نتیجه مقایسه دوربین آیفون 11 پرو، گلکسی نوت 10 پلاس، هواوی پی 30 پرو و آیفون 11

پنج‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 14 دقیقه
در این مقاله، عملکرد دوربین جدیدترین پرچم‌داران دنیای موبایل را مقایسه و با بررسی نتایج هریک، بهترین محصولات را معرفی کرده‌ایم.
تبلیغات

بررسی‌های تخصصی زومیتآیفون ۱۱آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکسسامسونگ گلکسی نوت ۱۰هواوی پی ۳۰ پرو

شرکت‌های مطرح دنیای موبایل تمام توانشان را برای بهبود عملکرد دوربین محصولات خود به‌کار گرفته‌اند تا با قدرت‌نمایی در این بخش، نظر خریداران بیشتری را به خود جلب کنند. این رقابت تا حدی داغ شده است که هرساله شاهد معرفی فناوری‌ و امکانات نوینی در دوربین گوشی‌های هوشمند هستیم. زومیت طبق روال همیشگی، در مقاله‌ی حاضر عملکرد دوربین مطرح‌ترین بازیگران دنیای موبایل را مقایسه است.

اپل هنگام معرفی نسل جدید آیفون، طبق سنت همیشگی روی دوربین به‌کاررفته و توانایی آن در جدیدترین محصولات خود مانور زیادی داد. آیفون در سالیان گذشته، همواره یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بخش دوربین بوده است. امسال، گوشی‌های اپل آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس تغییرات گسترده‌ای در بخش دوربین به‌خود دیده‌اند. این تغییرات تا حدی بوده است که اپل این دستگاه‌ها را برای تولید محتوای ویدئویی با کیفیت و حرفه‌ای نیز مناسب می‌داند. در این مقایسه، درکنار آیفون ۱۱ پرو مکس، از آیفون ۱۱ نیز استفاده شده است تا کاربران به‌خوبی بتوانند تفاوت توانایی‌های دو گوشی جدید اپل را تشخیص دهند.

سامسونگ نیز همواره به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین بازیگران عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند، محصولات خود را به دوربین‌های توانمندی مجهز می‌کند. گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس به‌لطف ماژول چهارگانه‌ی دوربینش، یکی از توانمندترین نام‌های موجود حال حاضر دنیای گوشی‌های هوشمند است که حرفه‌ای‌ترین نیاز‌های کاربران را می‌تواند تأمین کند.

هواوی در سال‌های گذشته، توجه ویژه‌ای به دوربین محصولات خود کرده و همکاری با لایکا نیز به رشد درخورتوجه این بخش از گوشی‌های هوشمند هواوی منجر شده است. پی ۳۰ پرو با شعار «قوانین عکاسی را از نو بنویس» وارد بازار شده است تا به‌لطف ماژول چهارگانه‌ی دوربین و قابلیت‌های متعدد، هواوی را به‌عنوان توانمند‌ترین برند دنیای موبایل در بخش دوربین معرفی کند. متأسفانه به‌دلیل دردسترس‌نبودن گوشی هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو در کشور، پی ۳۰ پرو به‌عنوان نماینده‌ی این برند در این مقایسه به‌کار گرفته شد.

گوشی‌های هواوی پی ۳۰ پرو و سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس را فروشگاه رایان ۳۶۰ دراختیار زومیت قرار داده است.

نکاتی که باید پیش از شروع مقایسه به آن‌ها توجه کنید

  • نام گوشی‌ها مشخص نشده‌ است تا اگر به برند یا تلفن خاصی علاقه‌مند هستید، روی انتخاب بی‌طرفانه‌تان تأثیر نگذارد.
  • ترتیب گوشی‌ها در تمام آزمایش‌ها (به‌جز نمونه‌ی پایانی) یکسان است.
  • تمام گوشی‌ها به آخرین نسخه به‌روزرسانی شده‌اند تا جدیدترین بهینه‌سازی‌ها در عملکرد دوربین در آن‌ها اعمال شود.
  • پس از پنج روز از انتشار این مقاله، مشخص خواهیم کرد تصاویر مربوط‌به چه محصولاتی هستند.
  • در پایین هر تصویر، نظرسنجی مربوط‌به آن وجود دارد و ازطریق آن می‌توانید به همان گوشی‌ای رأی دهید که ازنظر شما عکس بهتری گرفته است.
  • برای آنکه به جزئیات تصویر نیز توجه کرده باشیم، در برخی از تصاویر، برش دو یا چندبرابری آن را نیز قرار داده‌ایم.
  • از هرکدام از سوژه‌ها، با هر گوشی ۳ تا ۶ بار عکاسی و بهترین تصویر از بین‌ آن‌ها برای مقایسه انتخاب شده است.
  • با توجه‌ به کاربری Point and Shoot دوربین‌های موبایل، ثبت تصویر روی دست انجام شده است تا توانایی گوشی‌های موجود در این مقاله در حذف لرزش‌ها نیز بررسی شود.
  • بررسی میزان توانایی پرچم‌داران حال حاضر دنیای موبایل، ۱۰ آزمایش جداگانه انجام شده است. هریک از این آزمایش‌ها معیاری برای بررسی ضعف‌ها و قوت‌های محصولات در زمینه‌های مختلف است. دوربین پاناسونیک لومیکس G9 به‌همراه لنز‌های ۳۵-۱۲ میلی‌متری F2.8، نمونه‌ی ماکرو ۳۰ میلی‌متری F2.8 و تله‌فوتو ۱۰۰-۳۵ میلی‌متری F2.8 با تراز سفیدی به‌کمک برگه‌ی مخصوص این امر نیز به‌عنوان معیار به‌کار گرفته شده است.
  • تمامی عکس‌ها در حالت خودکار و غیرفعال‌کردن حالت HDR (به‌جز آزمایش بررسی گستره‌ی دینامیکی) ثبت شده‌اند.
  • در تصاویر محیط‌های تاریک حالت Night در گوشی‌ها فعال شده است.

برای مشاهده‌ی تصاویر مقایسه‌ در اندازه‌ی اصلی، روی تصاویر کلیک کنید

نام گوشی‌های بررسی به‌شرح زیر است:

  • گوشی ۱: آیفون ۱۱
  • گوشی ۲: سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس
  • گوشی ۳: آیفون ۱۱ پرو مکس
  • گوشی ۴: هواوی پی ۳۰ پرو

در نظر داشته باشید معیار‌های انتخاب زومیت، طبیعی و نزدیک‌بودن تصاویر ثبت‌شده در مقایسه با قاب اصلی و نمونه‌ی مرجع هستند. بااین‌حال، لذت‌بردن از تصاویر کاملا موضوعی سلیقه‌ای است و شاید بسیاری از کاربران تصاویری با رنگ‌های اغراق‌شده و کنتراست بالا را بیشتر بپسندند. به همین دلیل، هدف این مقایسه‌ی دوربین بیش از اینکه انتخاب برترین دوربین گوشی‌های هوشمند باشد، نمایش الگوریتم‌های پردازش تصویر هریک از گوشی‌ها است تا کاربران را پیش از خرید با نحوه‌ی عملکرد هریک آن‌ها آشنا کند.

درادامه، توجه شما را به جمع‌بندی نتایج مقایسه‌ی دوربین پرچم‌داران دنیای موبایل از نگاه کارشناسان زومیت و کاربران دعوت می‌کنیم. نام‌های درج‌شده در هر سطر به‌ترتیب عملکرد خود یا رأی کسب‌شده قرار گرفته‌اند.

مشخصات

انتخاب زومیت

انتخاب کاربران

آزمایش ۱

آیفون ۱۱ پرو مکس و آیفون ۱۱

گلکسی نوت ۱۰ پلاس

آزمایش ۲

آیفون ۱۱ پرو مکس و آیفون ۱۱

آیفون ۱۱ پرو مکس

آزمایش ۳

هواوی پی ۳۰ پرو

هواوی پی ۳۰ پرو

آزمایش ۴

آیفون ۱۱ پرو مکس و آیفون ۱۱

آیفون ۱۱

آزمای‍ش ۵

هواوی پی ۳۰ پرو

هواوی پی ۳۰ پرو

آزمایش ۶

هواوی پی ۳۰ پرو

هواوی پی ۳۰ پرو

آزمایش ۷

هواوی پی ۳۰ پرو

هواوی پی ۳۰ پرو

آزمایش ۸

هواوی پی ۳۰ پرو

آیفون ۱۱

آزمایش ۹

گلکسی نوت ۱۰ پلاس

گلکسی نوت ۱۰ پلاس

آزمایش ۱۰

آیفون ۱۱ پرو مکس

آیفون ۱۱ پرو مکس، گلکسی نوت ۱۰ پلاس

آزمایش اول

در آزمایش اول، به دقت ثبت رنگ در شرایط نوری مساعد و منبع طبیعی نور پرداخته شده است. در این شرایط، برخی الگوریتم‌های پردازشی موبایل به‌منظور تزریق رنگ و لعاب به تصاویر، بیش‌از‌حد شفاف‌سازی (Sharpening) می‌کنند و کنتراست را در مرز سوژه‌ها افزایش می‌‌دهند که درنتیجه، به تصویری مصنوعی منجر می‌شود. ثبت طبیعی رنگ از دیگر نکات الزامی این آزمایش است که دوربین‌ موبایل‌های موجود در این مقایسه، باید برای رسیدن به آن تلاش کنند.

آزمایش اول: کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

انتخاب زومیت: آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو مکس (گوشی اول و سوم)

در این آزمایش، با نگاهی اجمالی به بدنه‌ی درخت و پوشش چمن مصنوعی روی زمین، می‌توان به نزدیک‌تربودن دقت تراز سفیدی و ثبت رنگ‌ها در گوشی‌های آیفون رسید.

آزمایش دوم

دقت ثبت رنگ از مهم‌ترین مشخصه‌‌های دوربین‌های عکاسی است. شرکت‌های بزرگ این عرصه برای افزایش دقت‌ رنگ، سال‌ها الگوریتم‌های پردازش سیگنال خود را توسعه‌ می‌دهند و به‌طور پیوسته آن را کالیبره‌ می‌کنند. در این آزمایش، به‌دنبال گزینه‌ای با نزدیک‌ترین رنگ‌های ثبت‌شده در شرایط نوری طبیعی در مقایسه با نمونه‌ی مرجع باشید. رنگ برگ درختان و وسایل ورزشی و زمین می‌تواند معیار مناسبی برای بررسی دقت گوشی‌ها در این آزمایش باشد.

Untitled Poll

انتخاب زومیت: آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو مکس (گوشی اول و سوم)

در شرایطی خاص مثل آزمایش دوم که محیط به‌دلیل استفاده از رنگی خاص در پوشش‌های اطراف آن‌ها (رنگ قرمز آجر‌های اطراف در این آزمایش) شرایط رنگی و نوری متفاوتی دارد، گوشی‌های هوشمند عملکرد بسیار ضعیفی از خود به‌نمایش می‌گذارند. همان‌طورکه مشاهده می‌شود، هیچ‌یک از گوشی‌های نتوانسته‌اند شرایط نوری را صحیح ثبت کنند و با تغییر دمای رنگی، شرایطی مصنوعی ایجاد کرده‌اند. البته در‌این‌بین، گوشی‌های آیفون تا حدودی عملکرد بهتری داشته‌اند؛ اما می‌توان تمامی گوشی‌ها را در آن مردود شده دانست.

آزمایش سوم

گستره‌ی دینامیکی به‌صورت مستقیم به توانایی حسگر دوربین بازمی‌گردد. دوربینی با گستره‌ی دینامیکی بهتر، می‌توانند جزئیات بیشتری در بخش‌های تاریک و نورانی تصویر ثبت کند. در این آزمایش و در مقایسه با تصویر مرجع، باید به‌دنبال گزینه‌ای بود که بیشترین میزان از جزئیات را در بخش تاریک قاب (درخت کاج سمت چپ و سایه‌‌ی درختان سمت راست) و بخش روشن قاب (ابر‌های آسمان و ساختمان) درکنار حفظ کنتراست کلی عکس ارائه دهد.

Untitled Poll

انتخاب زومیت: هواوی پی ۳۰ پرو (گوشی چهارم)

با بررسی مختصر رنگ آسمان، ساختمان و برگ درختان می‌توان نماینده‌ی هواوی را پیروز این آزمون دانست. البته درزمینه‌ی حداکثر جزئیات موجود در نقاط تاریک (منطقه‌ی سایه‌ی زیر درختان)، گلکسی نوت عملکرد بهتری داشته است؛ اما رنگ‌های بسیار متفاوت آن با نمونه‌ی مرجع به تصویری غیرطبیعی منجر شده است.

آزمایش چهارم

آزمایش چهارم دقت رنگ‌های ثبت‌شده در شرایط نوری مساعد و مصنوعی را بررسی کرده است. دوربین‌های موبایل باید بتوانند نزدیک‌ترین رنگ در مقایسه با نمونه‌ی مرجع را ثبت کنند. نبود اغراق در میزان رنگ‌ها و کنتراست تصویر مهم‌ترین مؤلفه‌های این آزمایش است.

آزمایش چهارم: کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

انتخاب زومیت: آیفون ۱۱ پرو مکس و آیفون ۱۱ (گوشی سوم و اول)

در آزمون دقت رنگ در شرایط نوری مصنوعی، با بررسی کوتاه رنگ آبی کتاب می‌توان به دقت رنگ کمتر گوشی‌های آیفون در ثبت رنگ‌های سرد پی برد؛ اما در دقت رنگ ثبت سایر رنگ‌ها مانند مجسمه، ظرف کاغذ‌ها، اسپیکر نارنجی، دسته‌ی قیچی، برگ‌های گیاه و مداد‌های درون لیوان، محصولات اپل به‌صورت کلی عملکرد بهتری در مقایسه با رقبای خود دارند.

آزمایش پنجم

در آزمایش پنجم، عملکرد حسگر و الگوریتم پردازش تصاویر در شرایط نوری تاریک و درنتیجه‌ی ایزو زیاد بررسی شده است. گزینه‌ای که می‌تواند رنگ‌ها را درکنار حفظ مناسب جزئیات و حذف مؤثر نویز دقیق ثبت کند، برترین عملکرد را خواهد داشت. برای کمک به مقایسه، برش ۲۰۰ درصدی از تصویر تهیه شده است که درادامه‌، می‌توانید مشاهده کنید.

تصویر برش‌خورده

آزمایش پنجم: کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

انتخاب زومیت: هواوی پی ۳۰ پرو (گوشی چهارم)

در آزمایش شرایط نوری اندک و ثبت تصویر در ایزو‌های زیاد، گوشی‌های موجود همگی عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان دادند. تصویر در شرایط نوری بسیار تاریکی ثبت شده است که چشم عادی نیز توانایی چندانی برای تشخیص اشیاء نداشت. در‌این‌بین، پی ۳۰ پرو همچنان عملکرد بهتری در مقایسه با رقبای خود دارد. با بررسی میزان جزئیات و حضور نویز در بخش متون کاغذ‌های کنار آن، وضوح و جزئیات بیشتر نماینده‌ی هواوی مشاهده می‌شود.

آزمایش ششم

ماکرو یکی از ژانرهای پرطرفدار در دنیای عکاسی است. در این سبک از عکاسی، ثبت جزئیات مناسب، حذف لرزش دست، جداکردن سوژه از پس‌زمینه با استفاده از جلوه‌ی بوکه و البته ثبت دقیق رنگ مهم‌ترین مؤلفه‌ها هستند. با توجه‌ به موارد مذکور، بهترین گزینه‌ی موجود را در مقایسه با تصویر مرجع مقایسه و انتخاب کنید. در این آزمایش، تصاویر ثبت‌شده‌ی هریک از گوشی‌های هوشمند از نزدیک‌ترین فاصله‌ی فوکوس‌کردنی به‌دست آمده است.

آزمایش ششم: کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

انتخاب زومیت: هواوی پی ۳۰ پرو (گوشی چهارم)

قابلیت فوکوس از فاصله‌ی نزدیک‌تر و ثبت جزئیات و جلوه‌ی بوکه‌ی بیشتر ازجمله مهم‌ترین دلایل برتری پی ۳۰ پرو در این آزمون و در مقایسه با سایر گوشی‌ها است.

آزمایش هفتم

با توجه‌ به علاقه‌ی بسیار کاربران به شبکه‌های اجتماعی و درنتیجه سبک عکاسی پرتره، دوربین‌های موبایل قابلیت‌های ویژه‌ای در‌این‌زمینه معرفی کرده‌اند که می‌توان به بزرگ‌نمایی دوبرابری و ایجاد جلوه‌ی بوکه‌ی مصنوعی اشاره کرد. در این آزمایش، ثبت جزئیات مناسب، رنگ طبیعی پوست، ایجاد جلوه‌ی بوکه‌ی طبیعی با توجه‌ به تشخیص مناسب سوژه و پس‌زمینه و نبود اعوجاج در تصویر، مهم‌ترین مواردی است که باید برای مقایسه در نظر داشته باشید.

آزمایش هفتم: کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

انتخاب زومیت: هواوی پی ۳۰ پرو (گوشی چهارم)

در این آزمون، تصویر ثبت‌شده‌ی آیفون ۱۱ به‌دلیل فقدان بزرگ‌نمایی اپتیکال، کشیدگی بیش‌از‌حد صورت را به‌همراه دارد. برادر توانمند‌تر آن نیز با وجود ثبت عالی جزئیات، در دو بخش از خود ضعف نشان داد: رنگ پوست و تشخیص مؤثر مرز سر با پس‌زمینه (به موهای بالای عینک و سمت چپ سر سوژه دقت کنید). در طرف دیگر، گلکسی نوت ۱۰ پلاس و پی ۳۰ پرو قرار دارند که هریک درزمینه‌ی خاصی عملکرد خوبی داشته‌اند. نماینده‌ی هواوی جزئیات بیشتر و رنگ پوست بهتری ثبت و پرچم‌دار سامسونگ جلوه‌ی بوکه‌ی به‌مراتب بهتری تولید کرده است. هیچ یک از این دو برتری خاصی در مقایسه با یکدیگر ندارند؛ اما به‌اعتقاد زومیت، تصویر ثبت‌شده‌ی پی‌ ۳۰ پرو اندکی بهتر از رقیب کره‌ای است.

آزمایش هشتم

در آزمایش پایانی نیز، ثبت تصاویر پرتره در شرایط نوری بسیار ضعیف بررسی شده است. ناگفته نماند فلاش گوشی‌ها برای بررسی توانایی آن‌ها در کنترل نویز غیرفعال شده است. ارائه‌ی تصویری رضایت‌بخش با کنترل مناسب نویز و حفظ جزئیات، مؤلفه‌های اصلی این آزمایش هستند که کاربران باید آن‌ها را بررسی کنند.

تصویر برش‌خورده

آزمایش هشتم: کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

انتخاب زومیت: هواوی پی ۳۰ پرو (گوشی چهارم)

در آزمون ثبت پرتره در شرایط تاریک و کم‌نور، با شرایط کاملا متفاوتی مواجه هستیم که برای درک بهتر نتایج به‌دست‌آمده به توضیحات بیشتری نیاز است. در نظر داشته باشید برای ثبت تصاویر پرتره باید از فاصله‌ی کانونی زیاد (بزرگ‌نمایی) استفاده شود تا چهره‌ی سوژه به‌خوبی و بدون انحنا ثبت شود. به‌ همین دلیل، فاصله‌ی کانونی لنز‌های پرتره بین ۸۵ تا ۱۳۵ میلی‌متر است (بسیار بیشتر از لنز‌های استاندارد). در گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های مجهز به لنز با فاصله‌ی کانونی زیاد عموما از دیافراگم بسته‌تر و حسگری کوچک‌تر در مقایسه با دوربین اصلی بهره می‌برند. آیفون ۱۱ (گوشی اول) به‌دلیل فقدان ماژول بزرگ‌نمایی و استفاده از دوربین اصلی برای ثبت تصویر، جزئیات بهتری در مقایسه با رقبای خود ثبت کرده است. اگر سایر گوشی‌ها نیز با دوربین اصلی خود تصویر ثبت می‌کردند، نتیجه‌ی بهتری حاصل می‌شد. به‌ همین دلیل، پیروز این رقابت نمی‌تواند آیفون ۱۱ باشد؛ اما بین سایر گزینه‌ها این نماینده‌ی هواوی است که نتیجه‌ی بهتری به‌ارمغان آورده است.

آزمایش نهم

دوربین‌های سلفی یکی از مهم‌ترین بخش‌های دوربین‌ گوشی‌های هوشمند را تشکیل می‌دهد. این موضوع به تعبیه‌ی حسگر‌ و لنز‌های توانمندی در این بخش منجر شده است. درهمین‌زمینه، آزمایش ۸ و ۹ این مقایسه‌ی دوربین به بررسی عملکرد دوربین‌های سلفی اختصاص یافته است. در نظر داشته باشید برای ثبت بیشترین میزان از جزئیات، قابلیت زیبا و شفاف‌سازی پوست در تمامی گوشی‌های غیرفعال شده است. ثبت رنگ طبیعی پوست درکنار جزئیات مناسب، معیارهای اصلی این آزمایش است که طبق آن‌ها باید توانمند‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

تصویر برش‌خورده

آزمایش نهم: کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

انتخاب زومیت: گلکسی نوت ۱۰ پلاس (گوشی دوم)

گوشی‌های سامسونگ همواره از دوربین‌های سلفی توانمندی بهره می‌برند. پرچم‌دار این شرکت نیز از این قاعده مستثنی نیست و حتی دربرابر رقبای توانمند خود از آزمون سربلند بیرون آمده است. جزئیات زیاد و رنگ طبیعی پوست ویژگی‌های اصلی نوت ۱۰ پلاس در ثبت تصاویر سلفی به‌شمار می‌رود.

آزمایش دهم

این آزمایش عملکرد دوربین سلفی در شرایط نوری تاریک را بررسی کرده است. در این حالت، کنترل مناسب نویز درکنار حفظ جزئیات و رنگ طبیعی پوست، وظایف اصلی دوربین‌‌ها است.

تصویر برش‌خورده

آزمایش دهم: کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

انتخاب زومیت: آیفون ۱۱ پرو مکس (گوشی سوم)

در آزمون ثبت تصاویر سلفی در محیط تاریک، شرایط با آزمون پیشین تفاوت زیادی کرده و آیفون ۱۱ پرو با اندکی اختلاف، جزئیات بهتری در مقایسه با رقبای خود دارد. نکته‌ی جالب عملکرد بهتر دوربین سلفی آیفون ۱۱ پرو در مقایسه با آیفون ۱۱ در هر دو آزمون سلفی (آزمون نهم و دهم) است که هر دو از مشخصات فنی یکسانی بهره می‌برند.

آزمون توانایی زوم

گوشی‌های هوشمند با استفاده از ماژول‌های چندگانه‌ی دوربین قابلیت بزرگ‌نمایی دو یا چندبرابری را تعبیه کرده‌اند. در این مقایسه، بزرگ‌نمایی پنج‌برابری دوربین‌ها با یکدیگر مقایسه شده است. با توجه‌ به توانایی چشمگیر هواوی پی ۳۰ پرو در این زمینه، به‌دلیل اختلاف زیاد آن با رقبا و مشخص‌شدن نام گوشی‌ها، در این مقایسه دلیل تغییر چیدمان گوشی‌ها و نوشتن نام هریک، صرفا نمایش توانایی آن‌ها مدنظر بوده است. به‌ همین دلیل، این مقایسه بالطبع نظرسنجی ندارد. در آزمون زیر، میزان بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری مقایسه شده است.

نکته‌ی مهم: در نظر داشته باشید چیدمان نام گوشی‌ها در تصویر زیر، با آزمایش‌های بالا یکسان نیست.

فکر می‌کنید کدام‌یک از گوشی‌ها به‌طورکلی بهترین عملکرد را داشتند؟ دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت روز گوشی و مشخصات فنی و مقایسه‌ی محصولات مذکور از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. در این بخش، گالری تصاویر رسمی و اخبار و مقالات مرتبط و پاسخ به پرسش‌های رایج درباره‌ی این محصولات دردسترس شما است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات