کاهش ۲۹ درصد سود سامسونگ طی پاییز ۲۰۱۸

پنج‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ میلادی از کاهش ۲۹ درصدی سود عملیاتی به موجب کاهش تقاضا برای تراشه‌های حافظه خبر داد.
تبلیغات

سامسونگ گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ میلادی را منتشر کرد که براساس آن این کمپانی همچون پیش‌بینی قبلی، با کاهش سود عملیاتی و درآمد خود روبه‌رو شده است. براساس اطلاعات ارائه شده، سامسونگ طی سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ میلادی سود عملیاتی ۹.۷ میلیارد دلاری کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از کاهش ۲۹ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد. همچنین باید به کاهش ۱۰ درصدی درآمد این شرکت اشاره کرد که در نهایت درآمد ۵۳.۳ میلیارد دلاری را برای آن به ارمغان آورده است.

سامسونگ باور دارد که کاهش تقاضا برای تراشه‌های حافظه اصلی‌ترین دلیل برای کاهش درآمد و سود عملیاتی آن طی سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ میلادی به‌شمار می‌آید. تراشه‌های حافظه را باید بزرگ‌ترین منبع درآمد کره‌ای‌ها دانست که در چند فصل اخیر زمینه را برای افزایش سود عملیاتی و درآمد آن‌ها فراهم آورده است. البته باید به کاهش عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در کنار رقابت بالا برای عرضه‌ی نمایشگر گوشی‌های هوشمند نیز اشاره کرد که در مجموع باعث کاهش درآمدزایی سامسونگ شده‌اند. سامسونگ همچنین پیش‌بینی می‌کند که تقاضا برای تراشه‌های حافظه در فصل جاری نیز پایین باشد. این شرکت همچنین عملکردی بدون تغییر را در زمینه‌ی عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند از خود نشان خواهد داد.

البته کره‌ای‌ها اعلام کرده‌اند که انتظار دارند تا طی نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد بهبود عرضه‌ی تراشه‌های حافظه به بازار باشند. سامسونگ انتظار دارد تا درآمدزایی از طریق فروش گوشی‌های هوشمند در ماه‌های پیش رو افزایش یابد. این کمپانی در گزارش خود با اشاره به پرچمداران آینده از قبیل گلکسی اس ۱۰، به این نکته اشاره کرده است. با توجه به اینکه سامسونگ در نظر دارد محصولاتی جدید از جمله‌ی نسخه‌ی 5G‌ گوشی‌هوشمند خود را راهی بازار کند، از این‌رو باید با افزایش قمیت میانگین گوشی‌های هوشمند، حتی در صورت ثابت ماندن تعداد به فروش رفته باید شاهد افزایش درآمد باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات