روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی دارای نسخه‌ی ۷/۱ یا نسخه‌های جدیدتر، تمام دستگاه‌های مبتنی بر مک دارای نسخه‌ی 10.14 Mojave یا نسخه‌های جدیدتر و تمامی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ وجود دارد.

در حال حاضر امکان دانلود اپلیکیشن Duet روی سیستم‌عامل اندروید فراهم نشده است. در واقع این اپلیکیشن فعلا مراحل پیش‌ثبت‌نام را در فروشگاه رسمی گوگل یعنی پلی استور می‌گذراند. از همین‌رو انتظار داریم Duet در آینده‌ای نزدیک برای تمامی کاربران در دسترس قرار گیرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات