دور تعیین خط گرندپری ژاپن ۲۰۱۹ به فردا موکول شد

شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
آب‌وهوای نامساعد و طوفان هاگیبیس، تمام فعالیت‌های امروز در پیست سوزوکا، شامل دور سوم تمرین و تعیین خط گرندپری ۲۰۱۹ ژاپن را لغو کرد.
تبلیغات

به‌دنبال پیش‌بینی مرکز هواشناسی ژاپن، طوفان قدرتمند هاگیبیس (Hagibis) امروز به توکیو می‌رسد. این طوفان با سرعت ۱۸۰ کیلومتربرساعت و سنگین‌ترین بارندگی طی ۶۰ سال اخیر ژاپن، باعث تعطیلی و آماده‌باش فراگیر در این کشور شده است. برای جلوگیری از هرگونه صدمات احتمالی، پیست سوزوکا (Suzuka Circuit) که میزبان راننده‌ها و تیم‌های فرمول است، امروز، شنبه، بسته شد.

تعطیلی کامل پیست سوزوکا در امروز، به‌معنی لغو دور تعیین خط گرندپری ۲۰۱۹ ژاپن است. بنابراین علاوه بر دور تعیین خط، تمرین سوم تیم‌ها و راننده‌ها هم برگزار نخواهد شد. طوفان هاگیبیس جدول زمانی آخر هفته‌ی فرمول یک را کاملاً تغییر داده است؛ در حالی که راننده‌ها تنها دورهای تمرینی اول و دوم را انجام داده‌اند، تمرین سوم کاملا لغو می‌شود و دور تعیین خط هم به فردا موکول شده است.

Formula 1 Japan GP 2019

در بیانیه‌ی فرمول یک آمده است:

به‌دلیل پیش‌بینی و رسیدن طوفان هاگیبیس در جریان گرندپری فرمول یک ژاپن ۲۰۱۹، موبیلتی‌لند (Mobilityland، اداره‌کننده پیست سوزوکا) و فدراسیون اتومبیل‌رانی ژاپن (JAF) تصمیم گرفتند که تمام برنامه‌های روز شنبه و ۱۲ اکتبر را لغو کنند. فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) و فرمول یک از این تصمیم که به‌نفع امنیت تماشاچیان، شرکت‌کنندگان و تمام افراد حاضر در پیست سوزوکا است، حمایت می‌کند.

به‌این ترتیب، امروز هیچ‌یک از راننده‌ها و تیم‌ها اجازه‌ی ورود به پیست را ندارند. چنین شرایطی پیش از این در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۰ اتفاق افتاده بود. براساس برنامه‌ی جدید فرمول یک، پیست سوزوکا از فردا ۹ صبح به وقت محلی، پذیرای تیم‌ها است. ساعت ۱۰ صبح (۴:۳۰ صبح به‌وقت تهران) دور تعیین خط برگزار می‌شود؛ آغاز گرندپری ۲۰۱۹ ژاپن و ۵۳ دور یا ۱۲۰ دقیقه مسابقه راننده‌ها و تیم‌ها در پیست سوزوکا، ساعت ۱۴:۳۰ به وقت ژاپن (۸:۴۰ صبح به‌وقت تهران) اعلام شده است. اگر به هر دلیلی دورتعیین خط فردا هم برگزار نشود، جایگاه راننده‌ها در مسابقه براساس نتایج دورتمرینی دوم تعیین خواهد شد.

Formula 1 Japan GP 2019

تعطیلی یک روزه‌ی فرمول یک برای هر راننده معنی متفاوتی دارد. مکس وشتاپن از اولین راننده‌هایی بود که برنامه‌اش برای امروز را اعلام کرد؛ وشتاپن قرار است با کارلوس ساینز، نیکو هالکنبرگ و پیِر گسلی مشغول بازی ویدئویی فیفا روی پلی‌استیشن شوند. لندو نوریس هنوز تصمیمی نگرفته است و لنس استرول و سرجیو پرز به نتفلیکس پناه می‌برند. جورج راسل، الکس البون و دنیل ریکاردو رقابت در میدان بولینگ را انتخاب کرده‌اند؛ لوئیس همیلتون ترجیح می‌دهد در توکیو بماند، والتری بوتاس از این فرصت برای یادگیری و تحلیل داده‌های دور تمرینی استفاده می‌کند و سباستین فتل هم پس از بررسی اطلاعات روز گذشته، استراحت خواهد کرد. آنتونیو جوویناتزی خوابیدن را بهترین گزینه برای امروز می‌داند، چارلز لکرک هم پس از بررسی داده‌های روز گذشته به تخت‌خواب می‌رود، دنیل کفیات استراحت و سونا را اولویت قرار داده، کوین مگنوسن به‌دنبال جمع کردن آذوقه برای شرایط بحرانی طوفان است و رومن گروژان هم یک مدل مقیاس کوچک از خودروی فرمول یک مشهور و ۶ چرخ تیرل (Tyrrell) می‌سازد.

نتایج ۱۰ راننده برتر دور تمرینی دوم در گرندپری ۲۰۱۹ ژاپن

جایگاه

راننده

۱

والتری بوتاس

۲

لوئیس همیلتون

۳

مکس وشتاپن

۴

چارلز لکرک

۵

سباستین فتل

۶

الکس البون

۷

کارلوس ساینز

۸

سرجیو پرز

۹

پیر گسلی

۱۰

لندو نوریس

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات