پاناسونیک تلویزیون اولد GZ2000 را با اسپیکرهای دالبی اتموس معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
پاناسونیک در جریان رویداد CES از تلویزیون OLED 4K جدیدی با بهینه‌سازی رنگی سینمایی حرفه‌ای رونمایی کرد.
تبلیغات

پاناسونیک شاید به‌اندازه‌‌ی کره‌ای‌ها سهم بازار تلویزیون‌ها را دراختیار نداشته باشد اما همواره یکی از بازیگران مهم در این صنعت بوده است. این شرکت ژاپنی به‌تازگی در CES مجموعه‌ای از تلویزیون‌ها را با خود به لاس‌وگاس برده است که مهم‌ترین آن پرچم‌دار GZ2000 با پنل اولد و 4K است که به‌گفته‌ی پاناسونیک، پنل آن توسط کارشناس رنگ هالیوود Stefan Sonnenfeld تنظیم و بهینه شده است. این تلویزیون با پنل‌های ۵۵ و ۶۵ اینچی عرضه خواهد شد.

GZ2000

تلویزیون پاناسونیک جدید از هر دو استاندارد دالبی ویژن و +HDR10 پشتیبانی می‌کند؛ سامسونگ اصلی‌ترین حامی استاندارد +HDR10 است و دالبی ویژن نیز پس از تلویزیون‌های ال‌جی در حال گسترش در محصولات شرکت‌های دیگر است. این تلویزیون جدید همچنین از HLG Photo به‌عنوان یک استاندارد دیگر در زمینه‌ی محتوای با دامنه‌ی دینامیکی پشتیبانی می‌کند؛ پیش از این در دوربین‌های بدون‌آینه‌ی پاناسونیک نیز شاهد HLG یا همان Hybrid Log Gamma بوده‌ایم. شایان ذکر است که GZ2000 از الگوهای تست کالیبراسیون رنگ Calman نیز پشتیبانی می‌کند (پیش از این چنین موردی را در QLED‌های سامسونگ شاهد بودیم).

GZ2000

پاناسونیک از اسپیکرهای درونی دالبی اتموس بهره می‌برد و خروجی صدا نیز توسط بخش تکنیکس پاناسونیک بهینه‌ شده است. به‌لطف چندین اسپیکر جای‌گرفته در نقاط مختلف شاسی تلویزیون، کاربر تجربه‌ی لذت‌بخشی از شنیدن صدای فراگیر خواهد داشت. GZ2000 از تراشه‌ی هوشمند HCX PRO به‌عنوان قوی‌ترین تراشه‌ی موجود در تلویزیون‌های این شرکت بهره می‌برد؛ این تراشه متادیتاهای داینامیک لازم برای HDR10+ و دالبی ویژن را پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی هم‌زمان از دو دستیار صوتی الکسای آمازون و کوگل اسیستنت نیز از نکات مثبت این تلویزیون به شمار می‌رود.

پاناسونیک هنوز قیمت و زمان عرضه‌ی این تلویزیون بالارده‌ی خود را اعلام نکرده است. نظر شما درباره‌ی تلویزیون‌های پاناسونیک چیست؟ آیا این تلویزیون قادر به رقابت با دیگر پرچمداران اولد بازار خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات