آرلو از تجهیزات ایمنی منزل سازگار بار HomeKit اپل رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
سامانه‌های کنترلی و امنیتی خانگی در سال‌های اخیر تحول قابل توجهی داشته‌اند و در CES امسال نیز شاهد محصولات جدید و نوآورانه‌ای هستیم.
تبلیغات

برند آرلو (Arlo) بیشتر به خاطر دوربین‌های امنیتی با کیفیت 4K و زنگ‌های در خاص و باکیفیتی که تولید می‌کند، شناخته شده است. اما در CES امسال پا را فراتر گذاشته و یک سامانه‌ی امنیتی تمام عیار برای منازل طراحی و تولید کرده است. درحقیقت بخش اصلی و کلیدی این سامانه، یک حسگر چندمنظوره است که می‌تواند باز و بسته شدن در و پنجره، تحرک‌های خاص، دود، مونواکسیدکربن، نشت آب و چند رخداد مشکل‌ساز دیگر را شناسایی کند. سایر قطعات این بسته هم شامل آژیر، کنترل از راه دور، و هاب مرکزی است که کاملا با دوربین‌های خود آرلو و سایر دستگاه‌هایی که از فناوری ارتباطی Zigbee و Z-Wave بهره‌ می‌برند، سازگار بوده و جفت می‌شود.

در به‌روزرسانی بعدی نرم‌افزاری کنترلی دوربین‌های امنیتی Arlo Pro 2 و دوربین بی‌سیم Ultra 4K HDR  همین برند، که زمستان همین امسال منتشر خواهد شد، پشتیبانی از زیرساخت HomeKit اپل نیز به این تجهیزات اضافه می‌شود؛ که به‌موجب آن کاربران آیفون و آیپد قادر خواهند بود به این دوربین‌ها ازطریق برنامه‌ی Home تعبیه شده در iOS و به کمک فرمان‌های سیری، دسترسی داشته باشند. به‌طور مثال شما می‌توانید به سیری بگویید که پخش زنده دوربین منزلتان را به شما نشان دهد یا اینکه با اعمال تنظیمات لازم در برنامه‌ی Home، از هر حرکت ناشناش در محدوده رصد دوربین‌ها به شکل هشدارهای نوری و صوتی باخبر شوید.

حسگر چندمنظوره‌ی این سامانه در صورت مواجهه با هر حرکت غیرمتعارف ویا ورود غیرمجاز به محدوده حفاظت سیستم و در صورت تشخیص نشت آب و متصاعد شدن دود، شما را ازطریق اعلان‌های گوشی موبایلتان آگاه کرده و کل رخدادها را توسط دوربین‌ها ضبط و نگه‌داری می‌کند. آژیر آرلو هم با تاباندن نور، پخش آلارم و اصوات هشداردهنده و صدای سگ و تلویزیون، فرد متجاوز به منزل را درخصوص عدم حضور صاحب‌خانه به اشتباه می‌اندازد.

این سیستم را همچنین می‌توان توسط  کنترلر دستی که برای آن تولید شده و ازطریق سایز ابزارهای کنترلی سازگاری که در مستندات محصول به آن‌ها اشاره شده است، از راه دور مدیریت کرد.

هاب مرکزی این سیستم که پیش‌تر با نام SmartHub و به همراه دوربین‌های 4K معرفی شده بود، این قابلیت را دارد که کاربران آشنا با برنامه‌نویسی، شروط و قواعد حفاظتی اختصاصی خود را طراحی کرده و روی آن پیاده کنند.

Arlo Equipments

آرلو در تلاش است تا دامنه‌ی سازگاری اکوسیستم Work With Arlo خود را گسترش داده به نحوی که تجهیزات سایر تولید‌کنندگان این حوزه هم بتوانند به این اکوسیستم بپیوندند و با SmartHub جفت شوند. بدین منظور به‌روزرسانی‌های لازم که پشتیبانی از Zigbee و Z-Wave به تجهیزات این شرکت می‌آورد، به‌زودی ارائه خواهد شد. در این راستا همچنین توافقاتی بین آرلو با Philips Hue، Sonos، Yale، Schalge و چند تولیدکننده‌ی دیگر صورت گرفته است. این بسته متشکل از تجهیزات جدید در نیمه‌ی دوم سال جدید میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد و قیمت آن نیز تاکنون مشخص نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات