اپل احتمالا روی اپلیکیشن Sleep برای پایش خواب در اپل واچ کار می‌کند

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
مطالعه 3 دقیقه
در یکی از اسکرین‌شات‌های اپلیکیشن Alarms اپل‌واچ در اپ‌استور، به اپلیکیشن معرفی‌نشده‌ای به‌نام Sleep اشاره شده است که توانایی پایش خواب کاربر را دارد.
تبلیغات

یکی از کاربران تیزبین وب‌سایت مک‌رومرز توانسته در اسکرین‌شات‌های موجود در صفحه‌ی رسمی اپلیکیشن Alarms ساعت هوشمند اپل‌واچ در فروشگاه اپ‌استور،‌ متنی را پیدا کند که به اپلیکیشن تنظیم خواب معرفی‌نشده اشاره می‌کند. این اپلیکیشن که ظاهرا Sleep نام خواهد داشت، امکان پایش خواب را برای کاربر فراهم خواهد کرد.

مدت‌ها است که شایعه‌های مختلفی درباره‌ی اضافه‌شدن قابلیت پایش خواب به ساعت هوشمند اپل می‌شنویم؛ اما این شایعه‌ها هیچ‌گاه رنگ حقیقت به‌خود نگرفته‌اند. مدتی پیش، کاربران توانستند در کدهای نسخه‌ی بتای iOS 13 نیز اشاره‌هایی به قابلیت پایش خواب اپل‌واچ پیدا کنند؛ اما اپل ساعت‌های جدید امسالش را به این قابلیت مجهز نکرد. اسکرین‌شات جدید صفحه‌ی اپلیکیشن Alarms در اپ‌استور، باردیگر به‌طور ضمنی تأیید می‌کند اپل مشغول طراحی و ساخت اپلیکیشنی اختصاصی برای اپل‌واچ به‌منظور پایش خواب کاربران است.

بررسی اپل واچ سری ۴ / Apple watch series 4

در رابط کاربری نشان‌ داده‌شده در اسکرین‌شات مذکور، شاهد نوار تغییر وضعیت برای فعال و غیرفعال‌سازی آلارم گوشی برای بیدارشدن هستیم. امکان تنظیم آلارم مربوط به خواب در آیفون و آیپد وجود دارد؛ اما نمی‌توان آن را ازطریق خود اپل‌واچ تنظیم کرد. به‌نظر می‌رسد اپلیکیشن معرفی‌نشده‌ی Sleep درکنار ارائه‌ی امکانات پایش خواب، این قابلیت را نیز برای اپل‌واچ فراهم خواهد کرد.

پیش از معرفی رسمی سیستم‌عامل iOS 13، وب‌سایت بلومبرگ در گزارشی مدعی شده بود اپل قصد دارد حالت جدیدی با عنوان Sleep Mode را به نسخه‌ی جدید iOS بیاورد. این رسانه بعدها اعلام کرد اپل به‌دلایلی نامشخص، پیش از انتشار نسخه‌ی بتای عمومی iOS 13 در ماه ژوئن، این حالت را از سیستم‌عامل جدیدش حذف کرده است. 

ازآنجاکه در سیستم‌عامل watchOS 6 امکان حذف اپلیکیشن‌های اصلی اپل فراهم شده، این شرکت اپلیکیشن‌های یادشده را به اپ‌استور اضافه کرده است تا اگر کاربر تمایل داشت، مجددا آن‌ها را نصب کند. Alarms یکی از این اپلیکیشن‌ها به‌شمار می‌آید و هم‌اکنون در اپ‌استور صفحه‌ای اختصاصی دارد. ظاهرا به‌دلیل سهل‌انگاری کارمندان اپل، در یکی از اسکرین‌شات‌های مربوط به اپلیکیشن Alarms در اپ‌استور، به اپلیکیشن معرفی‌نشده‌ی Sleep اشاره شده است. 

اپلیکیشن Sleep در اپل واچ

در‌حال‌حاضر تا پیش از معرفی و انتشار رسمی اپلیکیشن Sleep، کاربران اپل‌واچ برای پایش خواب باید به برخی اپلیکیشن‌های متفرقه نظیر ++Sleep و AutoSleep متکی باشند. با درنظرگرفتن حجم زیاد شایعات، می‌توانیم با اطمینان بگوییم اپل هم‌اکنون روی اپلیکیشنی اختصاصی برای پایش خواب کاربران اپل‌واچ کار می‌کند؛ اما گزارش‌ها اخیر می‌گویند اهالی کوپرتینو قصد ندارند این اپلیکیشن را تا اواخر سال ۲۰۲۰ معرفی و منتشر کنند. درواقع، این اپلیکیشن احتمالا به‌عنوان قابلیتی اختصاصی برای نسل بعدی اپل‌واچ دردسترس قرار خواهد گرفت و از سخت‌افزار آن ساعت استفاده خواهد کرد.

فراموش نکنید طبق ادعای کارشناسان، عمر باتری اپل‌واچ سری ۵ ضعیف‌تر از نسل‌های پیشین است و این موضوع باعث می‌شود نتوان چندان روی این ساعت برای قابلیت‌های مربوط به پایش خواب حساب بازکرد. درواقع، این ساعت هنگام اجرای اپلیکیشن‌های پایش خواب متفرقه، عملکرد چندان خوبی ازلحاظ شارژدهی نشان نمی‌دهد. ساعت‌های اپل‌واچ سری ۳ و اپل‌واچ سری ۴ می‌توانند هنگام پایش خواب، در تمام طول شب شارژدهی کنند؛ اما ساعت سری ۵ به‌راحتی از پس انجام این کار برنمی‌آید.

شما درباره‌ی قابلیت جدید اپل برای پایش خواب چه فکر می‌کنید؟ دیدگاه خود را با ما و کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات