دستگاه بنر و فلکس

چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تقریبا از سال ۱۳۷۰ در ایران چاپ بنر و فلکس رواج پیدا کرد. این نوع چاپ در زمان عرضه، به‌دلیل تفاوت‌های زیاد با چاپ‌های کارِ دست روی پلاستیک یا فویل با استقبال زیادی مواجه شد.
تبلیغات

به‌مرورزمان و با پیشرفت تکنولوژی، سرعت و کیفیت و دقت چاپ بنر و فلکس تاحدود زیادی افزایش یافت. دستگاه بنر و فلکس در‌حال‌حاضر به یکی از ابزارهای تبلیغات مهم‌ در دنیا تبدیل شده است؛ چراکه افراد با استفاده از آن‌ها خواهند توانست تبلیغات خود را در اندازه‌ی بزرگ‌تر و با کیفیت‌هایی به‌مراتب بهتر درمقایسه‌با روش‌های قدیمی چاپ کنند. به‌علاوه، این دستگاه با چاپ فلکس، مصرف‌کنندگان را از دردسرهای چسباندن استیکر روی بنرهای خود برای همیشه رها کرد؛ چراکه آن‌ها به‌راحتی می‌توانند این استیکرها را با‌کیفیت‌تر و یکپارچه روی مواداولیه چاپ کنند.

چاپ فلکس درواقع روشی بود تا بتواند محدودیت‌های چاپ بنر را برطرف کند. بنرها برخلاف فلکس نمی‌توانند نور را از خود عبور دهند و در مقابل تابش نور مستقیم نیز مقاومت کمتری دارند. شما اگر به‌عنوان مصرف‌کننده بنری را می‌خریدید، مجبور بودید برای درخشان‌بودن آن در شب چند چراغ اضافه برای تابیدن نور به سطح آن را نصب کنید. این کار علاوه‌بر اینکه چهره‌ی کار تبلیغاتی شما را خراب خواهد کرد، هزینه‌های شما را نیز به‌میزان درخورتوجهی افزایش می‌دهد.

چاپ فلکس به‌دلیل امکان عبور نور از آن این قابلیت را دارد که بتوان فقط با چند لامپ محدود در پشت، سطح آن را در شب روشن کرد تا طرح ایجادشده روی فلکس نیز واضح و شفاف‌تر به‌نظر برسد. این درحالی است که اگر شما هم این کار را برای بنر انجام دهید، تصویری تار در شب خواهید دید. افزون‌براین، تابلوهای فلکسی به‌دلیل برخورداری از روکش ابریشمی و پوشش گوتینگ در‌مقایسه‌با بنرها مقاومت بیشتری دربرابر وضعیت‌های مختلف آب‌و‌هوایی دارند و با وجود آن‌ها دیگر لازم نخواهید داشت بنرها را در مدت‌زمان کوتاهی تعویض کنید. این خاصیت‌ها باعث شده تا از فلکسی‌ها بیشتر به‌عنوان سردر مغازه‌ها یا تابلوهای ثابت در مکان‌هایی استفاده شود که نور پس‌زمینه برای آن‌ها وجود دارد.

ویژگی‌های دستگاه چاپ بنر

مزیت‌های ذکرشده برای این نوع چاپ‌ها ممکن است فردی را برای واردشدن به زمینه‌ی چاپ بنر و فلکس ترغیب کند و وی بخواهد یکی از این دستگاه‌ها را بخرد. درادامه، برخی دیگر از ویژگی‌های دستگاه چاپ بنر در غرب تهران را معرفی می کنیم:

  • سرعت و دقت و کیفیت چاپ
  • از وجود خدمات پشتیبانی، به‌ویژه برای قطعات یدکی مطمئن شوید. در این زمینه، بهتر است برندی بخرید که متقاضیان بیشتری دارد.
  • هیترهای خشک‌کن در این دستگاه برق زیادی مصرف می‌کنند؛ بنابراین، انتخاب دستگاه با هیتر کم‌مصرف گزینه‌ای مناسب خواهد بود.
  • موجود بودن هیتر عقب روی دستگاه
  • وجود کلیدهای توقف اضطراری روی دستگاه
  • قابلیت چاپ دو رول به‌صورت هم‌زمان با اندازه‌های مختلف
  •  قابلیت چاپ روی بنر فلکس و مش و استیکر
  • وجود سیستم عیب‌یاب اتوماتیک روی دستگاه

انواع دستگاه بنر و فلکس

 این دستگاه‌ها را شرکت‌های سازنده در قیمت‌ها و اندازه‌های مختلفی می‌سازند و عرضه می‌کنند. اصلی‌ترین عامل در تقسیم‌بندی این دستگاه‌ها، عرض بنر و سرعت چاپ است؛ به‌طوری‌که دستگاه‌های با عرض ۳ متر در بنر چاپی به‌مراتب ارزان‌تر از مدلی خواهند بود که بنر را با عرض ۷ متر چاپ می‌کنند. سرعت چاپ عاملی تعیین‌کننده در انتخاب نوع دستگاه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات