با تقویت کننده بی سیم DAP-1860 دی لینک آشنا شوید

دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
استفاده‌ی گسترده از اینترنت درکنار سهولت به‌کارگیری شبکه‌های بی‌سیم به‌منظور استفاده از فضای وب باعث شده گجت‌هایی نظیر تقویت‌کننده‌های امواج وای‌فای همچون محصولات دی-لینک به گجتی کاربردی تبدیل شود.
تبلیغات

پیشرفت‌های دنیای فناوری و تغییر عادت کاربران در استفاده از فناوری طی چند سال اخیر، تمامی ابعاد و گجت‌های حوزه‌ی فناوری را دستخوش تغییراتی کرده است. به‌جرئت می‌توان گفت تا چند سال گذشته، کاربران به‌جز رایانه‌های شخصی راهی برای اتصال به شبکه‌های ارتباطی و دسترسی به اینترنت نداشتند. دردسترس‌نبودن گجت‌های مجهز به ماژول وای‌فای درکنار گران‌بودن تجهیزات وای‌فای شبکه باعث شده بود متخصصان شبکه و کاربران عادی نیز به‌سراغ گجت‌های بی‌سیم نروند و اغلب در منازل و اداره‌ها و محیط‌های کار استفاده از تجهیزات سیمی برای اجرای شبکه‌‌های موردنیاز را شاهد باشیم.

وای فای اکستندر دی لینک

در سال‌های اخیر و با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها، نیاز به اتصال به شبکه‌های وای‌فای بیش‌از‌پیش احساس شده و درنتیجه، استفاده از تجهیزات شبکه‌ی مبتنی بر وای‌فای افزایش یافته است. درکنار انواع تجهیزات وای‌فای شبکه، ازجمله انواع روترهای بی‌سیم و مودم‌ها، تقویت‌کننده‌ی امواج وای‌فای نیز جزو کاربردی‌ترین گجت‌های تحت‌شبکه هستند. تقویت‌کننده‌ی امواج وای‌فای با قرارگرفتن در دامنه‌ی شبکه‌ی بی‌سیم مادر، امواج این شبکه را دریافت و آن را در گستره‌ی وسیع‌تری پخش می‌کند. به‌بیانِ بهتر، تقویت‌کننده‌ی امواج وای‌فای مرزهای شبکه‌ی بی‌سیم را افزایش می‌دهد.

البته هریک از تقویت‌کنندگان امواج وای‌فای با‌توجه‌به قابلیت‌هایشان برای کاربردهای متفاوتی مناسب هستند. با‌توجه‌به تغییر عادت کاربران در استفاده از شبکه‌ی اینترنت و تمایل به دریافت داده‌های حجیم، تقویت‌کننده‌ی امواج وای‌فای نقشی پررنگ در برخورداری از تجربه‌ی لذت‌بخش از به‌کارگیری اینترنت برعهده دارند. دی-لینک DAP-1860 با چنین رویکردی طراحی شده و با بهره‌گیری از مهیاساختن پهنای باند بالا، حتی استریم فایل‌های ویدئویی با کیفیت 4K را نیز می‌تواند به‌راحتی مدیریت و ارتباط کاربر را در بهترین وضعیت ممکن برقرار کند.

وای فای اکستندر دی لینک
وای فای اکستندر دی لینک

تقویت‌کننده‌ی دی-لینک با بهره‌گیری از تنظیمات MIMO 4x4 با چهار آنتن، پوشش بهتری را فراهم می‌کند. وجود چهار آنتن در چهار جهت مختلف علاوه‌بر ارائه‌ی ارتباط بهتر با پهنای باند بالا، نقاط کور را نیز به کمترین میزان ممکن می‌رساند. همچنین، به بهره‌گیری از باند دوگانه‌ی ارتباطی باید اشاره کنیم که انعطاف بیشتری برای ارتباط با شبکه دراختیار کاربران قرار می‌دهد. تقویت‌کننده‌ی دی-لینک ارتباط بی‌سیم در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی و ۵ گیگاهرتزی را به‌صورت همزمان فراهم می‌کند.

دی‌-لینک DAP-1860 فرکانس ارتباطی ۲.۴ گیگاهرتزی را برای ارتباطاتی با هدف گشت‌و‌گذار در سطح وب، چت‌کردن یا ارسال و دریافت ایمیل فراهم کرده است. شایان ذکر است فرکانس ۵ گیگاهرتزی برای ارتباط کاربرانی مناسب است که به استریم ویدئوهای سه‌بُعدی و 4K مشغول‌اند. همچنین، وجود باندی با فرکانس ۵ گیگاهرتزی انجام بازی‌های کامپیوتری آنلاین و چندنفره را در کنسول و کامپیوتر بدون کمترین لگ و تأخیری فراهم می‌کند.

نکته‌ی جالب درباره‌ی وای‌فای اکستندر دی-لینک این است که این محصول به‌صورت خودکار و با بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوشمند بهترین فرکانس را از بین دو فرکانس ارتباطی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی انتخاب می‌کند و کاربران در دوراهی انتخاب شبکه‌ی مناسب برای برقراری ارتباط قرار نمی‌گیرند. به‌‌عبارت‌ِ‌دیگر، وای‌فای اکستندر دی-لینک براساس نوع ارتباط و گجت کاربر فرکانس ارتباطی را انتخاب می‌کند و نیازی نیست کاربران خودشان شبکه‌ی ارتباطی تقویت‌کننده را انتخاب کنند.

وای فای اکستندر دی لینک

ازجمله‌ دیگر ویژگی‌های وای‌فای اکستندر دی-لینک، امکان برقراری ارتباط با شبکه‌ی مادر ازطریق وای‌فای و نیز کابل شبکه است. استفاده از کابل شبکه برای دریافت شبکه‌ی دریافتی این امکان را فراهم می‌کند تا برد بیشتری به مکان زیرپوشش وای‌فای اکستندر ببخشد. ارتباط بی‌سیم نیز باعث می‌شود کاربران برای گسترش شبکه‌ی وای‌فای خود کاملا از به‌کارگیری کابل بی‌نیاز شوند و فقط ازطریق ارتباط با شبکه‌ی مادر وای‌فای، شبکه‌ی بی‌سیم را گسترش دهند.

درواقع، محصول دی-لینک علاوه‌بر اینکه به‌عنوان تقویت‌کننده ایفای نقش می‌کند، وظیفه‌ی اکسس‌پوینت را نیز در محل‌هایی برعهده می‌گیرد که شبکه‌ی وای‌فای ندارند. همچنین، این محصول شبکه‌ی بی‌سیم را به‌وسیله‌ی دریافت لینک ازطریق کابل ارائه می‌دهد. وای‌فای اکستندر DAP-1860 از فناوری‌های دیگری نیز پشتیبانی می‌کند که ازجمله‌ی آن به شبکه‌ی ارتباطی Wave II باید اشاره کرد که امکان استفاده از ارتباط گیگابیتی را با پهنای باند ۲.۵۳۲ مگابیت در هر ثانیه فراهم می‌کند.

وای فای اکستندر دی لینک

ازجمله‌ ویژگی‌های بارز تقویت‌کننده‌ی امواج بی‌سیم دی-لینک، تنظیمات ساده‌ی این محصول است که حتی کاربر را از به‌کارگیری و اتصال رایانه به این تقویت‌کننده بی‌نیاز می‌کند. با استفاده از اپلیکیشن موبایلی QRS Mobile که دی-لینک آن را توسعه داده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تنظیمات موردنیاز برای ارتباط با شبکه‌ی مادر را درکنار تنظیمات رمزعبور و نام شبکه‌ی وای‌فای تقویت‌کننده می‌توان انجام داد.

درکنار تنظیمات ساده، وجود فناوری Smart Signal Indicator LED Tech نیز منجر به این شده که یافتن بهترین مکان ممکن به‌منظور ارتباط با UpLink راحت باشد. یکی از مشکلات متخصصان شبکه در زمان استفاده از تقویت‌کنندگان وای‌فای، پیداکردن بهترین نقطه برای قرارگرفتن در دامنه‌ی شبکه‌ی مادر و ارائه‌ی بهینه‌ترین شبکه‌ی تقویت شده است. شایان ذکر است LEDهای تعبیه‌شده روی تقویت‌کننده‌ی وای‌فای دی‌-لینک این فرایند را بسیار آسان کرده است. 

مشخصات فنی تقویت‌کننده‌ی دی-لینک DAP-1860

عمومی

نوع ارتباط

استاندارد IEEE 801.11 ac/n/b/a Wireless LAN

پیکربندی 4x4 MIMO

درگاه اترنت با استاندارد 10/100/1000 Gigabit

رابط ارتباط

کلید پاور

کلید ریست

کلید WPS

چینش چراغ‌های LED

نشان‌دهنده‌ی وضعیت / ارتباط WPS

نشان‌دهنده‌ی متشکل از سه LED برای قدرت سیگنال

پیکربندی MIMO

۴ ماژول ارسال

۴ ماژول دریافت

نوع آنتن

چهار آنتن خارجی تنظیم‌شدنی

فرکانس فعالیت

فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی

فرکانس ۵ گیگاهرتزی

کانال‌های ارتباطی

نرخ سیگنال

فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز (نرخ تبادل ۸۰۰ مگابیت در هر ثانیه)

فرکانس ۵ گیگاهرتز (نرخ تبادل ۱۷۳۲ مگابیت در هر ثانیه)

استانداردهای پشتیبانی‌شده

IEEE 802.11ac

IEEE 802.11n

IEEE 802.11g

IEEE 802.11b

IEEE 802.11aa

IEEE 802.11ab

حداقل سیستم موردنیاز برای ارتباط

ویندوز ویستا، ۷، ۸ و ۱۰ یا مک OS X ۱۰.۶ و بالاتر

عملکرد

امنیت وای‌فای

استاندارد (Wi-Fi Protected Access (WPA/WPA2) (WPS PBC

ویژگی‌های پیشرفته

D-Link One-Touch Extender Setup

مدیریت دستگاه

رابط کاربری تحت‌وب برای تنظیمات

پشتیبانی از اپلیکیشن QRS Mobilr App برای آیفون، آیپد، آیپدتاچ و گجت‌های موبایل اندرویدی

شرکت آونگ، نماینده‌ی رسمی محصولات دی-لینک در ایران، این محصول را با ضمانت‌نامه‌ی سه‌ساله به بازار عرضه کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات