نگاهی کوتاه به شاسی بلند لامبورگینی LM002

چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لامبورگینی LM002 اولین شاسی بلند تاریخ لامبورگینی است که برای امتحان و بررسی دراختیار تیم تخت‌گاز قرار گرفته است.
تبلیغات

لامبورگینی اوروس از زمان عرضه‌ به بازار، توانسته توجه زیادی را به‌‌خود جلب کند و در صدر توجهات و اخبار قرار بگیرد. باوجوداین، اوروس اولین تلاش لامبورگینی برای ورود به بازار خودروهای شاسی بلند نیست و قبلا نیز این خودروساز تلاش کرده بود خودرو شاسی‌بلند به بازار عرضه کند. این مدل که LM002 نام دارد، در سال ۱۹۸۶ معرفی شد. در آن زمان، هیچ‌یک از نیروهای نظامی حاضر نشد این خودرو را بخرد؛ ازاین‌رو، لامبورگینی تصمیم گرفت آن را برای فروش به عموم عرضه کند.

لامبورگینی/ lamborghini LM002

لامبورگینی LM002 ظاهری زمخت و جعبه‌ای دارد؛ اما زیر پوسته‌ی این خودرو قوای فنی جذابی قرار گرفته که توجه طرفداران لامبورگینی را به‌خود جلب می‌کند. پیشرانه‌ی به‌کاررفته در LM002 نمونه‌ی دوازده سیلندر خورجینی با ۵.۲ لیتر حجم موتور است که ۴۴۴ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. جالب است بدانید این پیشرانه از لامبورگینی کانتاش افسانه‌ای برای LM002 به‌ارث رسیده است. گرچه LM002 پیشرانه‌ی قدرتمندی دارد، با وزنی نزدیک به سه تُن چندان خودرو سریعی نیست.

لامبورگینی/ lamborghini LM002

اگر بخواهیم دقیق باشیم، باید به این نکته اشاره کنیم که LM002 درحدود هشت ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت برسد که برای خودرو لامبورگینی میزان چندان فوق‌العاده‌ای نیست. با‌توجه‌به وجود پیشرانه‌ی دوازده سیلندر و وزن سنگین، LM002 در زمینه‌ی مصرف سوخت هم عملکرد درخورتوجهی ندارد و در حالت ترکیبی، در هر صد کیلومتر درحدود ۲۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند. گنجایش باک سوخت این خودرو ۲۹۰ لیتر است و از آن می‌توان فهمید مراجعه به پمپ‌بنزین با لامبورگینی LM002 نه‌تنها زیاد اتفاق می‌افتد؛ بلکه با هربار رفتن به پمپ‌بنزین نیز حسابی به خرج خواهید افتاد.

لامبورگینی/ lamborghini LM002

اگر بخواهید بدانید رانندگی با لامبورگینی LM002 چه حسی دارد، دیدن ویدئو انتهای مطلب را به شما توصیه می‌کنیم؛ اما رانندگی با LM002 چندان آسان نیست و بیشتر به راندن اتوبوس شباهت دارد؛ به‌طوری‌که برای مثال برای فشردن پدال کلاچ به نیروی زیادی نیاز دارید. این مدل درحال‌حاضر با قیمتی بیشتر از ۲۵۰ هزار دلار معامله می‌شود و با وجود سن بیش از سی سال، ازنظر قیمت می‌تواند با لامبورگینی اوروس رقابت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات