پازل: نقاشی

یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر دوست دارید کمی فسفر بسوزانید و خود را برای هفته‌ی جدید آماده کنید، با زومیت و دویست‌وهشتادمین قسمت از سری «پازل» همراه شوید.
تبلیغات

به «پازل» ۲۱ مهر ۱۳۹۸ خوش آمدید! دویست‌وهشتادمین قسمت از سری «پازل» شامل دو بخش است: پاسخ معمای دویست‌وهفتادونهم و البته «پازل» جدید. با زومیت همراه باشید.

کلید: جمله‌ی د و ه صحیح است

با توجه به گزاره‌های موجود در سؤال استنتاج می‌کنیم: طبق گزاره‌ی شش «آب سر بالا می‌رود»؛ بنابراین، طبق گزاره‌ی دو «قورباغه ابوعطا می‌خواند». حال با توجه به اینکه «قورباغه ابوعطا می‌خواند» و اینکه تمام گزاره‌ها ازجمله گزاره‌ی یک باید درست باشند، برای آنکه گزاره یک غلط نشود، باید «جنگل قانون نداشته باشد»؛ چراکه مطمئنیم «قورباغه ابوعطا می‌خواند». به همین ترتیب، برای آنکه گزاره‌ی سه غلط نباشد، باید «کلاغ زیباترین پرنده‌ی دنیا است»، صحیح باشد؛ چراکه مطمئنیم «جنگل قانون ندارد». از طرفی شرط گزاره‌ی چهار برقرار است و «کلاغ زیباترین پرنده‌ی دنیا است»؛ بنابراین، یا جنگل قانون دارد یا گرگ‌ها پرواز می‌کنند. همچنین، به این دلیل که مطمئنیم «جنگل قانون ندارد»، برای درست‌بودن گزاره‌ی چهار باید «گرگ‌ها پرواز کنند».

توجه کنید آوازخواندن یا نخواندن کلاغ را اساسا نمی‌توان از این مجموعه گزاره‌ها نتیجه‌گیری کرد؛ بنابراین، درست است که «کلاغ یا آواز می‌خواند یا آواز نمی‌خواند»؛ اما امکان استنتاج آن از این مجموعه گزاره‌ها امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین، جملات «الف» و «ب» نتیجه‌گیری‌شدنی نیستند. جمله‌ی «ج» به این دلیل که «کلاغ زیباترین پرنده‌ی دنیا است»، جمله‌ای غلط است. جمله‌ی «د» صحیح است و همان‌طورکه ذکر شد، نتیجه‌گیری‌کردنی است و نهایتا جمله آخر فقط‌و‌فقط به‌دلیل اینکه «کلاغ زیباترین پرنده‌ی دنیا است»، جمله‌ای صحیح است؛ چراکه می‌دانیم «قورباغه ابوعطا می‌خواند».

بـرنـده

۳۸۰ نفر از کاربران در پازل دویست‌وهفتادونهم زومیت شرکت کردند که ۹۰ نفر از این تعداد موفق شدند پاسخ صحیح بدهند. اسامی سه برنده‌ی خوش‌اقبال این هفته‌ی پازل به‌ترتیب زیر است:

  • کیان فدایی‌زادهمحمد فلاحی‌نژادسعید تحریرچی

معمای شماره‌ی دویست‌وهشتادم: یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸

سؤال این هفته پازل شامل دو بخش است:

۱. کدام‌یک از شکل‌های ۱ تا ۳ را می‌توان بدون برداشتن دست از روی کاغذ کشید؛ به‌طوری‌که هیچ‌کدام از خطوط بیش از یک‌بار کشیده نشوند؟

۲. در‌صورتی‌که بخواهیم دو خط راست درون شکل ۴ بکشیم، داخل این شکل حداکثر به چند ناحیه تقسیم خواهد شد؟

پازل 280

منبع طرح معما‌های سری «پازل» اینترنت نیست؛ اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستان خود احترام بگذارید و آن را منتشر نکنید. علاوه‌‌بر‌این، ازآنجاکه بخش نظرات مقاله‌های «پازل»، محل تبادل‌‌نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، برای احترام به حقوق خود و سایر کاربران، از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری کنید.

لطفا پاسخ خـود را تنـها به ایمیل زیر ارسال و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری کنید.

اگـر قـصـد داریـد پاسـخ‌ خــود را ارسـال کنــید، لطـفـا به مــوارد زیـر تـوجــه کنید:آدرس ایمیل :  //  موضوع (Subject) ایمیل: Puzzle280در بدنه‌ی ایـمیل نیـز پـاســخ مـــعما، نام، سن و شـماره‌تـمـاس خـود را درج کنـیـد.

تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه همین هفته فرصت دارید به این معما پاسخ دهید. برای بهترشدن «پـازل» دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را حتما با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات