راحت‌ترین راه برای خانه تکانی نوروزی

چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
روزهای پایانی اسفند از پرمشغله‌ترین روزهای سال است. هرچه به پایان سال نزدیک می‌شوید حجم کارهایی که باید انجام دهید بیشتر می‌شوند.
تبلیغات

خانه‌تکانی یکی از سخت‌ترین کارهایی است که تمامی افراد خانواده را به تکاپو وا خواهد داشت. فراموش نکنید یک برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند شما را از سردرگمی و کوه تلنبارشده از کارهای انجام‌نشده نجات دهد. پس فهرست کارهایی که برای انجام دارید را یادداشت کنید و روز مشخصی برای انجامشان تعیین کنید. بهتر است برای اینکه فشار زیادی را متحمل نشوید کارها را به روزهای آخر موکول نکنید و از قبل کم‌کم خانه را تمیز کنید. اما چگونه به تمامی وظایف و مسئولیت‌ها به بهترین نحو ممکن رسیدگی کنیم؟ این سوالی است که در این مقاله سعی می‌کنیم به شما کمک کنیم بهترین جواب را برای آن پیدا کنید.

خانه تکانی سریع با همکاری اعضای خانواده

همان‌طور که در بالا اشاره شد برای یک خانه‌تکانی بدون فشار و استرس، برنامه‌ریزی حرف اول را می‌زند. از اعضای خانواده برای انجام امور کمک بگیرید. سعی کنید مسئولیت‌هایی که برای هر فرد در نظر می‌گیرید به تناسب توانایی شخص باشد. یکی از بهترین کارها این است از هر کسی بخواهید کمد لباس‌هایش را مرتب کند. اگر فرزند کم‌سن‌وسال در خانه دارید، مرتب کردن اسباب‌بازی‌ها را به او بسپارید. با این روش نه‌تنها می‌توانید از کمک دیگران بهره‌مند شوید، بلکه مسئولیت‌پذیری و حس همکاری را نیز در افراد خانواده تقویت می‌کنید. اگر کارهای خانه زیاد است، به خودتان فشار نیاورید و حتما برای نظافت منزل از یک کارگر نظافت خوب و متخصص کمک بگیرید.

استادکار

از کجا خانه تکانی را شروع کنیم؟

برای شروع خانه‌تکانی نکاتی را در نظر بگیرید، برایتان راحت‌تر است از یک مکان شروع کنید و پس از اتمام نظافت آن به سراغ محل دیگر بروید؟ یا اینکه موضوعات را دسته‌بندی کنید مثل دیوارها، لباس‌ها، مبلمان، پرده‌ها، کتابخانه و سپس یکی یکی به نظافت آن‌ها بپردازید؟ اگر ترجیح می‌دهید از روش اول عمل کنید سعی کنید همه‌ی اتاق‌ها و مکان‌ها را بهم نریزید و پس از تمیز کردن هر قسمت به سراغ محل بعدی بروید. اگر مورد دوم برایتان راحت‌تر است به سراغ کمد لباس‌ها بروید و لباس‌ها را به موضوعات مختلف دسته‌بندی کنید مثلا لباس‌های خانگی، رسمی و مهمانی را از هم جدا کنید و در قسمت‌های متفاوتی از کمد قرار دهید تا دسترسی به آن‌ها آسان‌تر شود. پس از آن می‌توانید به سراغ پرده‌ها و ملحفه‌ها بروید. و به همین صورت هر روز را به نظافت موضوعی مشخص اختصاص دهید. بهتر است نظافت راه‌ پله و مشاعات را به آخرین مرحله موکول کنید و در این راه از همسایه‌های دیگر نیز نظرخواهی کنید.

استادکار

خانه تکانی آشپزخانه

آشپزخانه یکی از سخت‌ترین بخش‌ها برای نظافت است اما با یک برنامه‌ منظم از پس آن برخواهید آمد. دیوارها، کاشی‌ها و سقف را گردگیری و تمیز کنید. برای پاک کردن لکه‌های روغنی روی کاشی‌ها می‌توانید از اسپری‌های چندمنظوره و از محلول سرکه و آمونیاک و آب استفاده کنید. برای تمیز کردن اجاق گاز، مقداری آب و جوش شیرین و نمک را داخل فر گاز اسپری کنید و با پارچه نم‌دار تمیز کنید. محتویات یخچال را خارج کنید و قفسه‌های یخچال را بشویید و خشک کنید. داخل یخچال را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید. برای تمیز کردن اجاق گاز از اسپری‌های چندمنظوره استفاده کنید و مخلوط آمونیاک و آب را روی اجاق اسپری کنید و سپس با آب گرم بشویید.

خانه تکانی اتاق خواب

پرده‌های اتاق را باز کنید و بشویید. ملحفه‌ها و روتختی‌ها را نیز برای شست‌وشو کنار بگذارید. دیوارها را تمیز کنید، کل اتاق را گردگیری کنید و جاروبرقی بکشید، پنجره‌ها و قاب پنجره‌ها را تمیز کنید. می‌توانید به‌جای استفاده از پاک‌کننده‌های شیمیایی از محلول‌های خانگی مثل سرکه برای تمیز کردن سطوح و شیشه‌ها استفاده کنید. سراغ کمد لباس‌هایتان بروید. لباس‌هایتان را بررسی کنید و هرکدام که سایزشان مناسب شما نیست و اصلا نمی‌پوشید جدا کنید و درصورت سالم بودن، آن را به نیازمندان اهدا کنید. پس از تمام شدن نظافت اتاق خواب به اطراف نگاه کنید اگر وسایل دور ریختنی می‌بینید معطل نکنید و از شر آن‌ها خلاص شوید و اگر احساس می‌کنید به تغییر دکوراسیون نیاز دارید دست به کار شوید.

استادکار چه کمکی در زمینه خدمات نظافت منزل به ما می‌کند؟

 درصورتی‌که وقت کافی برای نظافت منزل و پیدا کردن متخصصان را به هر دلیلی در اختیار ندارید می‌توانید از اپلیکیشن استادکار استفاده کنید. متخصصان استادکار باتوجه‌ به برنامه زمانی و هماهنگی‌های انجام‌شده توسط شما در روز و ساعات مقرر آماده ارائه تمامی خدمات نظافت منزل اعم از نظافت راه‌پله و مشاعات هستند.

وقتی انجام خدمات منزل و ساختمان خود را به استادکار می‌سپارید، اولین ویژگی این است که به‌راحتی می‌توانید متخصص و نظافتچی متعهد و کاربلد را پیدا کنید. در قدم بعدی نیز تیم پشتیبانی استادکار همراه شماست تا در صورت بروز هرگونه مشکل، به شما کمک کند تا مشکل سریع‌تر رفع شود. تعیین زمان و روز برای حضور متخصص توسط شما نیز از ویژگی‌ها خوبی است که باعث می‌شود برنامه‌ریزی بهتری برای انجام خانه تکانی داشته باشید.

نگران قیمت‌ها نباشید زیرا قیمت خدمات در استادکار کاملاً شفاف و در دسترس است و به شما کمک می‌کند تا قبل از شروع کار، از قیمت آن آگاه شده تا بهترین تصمیم را برای دریافت خدمات بگیرید.

پس اگر شما هم در فکر شروع یک سال شیک، خوب و پربار هستید می‌توانید از همین حالا به فکر باشید و کارهای منزل، ساختمان و خانه تکانی خود را بدون استرس و با خاطر آسوده توسط اپلیکیشن و سایت استادکار انجام دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات