آیفون SE 2 احتمالا ۳۹۹ دلار قیمت خواهد داشت

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
مینگ چی‌کو معتقد است آیفون SE 2 سه‌ماهه‌ی اول سال آینده با پردازنده‌ی A13 و قیمت پایه‌ی ۳۹۹ دلاری معرفی خواهد شد.
تبلیغات

مینگ چی‌کو، تحلیلگر اپل، جزئیات بیشتری از نسل جدید گوشی آیفون SE فاش کرد؛ آیفونی که قبلا درباره‌اش گفته بود اوایل سال ۲۰۲۰ رونمایی می‌شود. همان‌طورکه قبلا گفته‌ شده بود، طراحی دستگاه بسیار شبیه به آیفون ۸ است و دقیقا مانند اولین نمونه‌ی آیفون SE که اقتباسی از بدنه‌ی آیفون 5S بود. تحلیلگر اپل می‌گوید آیفون SE جدید با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت و رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری فضایی و قرمز عرضه خواهد شد. وی همچنین پیش‌بینی کرده است قیمت پایه‌ی اپل آیفون جدید ۳۹۹ دلار خواهد بود.

درحالی‌که طراحی کلی گوشی از آیفون ۸ تبعیت می‌کند، با جدیدترین تراشه‌ی A13 و سه گیگابایت حافظه‌ی رم نیز همراه خواهد بود؛ یعنی این گوشی از همان پردازنده‌ی آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو تازه معرفی‌شده‌ استفاده خواهد کرد؛ البته با یک گیگابایت حافظه‌ی رم کمتر.

باکمال تعجب، آیفون SE 2 قابلیت تاچ سه‌بعدی را نیز به‌همراه نخواهد داشت. این یکی از مهم‌ترین کمبودها در مقایسه با مشخصات فنی آیفون ۸ خواهد بود. البته نباید خیلی تعجب‌برانگیز باشد؛ زیرا اپل قابلیت را از گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۹ خود نیز حذف کرده است.

مینگ چی‌کو معتقد است اپل به تأمین‌کنندگان گفته است بین دو تا چهارمیلیون آیفون SE 2 در ماه تولید کنند. او پیش‌بینی کرده است کوپرتینویی‌ها بیش از ۳۰ میلیون گوشی آیفون SE 2 در سال ۲۰۲۰ خواهند فروخت.

در گزارش این تحلیلگر آمده است قیمت‌گذاری آیفون SE 2 از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود. این گوشی به‌طور خاص صاحبان آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس را هدف قرار داده که نمی‌توانند امسال iOS 13 را دریافت کنند. در‌حال‌حاضر، اپل آیفون ۸ با حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی را ۴۴۹ دلار می‌فروشد؛ بنابراین، احتمال می‌رود قیمت آیفون SE 2 حداقل با این مبلغ مطابقت داشته باشد.

اولین آیفون SE در سال ۲۰۱۶ با قیمت ۳۹۹ دلار با حافظه‌ی ۱۶ گیگابایتی عرضه شد. هنگامی‌که اپل در سال ۲۰۱۷ تولید این مدل را متوقف کرد، قیمت اولیه به ۳۴۹ دلار کاهش یافته بود و ظرفیت ذخیره‌سازی با دوبرابر افزایش، به ۳۲ گیگابایت رسیده بود. مینگ چیکو همچنان بر این باور است که اپل آیفون SE 2 را در سه‌ماهه‌ی اول سال آینده معرفی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات