فناوری جدید گوگل برای تشخیص افرادی که بیشتر از آن‌ها عکاسی می‌کنید

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
گوگل ممکن است فردا فناوری جدیدی معرفی کند که می‌تواند تشخیص دهد چه کسانی بیشترین حضور را در عکس‌های شما داشته‌اند.
تبلیغات

فردا رویداد نمایشگاهی پاییزه‌ی گوگل برگزار می‌شود. شکی نیست که بیشتر این زمان صرف معرفی گوشی پیکسل ۴ و فناوری‌ها و گجت‌های مرتبط با آن خواهد بود. در این رویداد، البته می‌توان منتظر رونمایی فناوری‌های دیگری هم بود.

یکی از جالب‌ترین فناوری‌هایی که ممکن است در این رویداد معرفی شود، Frequent Faces است. این قابلیت پیش‌از‌این روی دوربین‌های 7.1 APK گوگل معرفی شده؛ اما نسخه‌ی جدید آن قابلیت فوکوس‌کردن روی چهره‌هایی را دارد که بیشترین حضور را در عکس‌های قبلی شما داشته‌اند.

درواقع، با کمک این قابلیت جدید زمانی‌که می‌خواهید عکس دسته‌جمعی بگیرید، فوکوس روی کسانی خواهد بود که قبلا بیشتر از دیگر حاضران در قاب، مقابل دوربین شما قرار گرفته‌اند. اطلاعاتی که Frequent Faces از آن‌ها استفاده می‌کند، فقط روی همان دستگاه ذخیره می‌شوند و اطلاعات مربوط به چهره‌ها ذخیره نخواهد شد. این قابلیت زمانی فعال می‌شود که کاربر دوربین را از روی لاک اسکرین بازکند.

برای جلوگیری از آسیب‌دیدن حریم خصوصی افراد، هیچ اپلیکیشنی به اطلاعات Frequent Faces دسترسی نخواهد داشت و به‌محض اینکه کاربر این قابلیت را غیرفعال کند، تمام اطلاعات ذخیره‌شده روی گوشی پاک می‌شود.

دوربین گوگل

براساس گزارش اندرویدسنترال، هنوز مشخص نیست این قابلیت برای رونمایی در رویداد فردا آماده شده یا خیر؛ اما براساس این گزارش، گوگل تلاش می‌کند این قابلیت را در رویداد مذکور رونمایی یا دست‌کم به آن اشاره‌ای کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات