نگاهی به جدیدترین مرکز طراحی فراری

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
ایتالیا مراکز طراحی خودرو بزرگی دارد؛ اما فراری با توجه به نیاز روزافزون خود تصمیم گرفته است مرکز طراحی اختصاصی برای خود تأسیس کند.
تبلیغات

سرانجام سال گذشته فراری مرکز طراحی خود را افتتاح کرد. این شرکت سال‌ها برای طراحی و تولید محصولات خود از سایر مراکز طراحی در ایتالیا استفاده می‌کرد. فلاویو مانزونی، مدیر واحد طراحی فراری، دراین‌باره می‌گوید استفاده از تیم بزرگ طراحی به‌دلیل پیچیدگی روند طراحی و نیاز به چندین طرح، از ابتدا ضروری است. دیگر زمان آن گذشته است که تولیدکنندگان خودرو شاسی را دراختیار مراکز طراحی بدنه قرار دهند. او می‌افزاید:

یکی از اصلی‌ترین دلایل نیاز به تیم طراحی داخلی، پیچیدگی روزافزون خودروهای ما بود. فناوری و الزامات آیرودینامیکی روزبه‌روز توسعه می‌یابد؛ پس باید بین واحدهای مختلف تعامل وجود داشته باشد. مثل گذشته با استفاده از مراکز طراحی خارجی نمی‌توانید بدنه‌ای برای مدل خود در نظر گرفته‌اید، روی قسمت‌های مکانیکی ساخته‌شده داشته باشید. در گذشته، یک شاسی و شرکت طراحی (کوچ‌بیلدر) وجود داشت که بدنه برای خودرو خلق می‌کرد.
ferrari

وقتی مانزونی در سال ۲۰۱۰ به فراری پیوست، تعداد کمی از طراحان در این شرکت حضور داشتند. امروزه بیش از ۱۰۰ نفر در مرکز طراحی فراری به مساحت ۱،۴۰۰ مترمربع مشغول کار هستند. این مرکز شامل تمام امکانات از مدل‌سازی خاکی گرفته تا دو آتلیه است و سالانه بیش از ۲۰۰ مشتری برای ملاقات با طراحان و شخصی‌سازی فراری جدید خود در آن حضور می‌یابند.

این طراح ارشد ایتالیایی می‌افزاید:

در این حوزه، هرگز استراتژی احساس خانوادگی را دنبال نمی‌کنیم. انجام این کار بسیار دشوار است و شما باید طرح را در ذهن خود تجسم کنید. هر طرح باید عصاره و اصالت فراری را در خود داشته باشد؛ به‌گونه‌ای که حتی بدون لوگو و نشان نیز تشخیص‌پذیر باشد. این کار لذت‌بخش، اما دشوار است؛ زیرا هربار شما باید طرح جدیدی با همان اصالت عرضه کنید.
Ferrari

مدل شاسی‌بلند متفاوت‌ترین محصول فراری و مسئله‌ی بزرگی برای طراحان خواهد بود. مانزونی می‌گوید:

بسیار خوش‌‌اقبال بودیم که کار را را با ایده‌‌ای آغاز کردیم که به اصالت فراری برمی‌گردد؛ یعنی شکل و طرح. درعین‌حال، برده‌های تاریخ نیستیم و سبک معماری زیبایی داریم. کار ما بین احتیاط سنت و شجاعت نوآوری است. این رویکرد ما است. مسئولیت زیادی برای حفظ این برند وجود دارد؛ اما شجاعت تلاش‌کردن برای تکامل همه‌جانبه و شکستن بسیاری از قوانین را هم داریم. مدل SF90 بسیاری از قوانین را می‌شکند؛ ما از چراغ‌های عقب‌ گرد استفاده نکردیم؛ اما خوشحالیم که چیز متفاوتی تولید کردیم. شما باید با کنجکاوی زیادی شروع کنید و به ساخت محصولی قدرتمند و منحصربه‌فرد تمایل داشته باشید.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات