پشت صحنه عکس به‌یاد ماندنی از هواپیمای کنکورد

جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
مطالعه 3 دقیقه
روز ۲۶ نوامبر سال ۲۰۰۳، عکاسی تازه‌کار به‌نام Lewis Whyld این عکس به‌یادماندنی را ثبت کرد. تصویری از آخرین پرواز کنکورد افسانه‌ای، که بر فراز پل معلق clifton شهر بریستول در غرب انگلستان، در‌حال پرواز است.
تبلیغات

کنکورد بی‌تردید، غول فناوری عصر خود بود. هواپیمایی مافوق صوت برای مصارف تجاری با هزاران شیفته و طرفدار از سراسر دنیا. اما بعد از فاجعه مرگ‌بار پاریس در سال ۲۰۰۰ صنعت هوانوردی، عطای این دردانه‌ی پرخرج را به لقایش بخشید و کنکورد دوست داشتنی را در آستانه ۲۵ سالگی به‌جای اینکه برای پروازهای دوربرد به آشیانه پرواز بفرستد، برای استراحتی ابدی روانه موزه‌ها کرد. در این مقاله زومیت شما را با کسی که عکس مشهور آخرین پرواز کنکورد را ثبت کرد، آشنا می‌کنیم و از سرنوشت آخرین کنکوردی که پهنه آسمان‌ها را شکافت، باخبر خواهید شد.

بر فراز آسمان

این یکی از اولین مأموریت‌های وایلد به‌عنوان یک عکاس بود و او این عکس فراموش‌نشدنی را در چنین شرایط دشواری گرفت؛ ایستاده روی پایه یک هلیکوپتر در‌حال پرواز و معلق در ارتفاع ۳۰۰۰ پایی. عکس زیر هم متعلق به سال ۲۰۰۳ است. همان سالی که وایلد، آن عکس مشهور از کنکورد را گرفت. عکس مربوط است به اولین تجربه او در زمینه عکاسی در آسمان و او را در هواپیمای دوستی نشان می‌دهد که اتفاقا او نیز خلبانی تازه‌کار و در حال آموزش پرواز بوده‌است.

Lewis Whyld

پایان یک عصر

۲۴ اکتبر؛ آخرین پرواز تجاری کنکورد از نیویورک به مقصد لندن؛ و درست یک‌ماه بعد از این اتفاق، کنکورد برای همیشه بازنشسته شد.

کنکورد

عکاس هوایی

وایلد هنوز هم عکاسی در آسمان انجام می‌دهد. در‌حال‌ حاضر با CNN همکاری می‌کند و بیشتر با کمک پهباد عکس می‌گیرد. این عکس متعلق به‌سال ۲۰۱۷ است وقتی در قطب‌شمال با همکاری CNN روی پروژه‌ای در مورد گرمایش زمین مشغول به‌کار بود.

Lewis Whyld

قطعه‌ای در موزه

این کنکورد آلفا Foxtrot، همان هواپیمایی است که وایلد عکس معروفش را بر فراز پل شکار کرد و حالا آرام و آهسته در گوشه‌ای از موزه هوانوردی بریستول آرمیده و به نمایش عمومی، درآمده است.

کنکورد در موزه بریستول

اتاقک خلبان

بازدید کننده‌های موزه می‌توانند هنگام بازدید از داخل هواپیما، اتاقک خلبان و دسته فرمان‌های متمایز کنکوردی آن را ، از نزدیک ببینند.

concorde cockpit

آخرین پرواز

خدمه و کادر آخرین پرواز کنکورد، اینجا روی یکی از در‌های داخل هواپیما، برای یادگاری نام‌هایشان را امضاء کرده‌اند.

کنکورد

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات