طراحی لوگو و هویت بصری برند با نگرش بُعد چهارم

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برندها هم همچون انسان‌ها خصوصیات و شخصیت‌های منحصر به فرد خود را دارند . نمود این خصوصیات است که قدم های ابتدایی ایجاد حس در ذهن مشتری را بروز می‌دهند.
تبلیغات

 بدیهی است انتخاب شرکتی معتبر و با سابقه جهت طراحی لوگو حرفه ای اولین قدم و مهمترین قدم است ، اما آیا تنها برداشتن اولین قدم برای به سرانجام رساندن فرآیند برند سازی کفایت می‌کند؟

بیایید از اینجا شروع کنیم: در ابتدا، لطفا برندتان را در ذهن خود همچون یک فرد در نظر بگیرید و تجسمش کنید. سعی کنید توصیفش کنید، خصوصیات ظاهریش را بیان کنید. حال این فرآیند را در ذهن خود برای برندهای بزرگ دنیا یا برندهایی که می‌شناسید انجام دهید.

همانطور که دریافتید، برندها هم همچون انسان‌ها خصوصیات و شخصیت‌های منحصر به فرد خود را دارند. تعریف صحیح این خصایص است که استراتژی های برندینگ، مارکتینگ و روابط عمومی یک سازمان را جهت می بخشند.

بعد چهارم

وظیفه تیم مارکتینگ شما این است که از طریق ارائه مارکتینگ ریسرچ‌ها و به طبع آن مارکتینگ بریف‌ها شما را در تصمیم گیری برای شخصیت سازی برندتان راهنمایی کرده و خط مشی‌های کلی را برای طراحی هویت بصری برند و شما تصمیم میگیرید برندتان شخصیتی منظم، جدی، کمالگرا و لوکس داشته باشد و یا همچون برخی انسان‌ها، شخصیت برند شما فانتزی، بامزه، شوخ طبع یا عام پسند باشد.

اما در نهایت همانگونه که تربیت کودک خود را به دست افراد غیر حرفه‌ای نمی سپارید، ساخت شخصیت برند خود را نیز تنها به دست حرفه ای ترین افراد خواهید سپرد.

بعد چهارم

حال ، آیا شخصیت برند شما تنها طراحی لوگو مجموعه شماست؟ آیا طراحی لوگو حرفه ای برای شناساندن شخصیت برند شما کافی است؟ آیا شخصیت برند شما رنگ سازمانیتان است؟ یا شخصیت برندتان طراحی سایت و یا ست اوراق اداری و کارت ویزیت شماست؟ پس نقش لباس فرم پرسنل‌، دکوراسیون دفتر یا خودروها و بسته‌بندی‌های شما در ایجاد شخصیت برند شما چیست؟

هویت بصری یک برند را مجموعه ای از موارد فوق شکل خواهند داد.

برای درک عمیق تر مطلب لطفا نمونه طراحی های هویت بصری شرکت بعد چهارم را ملاحظه نمایید،

بُعد چهارمی بیاندیشید و بُعد چهارمی عمل نمایید.

www.dddd.ir

021-22220803

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات