دو نفر از مدیران ارشد اینتل آن را ترک کردند

سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
مطالعه 4 دقیقه
از شرکت اینتل خبر می‌رسد که دو نفر از مدیران با تجربه‌ی کاری ۲۵ ساله آن را ترک کرده‌اند. همچنین، این غول سازنده‌ی پردازنده مدیر ارشد بازاریابی جدیدی استخدام کرده است.
تبلیغات

منابع خبری روز یکشنبه اعلام کردند دو نفر از معاون‌های ارشد اینتل از شرکت جدا شده‌اند. خروج یکی از معاونان ابتدا در حساب کاربری توییتر یکی از مهندسان ارشد سابق شرکت اعلام شد. فرانکویس پیدنول کارمندی بود که خبر ترک شرکت را در حساب کاربری خود نوشت. او خودش در سال ۲۰۱۷ اینتل را ترک کرده است.

اولین کارمند مهمی که اینتل را ترک کرد، پراوین ویشکانتایا نام دارد که در این شرکت ۲۶ سال سابقه‌ی فعالیت دارد. او از سال ۲۰۱۸ به‌عنوان معاون ارشد در بخش‌های Client Architecture و Innovation فعالیت می‌کرد. از نقش‌های عملیاتی قبلی او می‌توان به توسعه‌ی ریزپردازنده و مدیریت کل زیرمجموعه‌ی اینتل در هند اشاره کرد. سوابق معاونت او نیز عبارت‌ است از: معاونت ارشد در بخش Cielnt Solutions and Technology و Client R&D. وظایف ویشکانتایا در آخرین موقعیت کاری مدیریت رویکردهای هوش مصنوعی در رایانش لبه، نسل بعدی دستگاه‌های موبایل و ثابت، بازی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و مشتریان تجاری کوچک و متوسط را دربر می‌گرفت.

ویشکانتایا در بیانیه‌ای درباره‌ی ترک اینتل نوشت:

کار من در اینتل تمام شده است. از کسانی که در یادگیری، رشد و تأثیرگذاری بر کسب‌وکار در دوره‌‌ی زمانی بیش از ۲۵ سال به من کمک کردند، تشکر می‌کنم. امروز انرژی زیادی برای پیشرفت و حرکت رو به جلو دارم.

نفر دومی که اینتل را ترک کرد، عماد سوسو نام داشت. او هم پس از ۲۵ سال عضویت در اینتل، تصمیم گرفت شرکت را ترک کند. آخرین مسئولیت او، معاونت ارشد سازمانی در بخش System Software Products بود. سازمان او نوآوری‌های متعدد نرم‌افزاری را در زیرساخت‌های ابری، خودروهای خودران، رباتیک، پهپاد و اطلاعات و سرگرمی خودرو ارائه کرد. از فعالیت‌های دیگر عماد می‌توان به عضویت در هیئت‌مدیره‌ی انجمن‌های متعدد متن‌باز اشاره کرد.

اینتل

عماد مسئولیت هماهنگی همکاری اینتل با شرکت‌های دیگر را هم در برخی پروژه‌ها برعهده داشت. به‌علاوه، رویکردهای نرم‌افزاری اینتل در حوزه‌هایی همچون فرمور، BIOS، سیستم‌عامل و زیرساخت‌های دیتاسنتر هم از کمک عماد استفاده می‌کردند. رویکردهای نرم‌افزاری شرکت عموما برمبنای هماهنگ‌سازی بخش‌های متنوع و مجازی‌سازی و تحلیل‌های مبتنی‌بر کلان‌داده انجام می‌شود.

کمی پیش از خروج دو مدیر مذکور و در سپتامبر، تغییرات اساسی مدیریتی در سطح رهبری اجرایی در اینتل اعمال شده بود. از تغییرات آن زمان می‌توان به ارتقای گرگوری برایانت به سمَت معاونت ارشد اجرایی بخش PC Client Group اشاره کرد. البته نمی‌توان ادعا کرد تغییرات ماه گذشته تأثیری بر خروج مدیران اخیر گذاشته است. به‌علاوه، جایگزین‌های مدنظر اینتل برای دو مدیر اشاره‌شده نیز هنوز مشخص نشده‌اند.

هیچ نشانه‌ای از تداخل دیدگاه یا مشکلات سازمانی در استعفای این مدیران دیده نمی‌شود

اینتل در سال‌های اخیر تغییری کلی در فرهنگ سازمانی خود اعمال کرده است. آن‌ها فرهنگ خود را از ارتقای مدیران کنونی به استخدام مدیران رده‌بالا تغییر داده‌اند؛ درنتیجه، برخی اوقات شاهد استخدام مدیران خارجی در موقعیت‌های حیاتی این غول سازنده‌ی پردازنده هستیم. به‌عنوان مثال، می‌توان به استخدام مورفی در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد که از کوالکام به اینتل ملحق شد. به‌علاوه، راجا کادوری هم در سال ۲۰۱۷ از AMD به این شرکت آمد.

مدیرعامل کنونی اینتل، باب سوان، از کارمندان باسابقه‌ی اینتل نیست. او در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان مدیر مالی به شرکت پیوست و قبل‌از‌آن در شرکت‌هایی همچون General Atlantic و eBay مشغول به کار بود. در اثبات رویکرد جدید اینتل در جذب مدیران خارجی، می‌توان به نکات جلسه‌ی آن‌ها با سرمایه‌گذاران در ماه مه اشاره کرد. اهالی سانتاکلارا یکی از استراتژی‌های اصلی راهبردی خود را این‌گونه تعریف کردند: «ادامه‌‌ی فرایند استخدام و توسعه و حفظ بهترین و جامع‌ترین و متنوع‌ترین استعدادها».

اینتل در به‌روزرسانی گزارش‌های اخیر درباره‌ی خروج مدیران باسابقه از شرکت، اطلاعاتی درباره‌ی تغییرات مدیریتی دیگر منتشر کرد. در بخشی از گزارش آن‌ها، به انتصاب کارن واکر به‌عنوان مدیر ارشد بازاریابی و معاونت ارشد اشاره می‌شود. او به‌صورت مستقیم به مایکل جانستون هولتاس گزارش می‌دهد که اخیرا به‌عنوان معاون ارشد اجرایی اینتل در بخش Sales, Marketing and Communications Group منصوب شد. مدیر بازاریابی جدید اینتل از سیسکو به این شرکت پیوسته است و از سال ۲۰۱۵ به‌عنوان مدیر بازاریابی در سیسکو مشغول به کار بود. او جایگزین استیو فاند می‌شود که از سال ۲۰۱۴ به‌عنوان مدیر ارشد بازاریابی فعالیت می‌کرد.

اینتل

مسئولیت اصلی واکر به‌عنوان مدیر ارشد بازاریابی درزمینه‌ی با برند اینتل تعریف می‌شود. او در بیانیه‌ای درباره‌ی وظیفه‌ی جدید و مصاحبه‌ با فوربز گفت:

اینتل شرکتی شناخته‌شده و باسابقه محسوب می‌شود که در موقعیتی حساس برای تغییرهای سازمانی به‌سمت فرصت‌های جدید بازار قرار دارد. این شرکت یکی از مشهورترین برندهای جهانی است که داستان و تاریخچه‌ای قوی دارد. من به عضویت در تیم جدید و ساختن آینده‌ی فناوری به کمک آن‌ها امیدوارم. امروزه فعالیت‌های زیادی در اینتل انجام می‌شود که اعتبار و امتیاز لازم را دریافت نمی‌کند. همچنین، فعالیت‌های بسیار مثبتی در حوزه‌های استراتژی و فرهنگ انجام می‌شوند که باید داستان آن‌ها را تعریف کنیم.

تغییرات سازمانی از رخدادهای رایج در کسب‌وکارهای بزرگ محسوب می‌شوند. در این‌ میان، اخبار آن‌ها برای برخی از شرکت‌ها به‌خاطر موقعیت موجود در بازار چالش به‌نظر می‌رسد و برای برخی دیگر می‌تواند نشانه‌ای از تغییر و حرکت سریع‌تر رو به جلو باشد. نتیجه‌گیری درباره‌ی پیامدهای اخبار تغییر و تحول‌های سازمانی اینتل به زمان کافی و مشاهده‌ی نتایج عملکردی نیروهای جدید نیاز دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات