نکاتی که باید قبل از خرید و فروش گوشی دست‌دوم لنوو در دیوار بدانید

جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در بخش گوشی‌های همراه دیوار، یکی از برندهایی که خرید و فروش می‌شود، لنوو است.
تبلیغات

لنوو جزو برندهایی است که بیشتر به خاطر لپ‌تاپ‌هایش مشهور است اما چند سالی است که خرید و فروش گوشی موبایل لنوو درکنار تبلت‌های این برند چینی رواج یافته است. در این مطلب می‌خواهیم درباره لنوو بنویسیم، اینکه چطور شرکت لنوو تأسیس شد و چه زمانی به دنیای گوشی‌های همراه وارد شد و توانست در حوزه موبایل هم جایی برای خود باز کند.

  تأسیس شرکت لنوو

لنوو (Lenovo) شرکتی چینی و چند ملیتی است که سال ۱۹۸۴ میلادی در شهر پکن چین تأسیس شد. نام این شرکت از دو کلمه لجند (Legend) به معنای افسانه و Lenovo به معنای جدید گرفته شده است. این برند توسط فردی به نام لیو شوانژی در پایتخت چین تأسیس شد و چند سال بعد از تأسیس، لنوو با پیشی گرفتن از دو شرکت کامپک و ای اس تی به بزرگ‌ترین تولیدکننده داخلی کامپیوتر در این کشور تبدیل شد.

در این سال‌ها لنوو به تولید محصولات دیجیتال از لپ‌تاپ گرفته تا کامپیوترهای دسکتاپ و نرم افزارهای آی تی و همچنین نمایشگرها و لوازم‌های جانبی کامپیوتر اشتغال داشته است و با رقبای قدری مانند ایسوس، ایسر، اپل، سونی، اچ‌پی و توشیبا به رقابت پرداخته است و با شرکت مشهوری چون آی بی ام امریکا همکاری می‌کند.

در چند سال اخیر لنوو وارد حوزه موبایل شده است و گوشی‌های موبایلی با قیمت‌های متوسط و ارزان و البته در بعضی مدل‌ها گران‌قیمت را راهی بازار مصرف کرده است.

 موبایل لنوو

درواقع این شرکت سعی دارد تا با تولید گوشی‌های همراهی که ظاهر و امکانات بهتری از بعضی برندها دارند سهم بیشتری از بازار مصرف را به خود اختصاص دهد. دو موبایلی که در چین و سایر کشورهای دنیا به نام‌های Le Phone و  Idea Phone فروخته می‌شوند، از محصولات این شرکت چینی هستند.

اگر به خرید گوشی دست دوم لنوو علاقه‌مند هستید، به پیشنهاد سایت دیوار می‌توان به لنوو ‌K5 اشاره کرد که بهار امسال عرضه شد. این محصول دو سیم‌کارته است و با صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی و وضوح ۷۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، کارت حافظه میکرو اس‌دی با ظرفیت تا ۱۲۸ گیگابایت، حافظه داخلی ۳۲  گیگابایت به همراه ۳ گیگابایت رم، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل و دوربین ثانویه ۸ مگاپیکسل و سیستم‌عامل اندروید در رنگ‌های خاکستری، مشکی و آبی عرضه می‌شود.

محصول دیگری از مجموعه گوشی‌های هوشمند لنوو می‌توان به لنوو ‌K8 Plus اشاره کرد که شهریور سال ۲۰۱۷ عرضه عمومی شد. این گوشی همراه هم مثل کی ۵ دو سیم‌کارته است و با صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچ با وضوح ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل، کارت حافظه میکرو اس‌دی با ظرفیت تا ۱۲۸ گیگابایت، حافظه داخلی دستگاه ۳۲ گیگابایت با ۳.۴ گیگابایت رم، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل و دوربین ثانویه ۸ مگاپیکسل و با سیستم‌عامل اندروید و در رنگ‌های مشکی و طلایی وارد بازار مصرف شده است.

لنوو هنوز باید پله‌های ترقی و صعود به بالا را طی کند تا بتواند درکنار رقبای قدری مثل اپل و سامسونگ در حوزه گوشی‌های هوشمندش با قدرت ظاهر شود اما هم‌اکنون توانسته در این بازار حرفی برای گفتن داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات