آمازون برنامه‌های بزرگی برای تغییر بازار مواد غذایی دارد

یک‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
آمازون شرکت هول فودز را ۱۸ ماه پیش به قیمت ۱۳.۵میلیارد دلار خریداری کرد و به نظر می‌رسد برنامه‌های جدیدی برای گسترش شعبه‌های آن دارد.
تبلیغات

هول فودز مارکت (Whole Foods Market) فروشگاه زنجیره‌ای خرده‌فروشی و عمده‌فروشی مواد غذایی است که بر محصولات طبیعی تمرکز دارد. آمازون ۱۸ ماه پیش این شرکت را به قیمت ۱۳.۵میلیارد دلار خرید و بعد از آزمایش‌های زیاد به نظر می‌رسد تغییرات بزرگی در راه هستند.

وال‌استریت ژورنال مدتی پیش گزارشی را منتشر کرد که می‌گفت آمازون دنبال جایی است تا فروشگاه‌های مواد غذایی بزرگ‌تری را در ایالت‌هایی که هیچ فروشگاهی ندارند مانند آیداهو، جنوب یوتا، وایومینگ و سایر مناطق حومه‌ی شهر افتتاح کند. این نشان می‌دهد فروشگاه‌های زنجیره‌ای که با هدف سلامتی مردم شهر فعالیت می‌کردند، در حال تبدیل شدن به فروشگاهی چندمنظوره و استراتژی انبار برای آمازون پرایم هستند.

آمازون و هول فودز هنوز جزئیات بیشتری از محل فروشگاه‌های جدید یا تعداد آن‌ها منتشر نکرده‌اند. یکی از افرادی که این خبر را منتشر کرده، خبرنگاری است که پیش از این نیز اخبار موثقی درباره‌ی آمازون منتشر کرده بود و می‌توان گفت منابع خوب و قابل اعتمادی برای گزارش‌های خود دارد. این افراد همچنین اعلام کرده‌اند اگرچه درآمد هول فودز بعد از اینکه خریداری توسط آمازون بیشتر شده، اما حاشیه‌ی سود آن به دلیل تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه‌ی آمازون پرایم کمی کاهش پیدا کرده است.

whole foods

حال این سوال پیش می‌آید که فروشگاه‌های بزرگ‌تری که آمازون دنبال آن‌ها است، چه ویژگی‌هایی دارند؟ این فروشگاه‌ها بیش از چهارهزار مترمربع مساحت دارند و همچنین فضای اضافی برای تحویل سفارشات آنلاین در آن‌ها در نظر گرفته شده است.

آمازون پیشنهاد ویژه‌ای برای مشتریان آمازون پرایم دارد از جمله تحویل دوساعته‌ی محصولات در بیش از ۶۰ شهر و تحویل ۳۰دقیقه‌ای مواد غذایی خریداری‌شده از فروشگاه‌های هول فودز در ۳۰ شهر. طبق گزارش شخص دیگری که با برنامه‌های آمازون آشنا است، این شرکت قصد دارد چنین خدماتی را در تمام ۴۷۵ فروشگاه هول فودز در آمریکا ارائه دهد. آمازون همچنین قصد دارد از طریق مزایای مشتریان آمازون پرایم، مشتری‌های هول فودز را افزایش دهد.

به نظر می‌رسد برنامه‌های جدید، روند رشد فروشگاه‌های هول فودز که مدتی رکود داشته را تسریع کرده است. این خبر خوبی برای کارمندان هول‌فودز است، زیرا کارمندان آن درحال‌حاضر ساعتی حداقل ۱۵دلار درآمد دارند و می‌توانند سهام شرکت را نیز خریداری کنند. همچنین خبر خوبی برای تمام مشتریانی است که دوست دارند مواد غذایی خریداری‌شده را به‌سرعت دریافت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات