روکو و TCL روی تلویزیون‌های 8K HDR کار می‌کنند

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
روکو و TCL در نمایشگاه CES 2019 از برنامه‌ی خود برای عرضه‌ی تلویزیون 8K HDR در سال ۲۰۱۹ خبر دادند.
تبلیغات

شرکت TCL که در سطح دنیا به‌عنوان یکی از بهترین سازندگان تلویزیون اقتصادی شناخته می‌شود، در همکاری با شریک نرم‌افزاری خود، Roku، تلویزیونی با رزولوشن 8K‌ را توسعه می‌دهد. این دو شرکت از پروژه‌ی یادشده امروز در نمایشگاه CES 2019 پرده برداشتند و اعلام کردند که نخستین تلویزیون 8K‌ حاصل همکاری آن‌ها تا پایان سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار خواهد شد. در متن بیانیه‌ی مطبوعاتی آن‌ها، ضمن ستایش کیفیت تصویر پنل‌های LCD شرکت TCL، چنین آمده است:

روکو در حال توسعه‌ی طراحی مرجعی برای تلویزیون‌های 8K است و TCL‌ نخستین شرکتی خواهد بود که گواهی استفاده از آن را دریافت می‌کند.

هیچ‌یک از دو شرکت روکو و تی‌سی‌ال درباره‌ی کمبود محتوای 8K، به‌عنوان بزرگ‌ترین مانع دربرابر تلویزیون‌های 8K‌ صحبتی به‌میان نیاوردند. صرف‌نظر از معدود ویدیوهای منتشرشده در یوتیوب، محتوای چندانی برای استریم روی چنین تلویزیون‌هایی وجود ندارد. بسیاری از شرکت‌ها نظیر ال‌جی و سامسونگ ادعا می‌کنند که فناوری Upscale آن‌ها، ارتقاء قابل توجهی را در ویدیوهای 4K به‌وجود می‌آورد؛ بنابراین احتمالاً TCL و Roku نیز برای فروش تلویزیون آتی خود به فناوری مشابهی اتکا خواهند داشت.

صرف‌نظر از همکاری مشترک، روکو در نظر دارد تا به‌صورت مجزا، طراحی مرجع متفاوتی را برای میکروفون‌های far-field ارائه دهد که می‌تواند امکان پشتیبانی مستقیم از گوگل اسیستنت و آمازون الکسا را روی تلویزیون‌ها یا پیشرفت بیشتر سیستم دستور صوتی خود روکو را فراهم کند. در حال حاضر تلویزیون‌های روکو با دستیار دیجیتال گوگل سازگاری دارند؛ اما این سازگاری به‌عنوان بخشی از خود پلتفرم نیست و به دستگاه ثانویه‌‌‌‌ی شما اتکا دارد.

درست‌مانند تلویزیون‌ 8K، تی‌سی‌ال اذعان دارد که جزو نخستین شرکت‌هایی خواهد بود که در سال ۲۰۱۹ گواهی استفاده از طراحی مرجع روکو برای میکروفون‌های far-field را دریافت می‌کند. تی‌سی‌ال امروز علاوه‌بر پرده‌برداری از پروژه‌های آتی خود، نسخه‌ی ۷۵ اینچی از سری ۶ تلویزیون‌های 4K HDR Roku TV را نیز معرفی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات