بهبود کیفیت تصویربرداری پهپادها و دوربین‌های ورزشی با پردازنده‌های جدید ARM

جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ARM از دو پردازنده‌ی تصویری جدید پرده‌برداری کرده است که بهبودهایی را برای تصویربرداری HDR در ابزارهایی همچون پهپادها و دوربین‌های کوچک به ارمغان می‌آورند.
تبلیغات

شرکت بریتانیایی ARM دو پردازنده‌ی تصویری جدید با نام‌های Mali-C52 و Mali-C32 معرفی کرده است که می‌توانند امکان ثبت ویدئوهای با کیفیت در حالت HDR‌ را برای دوربین‌های کوچک (اکشن کم)، پهپادها، وسائل خانگی هوشمند و ابزارهای روباتیک فراهم کنند.

این پردازنده‌ها می‌توانند تصاویر را با سرعت ۶۰۰ مگاپیکسل بر ثانیه پردازش کنند؛ همین سرعت برای ثبت تصاویر 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه کافی است. شایان ذکر است که این دور تراشه‌ی جدید حداکثر از دوربین‌های ۱۶ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنند. ویژگی خروجی دوگانه در پردازنده‌های جدید ARM نیز این امکان را به ابزارها می‌دهد تا همزمان با ثبت تصاویر ثابت با کیفیت بالا، ویدئوهایی با کیفیت پایین‌تر را هم ارسال کنند.

ARM ISP / پردازنده‌ی تصویری

هردو تراشه‌ی C52 و C32 مجموعا ۲۵ مرحله پردازش مختلف را برای هر پیکسل به‌انجام می‌رسانند؛ مهم‌ترین مراحل نیز به پردازش HDR، کاهش نویز و مدیریت رنگ مربوط می‌شوند.

ویژگی HDR از چهار مرحله نوردهی استفاده می‌کند و تصاویر نیز با به‌صورت داخلی با دقت ۲۰ بیت پردازش می‌شوند. همین مسئله باعث می‌شود تا محدوده‌ی دینامیکی (Dynamic Range) تصاویر افزایش پیدا کند. افزایش کیفیت در شرایط نور کم هم از دیگر مزایای ویژگی HDR است.

ARM ISP / پردازنده‌ی تصویری

پردازنده‌ی Mali-C52 در دو پیکربندی مختلف ارائه می‌شود؛ در یکی از این‌گونه‌ها روی افزایش کیفیت تصاویر تمرکز شده و در گونه‌ی دیگر کاهش قیمت مدنظر بوده‌است. Mali-C32 هم تراشه‌ای است که ابزارهای ارزان‌قیمت نظیر پهپادهای تفریحی را هدف قرار داده‌است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات