آموزش عکاسی از خودرو در پنج مرحله ساده

سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
اگر می‌خواهید خودروِ خود را بفروشید یا تصاویر آن را با ماشین‌بازان به‌اشتراک بگذارید، نحوه‌ی عکاسی از خودرو را در پنج مرحله‌ی ساده به شما آموزش می‌دهیم.
تبلیغات

یک تصویر از هزاران جمله گویاتر است. این جمله شاید اندکی کلیشه‌ای به‌نظر برسد؛ ولی نمی‌توان درستی آن را انکار کرد؛ به‌ویژه درباره‌ی خودروها. اگر می‌خواهید تصویری از خودرو ارزشمندتان را با دیگران به‌اشتراک بگذارید، عکس‌ها پلی میان شما و خریداران بالقوه‌ محسوب می‌شود. به‌همین‌‌دلیل، ثبت جزئیات کامل خودرو صرف‌نظر از قیمت آن بسیار مهم است.

قوانین عکاسی برای خودروهای ارزان‌قیمت تا خودروهای لوکس و میلیاردی یکسان هستند. جزئیات خودرو باید واضح باشد و در عکس‌ها دیده شود. خوشبختانه یکی از عکاسان حرفه‌ای مراحل ثبت عکس‌های بی‌نظیر از خودروها را با ما به‌اشتراک گذاشته است. اگرچه این عکس‌ها از خودروِ مسابقه‌ای مازراتی MC12 گرفته شده، فرایند انجام آن برای همه‌ی خودروها یکسان است. برای فراگرفتن گام‌های مهم عکاسی خودروها ویدئوِ ۱۷ دقیقه‌ای زیر را تماشا کنید.

اگر فرصت کافی برای تماشای ویدئوِ بالا را ندارید، مطالب خلاصه‌ای را مطالعه کنید که درادامه به آن اشاره می‌کنیم.

۱. خودرو را تمیز و جزئیات را ثبت کنید: تمیزی و نو بودن خودرو حداقل ازنظر فیزیکی، بسیار اهمیت است؛ چراکه جزئیات آن در عکس ثبت می‌شود. می‌توانید از فردی متخصص در زمینه‌ی تمیزکردن خودرو کمک بخواهید تا هنرش را نمایش دهد. بدین‌ترتیب، خوردوِ شما در عکس به‌خوبی خود را نشان می‌دهد.

۲. با چراغ روشن عکاسی کنید: اولین قدم در عکاسی از خودرو، ثبت تصویر با روشن‌کردن تمامی چراغ‌های آن است. این عکس نقش تصویر اصلی شما را ایفا می‌کند. البته، این موضوع به موقعیت فیزیکی شما هم بستگی دارد.

۳. با نورپردازی خودرو و چراغ‌های خاموش عکاسی کنید: این قسمت اندکی مشکل است. برای نشان‌دادن کامل جزئیات خودرو، نورپردازی بسیار مهم است. ممکن است مجبور شوید تصاویر متعددی از خودرو بگیرید و سپس، آن‌ها را ترکیب و پردازش کنید.

۴. با نورپردازی بخش پایینی و چراغ‌های روشن عکاسی کنید: این مرحله برای اضافه‌کردن لایه به‌منظور نمایش کامل بخش سایه‌دار خودرو بسیار ضروری است.

۵. تصاویر را در مرحله‌ی پردازش انتهایی ترکیب کنید: پردازش نهایی عکس‌ها بسیار مهم و کلید اصلی ثبت تصاویری خیره‌کننده از خودرو است.

مراحل ذکرشده تصویر کاملی از نحوه‌ی عکاسی از خودرو به شما نمی‌دهد. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم باحوصله فیلم تهیه شده را مشاهده و عکاسی از خودروِ خود را تمرین کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات