بی ام و بیش از ۲۵۷ هزار خودرو را فراخوان کرد

شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
فراخوان بزرگ بی‌ام‌و انواع مدل‌های سری ۳، ۵، ۷، شاسی‌بلندهای سری X، نسل جدید Z4، دو مدل از رولز رویس و تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ را شامل می‌شود.
تبلیغات

فهرستی بلندبالا از انواع خودروهای بی‌ام‌و و رولز رویس و تویوتا تولید سال ۲۰۱۸ به‌بعد به‌دلیل مشکل دوربین دنده‌عقب فراخوان شدند. در این فهرست، ۲۵۷ هزار و ۴۸۱ دستگاه خودرو وجود دارد که تقریبا تمام محصولات بی‌ام‌و با مدل تولیدی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را دربر می‌گیرد. همان‌طورکه اشاره شد، دلیل این فراخوان بزرگ مشکل دوربین دنده‌عقب است که کارشناسان سازمان NHTSA آمریکا تشخیص داده‌اند.

در سیستم اطلاعات و سرگرمی محصولات بی‌ام‌و حالت روشنایی نمایشگر به‌میزان درخورتوجهی زیاد و کم تنظیم می‌شود. درواقع، این حالت مثل زمانی است که روشنایی صفحه‌ی گوشی هوشمند را بسیار کم کنیم. با این تنظیم روشنایی، در طول روز تقریبا نمی‌توان چیزی از نمایشگر دید و به‌نظر می‌رسد گوشی کاملا خاموش است. در بسیاری از گوشی‌های جدید، حسگرهایی وجود دارد که در شرایط لازم، روشنایی را تنظیم می‌کنند؛ اما این قابلیت در برخی نمایشگرهای سیستم اطلاعات و سرگرمی خودروها وجود ندارد.

BMW X7 2019

مشکل اصلی زمانی ایجاد می‌شود که به‌دلیل کم‌بودن روشنایی صفحه، نمی‌توان از تصاویر دوربین دنده‌عقب استفاده کرد؛ به‌ همین دلیل، بی‌ام‌و انواع خودروهای تولیدی‌اش را فراخوان کرده است تا به نرم‌افزار به‎روزرسانی‌شده مجهیز شوند. این مشکل در تمام خودروهایی وجود دارد که از سیستم اطلاعات و سرگرمی بی‌ام‌و استفاده می‌کنند؛ ازاین‌رو، نام دو مدل از محصولات رولز رویس (فانتوم و کالینِن) و تویوتا سوپرا مدل ۲۰۲۰ هم در فهرست دیده می‌شود.ناگفته نماند این مشکل با به‌روزرسانی نرم‌افزاری رایگان رفع می‌شود.

Toyota Supra 2020

پیش‌از‌این، هفت دستگاه از نسل جدید سوپرا به‌دلیل مشکل در مونتاژ قطعات کمربند ایمنی فراخوان شده بودند. همچنین در اوایل سال ۲۰۱۹، سازمان NHTSA آمریکا به‌دلیل روشنایی کم چراغ ترمز عقب، شاسی‌بلند لوکس رولز رویس کالینن را فراخوان کرده بود. در ادامه، فهرست کامل خودرو‌های مذکور را مشاهده می‌کنید.

مدل خودرو

سال تولید

330I

۲۰۱۹-۲۰۲۰

530E

۲۰۱۸-۲۰۲۰

530I

۲۰۱۸-۲۰۲۰

540D

۲۰۱۸

540I

۲۰۱۸-۲۰۲۰

640I

۲۰۱۸-۲۰۱۹

740LE

۲۰۱۹-۲۰۲۰

740LI

۲۰۱۹-۲۰۲۰

745LE

۲۰۱۹-۲۰۲۰

750LI

۲۰۱۹-۲۰۲۰

840I

۲۰۱۹-۲۰۲۰

M340I

۲۰۱۹-۲۰۲۰

M5

۲۰۱۸-۲۰۲۰

M550I

۲۰۱۸-۲۰۲۰

M850I

۲۰۱۹-۲۰۲۰

X3

۲۰۱۸-۲۰۲۰

X4

۲۰۱۹-۲۰۲۰

X5

۲۰۱۹-۲۰۲۰

X6

۲۰۱۹-۲۰۲۰

X7

۲۰۱۹-۲۰۲۰

Z4

۲۰۱۹-۲۰۲۰

رولز رویس کالینن

۲۰۱۹

رولز رویس فانتوم

۲۰۱۸-۲۰۱۹

تویوتا سوپرا

۲۰۲۰

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات