کورتانا وظایف کاربران در اپلیکیشن To-Do را مدیریت می‌کند

یک‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در سیر تکامل دستیار صوتی خود، قابلیت مدیریت وظایف را برای همه‌ی کاربران ارائه کرده است.
تبلیغات

چند هفته‌ای بود که مایکروسافت قابلیت افزودن، ویرایش و حذف آیتم از برنامه فهرست کار خود برای ویندوز (To-Do) توسط کورتانا را برای کاربران گروه Insider ویندوز ارائه کرده بود. امروز اما این شرکت خبر از ارائه‌ی نسخه‌ی نهایی برای عموم کاربران داد. در نسخه‌ی نهایی همه موارد موجود در فهرست کار به‌صورت همزمان در سه بستر Outlook، To-Do و خود دیتابیس کورتانا به‌روزرسانی می‌شوند. بدیهی است که این به‌روزرسانی‌ها روی تمام گجت‌های کاربر که حساب کاربری مایکروسافت روی آن‌ها تنظیم شده باشد، اعمال خواهد شد.

Cortana To-do

حتی برای آن دسته از کاربران دقیق و منظمی که ساعات انجام کارها برایشان مهم است، درصورتی که ساعت اجرای کار را هم به کورتانا اعلام کنند، در موعد مقرر این دستیار صوتی موضوع را به کاربر یادآوری می‌کند.

در مقطع فعلی این قابلیت کورتانا فقط به زبان‌ انگلیسی و در کشورهای آمریکا، انگلستان، استرالیا و هند ارائه شده است. کاربران در سایر مناطق هم اگر علاقمند به امتحان این قابلیت هستند، می‌توانند تنظیمات موقعیت سیستم خود را به یکی از این کشورها تغییر دهند، و از آن استفاده کنند.

Siri Task Management

کورتانای مایکروسافت یک دستیار صوتی بسیار کاربرپسند و قوی است، لیکن قابلیت‌هایی از این دست، حتی مدت‌ها قبل از ظهور دستیار صوت گوگل در گوشی‌های اندرویدی، در دستیار صوتی سیری اپل وجود داشتند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات