نسخه جدید توییتر برای مک OS کاتالینا منتشر شد

یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
توییتر با بهره‌گیری از فریم‌ورک کاتالیست، نسخه‌ی جدید اپلیکیشن اختصاصی خودش را برای سیستم‌عامل مک OS کاتالینا در دسترس قرار داده است.
تبلیغات

اپل مدتی پیش پروژه‌ی جدیدی را تحت‌نام پروژه‌ی کاتالیست (Catalyst) به‌منظور افزایش تعداد اپلیکیشن‌های سیستم‌عامل مک راه‌اندازی کرد. کاتالیست درواقع یک فریم‌ورک ویژه است که امکان پورت کردن اپلیکیشن‌های آیپد را به مک فراهم می‌کند. توییتر یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که به استفاده از کاتالیست تمایل نشان داد. این شرکت چند روز پیش نسخه‌ی جدید اپلیکیشن اختصاصی‌اش را به‌صورت رسمی برای مک منتشر کرد. اپلیکیشن جدید توییتر هم‌اکنون از طریق اپ استور مک (Mac App Store) قابل‌تهیه است.

اپلیکیشن جدید توییتر صرفا برای سیستم‌عامل مک OS کاتالینا منتشر شده است و کاربرانی که از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، امکان بهره‌مندی از اپلیکیشن مستقل توییتر را نخواهند داشت. اتفاق یادشده به این دلیل رخ داده که اپلیکیشن مستقل توییتر از طریق فریم‌ورک کاتالیست (که انحصاریِ مک OS کاتالینا به‌شمار می‌آید) توسعه داده شده است. کاتالیست به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد با انجام کاری نه‌چندان زیاد، به‌راحتی اپلیکیشن آیپد خودشان را به مک OS کاتالینا بیاورند.

نسخه مک اپلیکیشن توییتر

ابتدا در ماه ژوئن ۲۰۱۹ بود که در جریان برگزاری نمایشگاه WWDC 2019 شاهد اعلام رسمی پشتیبانی توییتر از پروژه‌ی کاتالیست بودیم. شرکت‌های دیگری نظیر نتفلیکس نیز هستند که گفته می‌شود، قصد دارند اپلیکیشن‌شان را به مک بیاورند؛ با این‌حال نتفلیکس تاکنون اشتیاق زیادی به این کار از خود نشان نداده است. در حال حاضر توییتر با اختلاف زیاد نسبت به بقیه، مهم‌ترین اپلیکیشنی به‌شمار می‌آید که از طریق فریم‌ورک کاتالیست به مک OS کاتالینا آورده شده است.

آمدن توییتر به مک از طریق کاتالیست، به این معنی نیست که نسخه‌ی مک آن به‌صورت کامل به نسخه‌ی آیپد شباهت دارد. در واقع رابط کاربری توییتر در مک تفاوت‌های عمده‌ای با آیپد دارد. در این بین، گفتنی است که توییتر در مک در حالت تمام‌صفحه، ظاهری به‌نسبت مضحک به خود می‌گیرد (البته در آیپد نیز چنین اتفاقی رخ می‌دهد).

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات