امارت دبی چگونه است؟

سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
مطالعه 4 دقیقه
دبی یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای سفر بین ایرانیان است. بهتر است قبل از سفر اطلاعات جامعی درباره آن بدانیم و با برنامه‌ریزی بهتری سفر کنیم.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و صرفا در زومیت بازنشر شده است.

دبی، بزرگ‌ترین شیخ‌نشین امارات متحده عربی، یکی از مهم‌ترین شهرهای منطقه خاورمیانه است که در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل‌توجهی در زمینه‌های هنری و معماری داشته است. دبی در سال‌های اخیر به یکی از مراکز مهم هنری تبدیل شده است.

شیخ‌نشین یا امارت دبی، یکی از شیخ‌نشین‌های کشور امارات متحده عربی بوده که پایتخت آن دبی است. مساحت کل این امارت،۴,۱۱۴ کیلومترمربع بوده و امیر آن، «محمد بن راشد آل مکتوم» است.

امارت دبی

دبی در قرن بیستم به یکی از مهم‌ترین بنادر منطقه تبدیل شد و در سال ۱۹۶۶ با کشف نفت در این منطقه، بر اهمیت آن بیش‌ازپیش افزود. با این رویداد دبی و کشور قطر تصمیم به راه‌اندازی یک واحد پولی جدید به نام «مجلس نقد قطر و دبی» به‌جای «روپیه خلیج» گرفتند که قبل‌تر پول رایج این منطقه بود. کشف نفت تأثیرات بسیار گسترده‌ای بر اقتصاد و رشد جمعیتی دبی داشت، دبی در فاصله کوتاهی رشد جمعیتی ۳۰۰ درصد داشت و به یکی از مهم‌ترین منابع نفتی جهان تبدیل شد.

علاوه‌بر نفت، بخش بزرگی از اقتصاد دبی از فروش ملک‌های منطقه آزاد جبل علی، به شهروندان خارجی تأمین می‌شود. در سال‌های پایانی دهه ۲۰۰۰ میلادی دبی به خاطر بحران‌های مالی گسترده در جهان، با مشکلاتی روبه‌رو شد و توانست از این مسائل با موفقیت بیرون بیاید و در سال ۲۰۱۲ به بیست و دومین شهر گران‌قیمت جهان تبدیل شود. در سال ۲۰۱۳ شهر دبی، حق برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ را به دست آورد. اکسپو سومین رویداد مهم دنیا پس از جام جهانی فوتبال و المپیک است.

امارت دبی

دبی آب و هوایی بسیار گرم و خشک دارد، میانگین دما در فصل تابستان حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد است. این امارت در فصل زمستان هم آب و هوایی گرم و خشک دارد، میانگین دما در فصل سرما ۲۳ درجه سانتی‌گراد است.

دولت دبی در چهارچوب سلطنت مشروطه عمل می‌کند و از سال ۱۸۳۳ میلادی توسط خاندان آل مکتوم اداره می‌شود. شیخ محمد آل مکتوم حاکم فعلی شیخ‌نشین دبی است. او نایب‌رئیس پادشاه امارات متحده عربی، نخست‌وزیر و رئیس مجلس وزیران امارات متحده عربی هم است.

در امارت دبی سبک‌های مختلف معماری شهری دیده می‌شود. از معماری اسلامی تا مدرن‌ترین سبک‌های معماری جهان. دبی در زمینه نوآوری و ساخت‌وساز اسلامی در بین جهان عرب رتبه اول را دارد. دبی با داشتن ۱۴۹ آسمان‌خراش، سومین شهر جهان از نظر سازه‌ها و ساختمان‌های بلند است! دبی‌ای که در گذشته‌ای نه‌چندان دور بیابان بود!

امارت دبی

تقریبا بیشتر پایتخت‌های دنیا پروازهای مستقیم به دبی دارند، هواپیمایی امارات نام خطوط هوایی رسمی دولت دبی است که در حال حاضر به ۱۱۱ شهر در ۶۲ کشور از ۶ قاره جهان به‌طور مستقیم پرواز دارد. پرواز امارات از سمت سازمان بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی به‌عنوان «برترین شرکت هواپیمایی سال ۲۰۱۱» انتخاب شده است.

۵ آزادراه امارت دبی را به امارت‌های دیگر متصل می‌کند، آزادراه شیخ زائد، آزادراه امارات، بزرگ‌راه دبی-حتی، آزادراه دبی-الهباب، آزادراه عود میثا.

خطوط مترو دبی هنوز به مرحله تکمیل نرسیده و تنها دو خط از خطوط اصلی این شهر تکمیل شده است. مترو دبی، ارزان‌ترین شبکه مترو جهان، بعد از متروی تهران است.

از بزرگ‌ترین مراکز خرید و بازارهای دبی می‌توان به دبی مال، امارات مال، بازار مرشد و نایف اشاره کرد.

اگر دوست دارید سفری بی‌دغدغه به دبی داشته باشید، بهترین و ارزان‌ترین تور دبی را با کمک کجارو جست‌و‌جو و خریداری کنید. در کجارو، مجموعه‌ای از بهترین تورها از معتبرترین آژانس‌های گردشگری گرد هم آمده‌اند تا به‌راحتی بتوانید باتوجه‌به شرایط خود، مناسب‌ترین تور را خریداری کنید.

امارت دبی
امارت دبی
امارت دبی
امارت دبی
امارت دبی
امارت دبی
امارت دبی
امارت دبی
امارت دبی
امارت دبی
امارت دبی
امارت دبی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات