شرکت ASRock پنج مادربرد جدید از خانواده‌ی B365 معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
مطالعه 4 دقیقه
ASRock یکی از تولیدکننده‌های بزرگ مادربرد در جهان، از پنج مادربرد جدید با پشتیبانی از خانواده‌ی B365 و تمرکز روی گیمرها و کاربران حرفه‌ای رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت ASRock در خلال نمایشگاه امسال CES از پنج مادربرد جدید در حوزه‌ی گیمینگ و کاربری‌های حرفه‌ای رونمایی کرد. محصولات جدید شرکت، همگی از خانواده‌ی B365 هستند. این مادربردها برای کاربرانی که علاقه‌مند به امکانات بیشتر در کیس‌های کوچک و پشتیبانی از نسل نهم پردازنده‌های اینتل هستند، مناسب خواهد بود.

چهار مادربرد از محصولات معرفی‌شده توسط ASRock در دو دسته‌بندی Phantom Gaming 4 و Pro 4 عرضه می‌شوند. مادربردهای هر دسته، در دو نوع ATX یا micro-ATX هستند. مادربرد پنجم، B365M-ITX/ac نام دارد که برای بهره‌مندی از B365 در کیس‌های مینی ITX طراحی و تولید می‌شود.

اینتل در دسامبر سال گذشته‌ی میلادی، تراشه‌های سری B365 را معرفی کرد که یک به‌روزرسانی مهم برای خانواده‌ی B360 محسوب می‌شد. اینتل در تولید تراشه‌های خانواده‌ی جدید، از فناوری ۲۲ نانومتری به‌جای ۱۴ نانومتری استفاده می‌کند.

به‌علاوه، از ۲۰ PCIe به‌جای ۱۲ عدد PCIe در این محصولات استفاده می‌شود. تفاوت دیگر خانواده‌ی B365، استفاده از پلتفرم کنترلی کیبی‌لیک به‌جای کافی لیک است. کارشناسان اعتقاد دارند یکی از دلایل اصلی رونمایی اینتل از خانواده‌ی جدید، سبک‌تر کردن فشار روی منابع تولید ۱۴ نانومتری است.

ASRock
مادربرد B365

به‌هرحال، تولیدکننده‌های دنیای سخت‌افزار از حرکت اینتل استقبال کردند و انواع محصولات جدید را برای هماهنگی با تراشه‌ها طراحی و تولید می‌کنند. ASRock به‌عنوان یکی از تولیدکننده‌های مهم، در رونمایی از سری جدید محصولات خود به قدرت بالای آن‌ها اشاره کرد و البته، عنوان کرد که پنج مادربرد جدید، با تمرکز روی بازار عمومی طراحی شده‌اند. در ادامه به بررسی کلی هریک از این مادربردها می‌پردازیم.

ASRock

دسته‌ی Phantom Gaming 4، از نورپردازی داخلی RGB بهره می‌برد که در اغلب مادربردهای گیمینگ سال ۲۰۱۹، مشاهده می‌شود. به‌علاوه، سیستم اختصاصی شرکت با نام Polychrome RGB نیز در این دسته پشتیبانی می‌شود.

هر دو مادربرد ازراک، دو اسلات PCIe ۳.0 x16 دارند و با بهره‌مندی از ۴ اسلات DIMM، تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4-2666 را پشتیبانی می‌کنند. اتصال Gigabit LAN نیز قابلیت مشترک هر دو مادربرد دسته‌ی فانتوم گیمینگ محسوب می‌شود و به‌جز شکل ظاهری، تفاوت دیگر آن‌ها، نبود هیت‌سینک آلیاژ آلومینیم XXL در نسخه‌ی مادربرد B365M است.

ASRock
مادربرد B365M

دسته‌ی Pro 4 دارای سیستم RGB داخلی نیست، اما فناوری پلی‌کروم اختصاصی شرکت، در آن لحاظ شده است. با حذف نورپردازی RGB، هیت‌سینک M.2 با پوشش کامل سطح قطعه، پورت D-sub برای افزایش تعداد مانیتورهای قابل پشتیبانی به ۳ عدد و خروجی‌های صوتی ELNA،‌ در این خانواده اضافه می‌شود.

پورت‌های ELNA، نویز صدا را به‌مقدار قابل‌توجهی کاهش می‌دهند و هر کاربر سختگیری را راضی می‌کنند. به‌هرحال قابلیت‌های خانواده‌ی پرو ۴، مادربردها را برای کاربران خلاق و آن‌هایی که با فایل‌های بزرگ و چندین مانیتور سروکار دارند، جذاب می‌کند.

ASRock

آخرین مادربرد معرفی‌شده، B365-ITX/ac بود که از هیچ‌گونه نورپردازی RGB پشتیبانی نمی‌کند. به‌علاوه، اسلات‌های DIMM به دو عدد و حداکثر رم قابل استفاده به ۶۴ گیگابایت کاهش می‌یابد. درضمن، تنها یک اسلات PCIe x16 در این مادربرد استفاده می‌شود. مادربرد کوچک ASRock، با بهره‌گیری از سه پورت DisplayPort، DVI-I و HDMI، از سه مانیتور پشتیبانی می‌کند. درنهایت، مهم‌ترین قابلیت نسخه‌ی ITX، قابلیت پیاده‌سازی آن در هر مینی‌کیس است.

ASRock
مادربرد B365-ITX/ac

شرکت ASRock جزییات زیادی از زمان عرضه و قیمت نهایی مادربردهای خود منتشر نکرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات